Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Leg extensions.

Superior newbie thegreatone sin avatar
    Ble medlem
    08-2006

Leg extensions.

Har lest og hørt fra noen at leg extensions er en øvelse som er bortkastet tid. At man ikke vokser av det. Beklager hvis spm høres dumt ut, men dette har jeg som nevnt lest og hørt. Hva mener dere?

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Det er selvfølgelig bare tull.

Man kan vokse av alle øvelser så lenge man trener tungt nok og stimulerer nok til at kroppen setter i gang prosessen med å øke tykkelsen på muskelfibrene.

Tung nok trening + nok hvile + nok næring = tykkere muskelfibre så lenge man er frisk og rask ellers...

NB! Om leg extension er den øvelsen som er mest effektiv er jo selvfølgelig en diskusjon.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    For å si det sånn, Du kjører ikke bare flyes for å få brystet til å vokse, men er det en bra tilleggs øvelse, ja det er det.

Samme med leg ext. Fin å kjøre i tillegg til base øvelsene.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvorfor vil du kjøre leg extensions?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Kjørte ikke du slike tidligere, Animal? For å pynte på leggene, mener jeg å huske.
    You ran a marathon? That's cute …

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Kjørte ikke du slike tidligere, Animal? For å pynte på leggene, mener jeg å huske.
    Leg extensions tar på quads tom

Joda, og før drakk jeg, festet og var tynn og jævlig Mye man gjorde før man så lyset
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Beklager! Tenker alltid på tåhev når jeg leser «Leg extensions» …
    You ran a marathon? That's cute …

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg har også lest et par plasser at det er en dårlig øvelse pga stor skaderisiko .. skal se om jeg finner frem igjen.

Leg Extension Risks:

1. Increased patellofemoral joint reaction force, knee movement, and joint stress in the most commonly used range of motion.

2. Reduced hamstrings activity.

3. Reduced VMO activity and late onset of firing.

4. Non-existent hip adductor and abductor contribution.

5. Increased rectus femoris firing.

6. Constant ACL tension.

7. Higher patellar ligament, quadriceps tendon, and patellofemoral and tibiofemoral forces with the most commonly utilized loading parameters.

8. Increased lateral patellar deviation.

9. Insufficient involvement of surrounding joints to ensure optimal functioning.

10. Poor training economy (no carryover to closed-chain performance from open-chain exercises).

Leg Extension Benefits:

1. Will give you a good pump, but not even close to the benefits you'll get from squatting and single-leg movements.

2. Uh, wait, there's really only one benefit — and it's pretty weak.
    http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1306675
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Han karen her liker tydeligvis Leg Extensions, men presiserer at det er for detaljer og finpuss (ikke for volum):

http://youtube.com/watch?v=RD1nUoOa8RU (fra ca 2:50)

Kjører jo denne selv, men det er en tilleggsøvelse.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Jeg skjønner ikke helt logikken bak at man ikke får økt volum (tykkere muskelfibre) av å trene denne øvelsen tungt? Hvis det er en dårlig maskin med for lite vekter så er det jo åpenbart at det ikke funker, men hvis maskinen er bra + nok vekter så er jeg ikke helt med...
    Hvis man får stimulert nok så vil jo fibrene måtte øke i tykkelse etterhvert, en kan jo ikke kun bli sterkere i en øvelse uendelig, en eller annen gang så må jo muskelen også vokse?

Det går vel heller ikke ann og forme quadriceps på en spesiell måte, like lite som man kan forme brystet, hvordan muskelen vil se ut er en kombinasjon av lengden på muskelen (utspring-feste), muskelfibersammensetning og fettprosenten.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Nå har det vel blitt bevist at det går an å isolere enkelte på hoder på quadriceps. Leste en artikkel om en som hadde økt tversnittet på vastus lateralis ved på en eller annen måte å isolere den helt... Husker ikke helt hva det var snakk om. Ligger også noen artikler på t-nation som forklarer at det til en viss grad funker å forme muskelen ved å legge belastningen på forskjellige hoder og fra forskjellige vinkler osv...

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Om man trener den riktig kan vel ikke skaderisikoen være så stor?
    Siden man ofte må trene denne øvelsen etter en kneoperasjon f.eks.

Selv har jeg hittils kjørt mest mulig på knebøyen, men har trent leg curls og extensions utenom også. Liker veldig godt extensions
    <3Fitnessfrøken<3

......................... ole_bole sin avatar
    Ble medlem
    10-2007
    For en homofil &#248;velse

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av ole_bole Vis post
    For en homofil øvelse
    Vel, en av de som har de største beina jeg har sett i levende live elsket leg extension, var ikke mye femi når han kjørt 100 rep i rød thights
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av IcaTunfisk Vis post
    Nå har det vel blitt bevist at det går an å isolere enkelte på hoder på quadriceps. Leste en artikkel om en som hadde økt tversnittet på vastus lateralis ved på en eller annen måte å isolere den helt... Husker ikke helt hva det var snakk om. Ligger også noen artikler på t-nation som forklarer at det til en viss grad funker å forme muskelen ved å legge belastningen på forskjellige hoder og fra forskjellige vinkler osv...
    Var ikke det jeg mente, du kan isolere de forskjellige hodene til en viss grad, men det minste hodet vil aldri bli større enn det største, akkurat som i pectoralis. Man mener også der at man kan isolere minor noe mer enn major, men det vil ikke ha stor betydning for hvordan muskelen vil se ut, siden major vil være størst uansett.

Skulle gjerne lest den artikkelen hvor man kun klarer å isolere 1 hode på quadriceps slik at den muskelen blir mye mere synlig og større enn resten.
    - Mike Mentzer

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Ok, da skj&#248;nner jeg. Kanskje det var nettopp det de sa i artikkelen. Som nevnt er det veldig lenge siden jeg har lest den, og husker ikke s&#230;rlig annet enn at det ble konkludert med at det gikk an &#229; isolere vastus lateralis (eller var det medialis)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.