Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: "Leamus" i låra.

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007

"Leamus" i låra.

Det er ikke vondt, det er egentlig ganske deilig! Det føles som kribling.
    Dette pleier ofte å skje med øyevippene eller i kinnene og sånt. Tror det kalles "leamus". Jeg har dette stadig foran i lårene mine. Blant annet nå! Synes det er deilig, men lurer på hva det kommer av og hva som egentlig skjer med muskelen når den kribler på den måten?! Noen som kan fortelle meg det?

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Fascikulasjon, eller leamus, er kortvarige, rytmiske sammentrekninger av en muskel. Vanligst oppstår dette i små muskler i ansiktet, særlig rundt øyet, men kan oppstå i alle musklene i kroppen. Sammentrekningene kan vare i flere timer om gangen og er synlige utenpå huden.

Fascikulasjon er vanlig, og er ikke skadelig eller symptomatisk for noe skadelig i seg selv. I små muskler kan det skyldes en ubalanse mellom væske og mineraler, og inntak av magnesium, kalk eller kalsium kan motvirke langvarig fascikulasjon. I større muskler kan fascikulasjon oppstå etter uvant eller intensiv trening.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Takk Odyssey! Skyldes vel den harde knebøytreningen tenker jeg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.