Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Legebesøk

Bronse Member STEEL sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29

Legebesøk

Var hos legen for noen dager siden og tok 6 stoore prøver med blod for å sjekke alt fra lever til ck verdi, nyrer osv osv. Tror han krysset av 15-20 punkter på et skjema som det ble sjekket for.

Fikk telefon nå med beskjed om at det meste var i orden, med unntak av ck-nivå (muskelenzym..) som var litt høyt. Dette kunne imidlertid være pga trening dagen i forveien men han sa at det var ikke noe å tenke på. Hvorfor nevnte han det om det ikke var noe å tenke på?? Noen andre som har fått denne beskjeden før?

Uansett, er happy for at lever og nyrer er 100% med tanke på alt kosttilskuddet jeg har hivd i meg de senere åra. Til info så har i løpet av det siste året brukt

-Proteinpulver ca 10kg
    -Gainer 3kg
    -Ribose 1 boks
    -ZMA 7 bokser
    -L-glutamin 4 bokser
    -B5 1/2 boks
    -Tx-burn 1 boks
    -Stack2 1 boks
    -Stack5 1 boks
    -Synerlin 1 boks
    -Omega 3 masse masse
    -Kreatin monohydrat 1,5 kg
    -CEE 300g

Boks er et litt diffust begrep, har hoppa fra merke til merke og økt/senket doseringer.
    Have a good one :)

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Syns det er litt "rart" at alt er 100% når du har dytta i deg så mye forskjellig på 1 år.
    -Men det er jo flott, for da betyr jo det at det ikke "skader" noe!

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    CK verdier er høyere dagen(e) etter man har trent. Selv fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde verdier på bortimot 5000 og normalverdien skulle være under 200 (mener jeg å huske). Legen trodde jeg skulle få hjerteinfarkt siden så høye CK verdier som regel er et tegn på det, saken var at jeg hadde trent knebøy dagen før og derfor hadde jeg slike verdier. Det eneste som hjelper for å senke verdiene er å hvile en uke eller to, da senkes verdiene igjen. For høye CK verdier over for lang tid kan føre til at man får akutt nyresvikt siden CK er giftig for nyrene. For høye CK verdier er også en god pekepinn på at man begynner å bli overtrent. De fleste som trener har generellt mye høyere CK verdier konstant enn hva en ikke trenende person har.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Bortsett fra at du har hivd i deg godt med kreatin er vel ikke dette så mye kosttilskudd?

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Ikke mer enn 10kg protein pulver?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Bronse Member
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    CK verdier er høyere dagen(e) etter man har trent. Selv fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde verdier på bortimot 5000 og normalverdien skulle være under 200 (mener jeg å huske). Legen trodde jeg skulle få hjerteinfarkt siden så høye CK verdier som regel er et tegn på det, saken var at jeg hadde trent knebøy dagen før og derfor hadde jeg slike verdier. Det eneste som hjelper for å senke verdiene er å hvile en uke eller to, da senkes verdiene igjen. For høye CK verdier over for lang tid kan føre til at man får akutt nyresvikt siden CK er giftig for nyrene. For høye CK verdier er også en god pekepinn på at man begynner å bli overtrent. De fleste som trener har generellt mye høyere CK verdier konstant enn hva en ikke trenende person har.
    Godt skrevet!

Lignende tråder

1. Legebesøk
    By Savage in forum OT
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 11-02-05, 07:36

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •