Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Legge PÅ Seg

Superior newbie carmatica sin avatar
    Ble medlem
    11-2004

Legge PÅ Seg

min samboer vil legge på seg, og han lurer på om han skal spise før eller etter trening.

tar gjerne imot tips om trening og forslag til mat.

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av carmatica
    min samboer vil legge på seg, og han lurer på om han skal spise før eller etter trening.

Søker du litt finner du masse nyttig info her inne.

Silver Member
    Ble medlem
    12-2002
    Be han kjøpe seg en gainer.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8

Han bør selfølgelig spise både før og etter trening. Men uansett er det hans totale kcal-inntak som teller. Energi inn VS energi ut, vet du

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Carmatica, du har tydeligvis ikke lest igjennom det jeg sendte deg....

Medlem
    Ble medlem
    08-2004

Han bør spise mange ganger før trening, mange ganger etter trening, spise til han NESTEN spyr, men ikke til han spyr!, da er jo vitsen borte!! Har brent meg selv på den et par ganger!

Han kan lempe innpå med havregryn, tunfisk, ris, protein pulver, pizza, egg, kjøtt, melk alt han måtte komme over.

En gainer er også veldig greit siden den ikke tar så lang tid å få ned, jeg ville anbefalt whey gainer fra danlab 6kg... www.ej-shop.no . Denne er veldig lett å få ned iforhold til mange andre, har samme konsistens som protein shakene, og ikke den grøt aktige kosistensen mange andre kan ha....
    NEVER EVER GIVE UP, ETA PÅ!!

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Arrow Nå som jula kommer

Nå som vi er på vei inn i julehøytiden er det vel ikke noe problem å få lagt på seg, men jeg antar at ønsket her er å få lagt på seg muskler og ikke fett. Foreta et søk på kosthold her på forumet og du vil få mange gode tips. Synes å huske at Hardway hadde en veldig god tråd om hvordan dette kan gjøres. Husk dog at her er det nesten like mange filosofier som utøvere, og nøyaktig hva som fungerer best varierer litt fra person til person. Det viktigste er at han setter opp et program og en målsetning og sjekker fremgangen hele tiden, eksempelvis ved ukentlige målinger av vekt og fettprosent.
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Er det ingen restriksjoner om hva man ikke kan/bør spise på bulk? Man kan spise hva man vil, og ta kalorier og protein fra hvor som helst?

Ble medlem
    11-2004
    han spiser kjempemasse. hadde jeg spist like mye som han, så hadde jeg veid 150kilo.
    men han han står bom stille på vekta.
    han eier ikke fett. er kun skinn, bein og litt muskler. ca 50 kilo veier han. var 49 en stund også.
    virker som om ikke kroppen tar opp fettet som han spiser. han ønsker seg jo mer fett, og litt muskler. og jeg vet at det er vondt for selvtillitten hans å være så spinkel som han er..

Ble medlem
    11-2004

hmm

Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Carmatica, du har tydeligvis ikke lest igjennom det jeg sendte deg....
    eeeh, er jeg avslørt??

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    han spiser kjempemasse. hadde jeg spist like mye som han, så hadde jeg veid 150kilo.
    men han han står bom stille på vekta.
    han eier ikke fett. er kun skinn, bein og litt muskler. ca 50 kilo veier han. var 49 en stund også.
    virker som om ikke kroppen tar opp fettet som han spiser. han ønsker seg jo mer fett, og litt muskler. og jeg vet at det er vondt for selvtillitten hans å være så spinkel som han er..

Dette er egentlig et relativt enkelt problem å løse , er han 50kilo og ikke går opp i vekt da spiser han for lite nyttig mat og trener ikke korrekt thats it !

Spiser man nok og trener bra så øker man i vekt uansett , om han ikke trener så øker han i fettvekt om han spiser nok mat , sånn er det bare.

Du sier han spiser utrolig mye og nevner 150kilo , vel jeg kjenenr en her fra forumet som har vært nærmere 150kilo og han spiste om jeg husker rett ikke mer enn 10000kcal pr dag.

En som er 1/3 av den vekta burde gå opp i vekt på 5000kcal uansett hva noen måtte finne på å si.

Spiser han mye mat HVER da ? gi oss et oppsett på en typisk matdag med mengde og tidspunkter så ser vi over det og gir deg "dommen"
    Dette ordner ser helt sikkert skal du se

Ble medlem
    11-2004
    det er så forskjellig hvqa han spiser. men han er veldig glad i brød med peanøttsmør, og kan godt spise 4-5skiver av det både til frokost og kveldsmat. sammen med h-melk. til middag er han glad i poteter med smeltet smør og diverse tilbehør, og han lager seg ofte hamburger. han drikker ca en halv liter cola hver dag. tror ikke han får i seg så mye næring, for han spiser aldrig frukt eller grønnsaker. han liker det visstnok ikke.

Ble medlem
    10-2003
    Dere to trenger et spark bak når det gjelder kosthold begge to! Hehe.

Men du, både du og samboeren din kan lese igjennom det du fikk på mailen. Så får du svar på mye dere lurer på... Hmmz!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    Er det ingen restriksjoner om hva man ikke kan/bør spise på bulk? Man kan spise hva man vil, og ta kalorier og protein fra hvor som helst?
    Jo, hvis man vil optimalisere det så bør man spise rimelig clean mat. Det optimale er vel å la 20% av kaloriene komme fra sunt fett, 2.5g protein per kg kroppsvekt og la resten av kaloriene komme fra karbohydrater. De som har lett for å legge på seg burde nok optimalt sett prøve å spise ganske clean. Det som er viktig er å komme seg i kalorioverskudd så man går opp i vekt, så de med skyhøy forbrenning kan gjerne unne seg litt ekstra om det er det som skal til for komme seg i overskudd. Selv sliter jeg med å legge på meg, så jeg hiver gjerne i meg en BigOne etter trening, eller en kaloribombe etter skolen Husk, foodprosessoren er din venn.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    det er så forskjellig hvqa han spiser. men han er veldig glad i brød med peanøttsmør, og kan godt spise 4-5skiver av det både til frokost og kveldsmat. sammen med h-melk. til middag er han glad i poteter med smeltet smør og diverse tilbehør, og han lager seg ofte hamburger. han drikker ca en halv liter cola hver dag. tror ikke han får i seg så mye næring, for han spiser aldrig frukt eller grønnsaker. han liker det visstnok ikke.
    Ahh akkurat , da skjønner jeg godt at han ikke går opp i vekt.

Han spiser altfor lite og han spiser lite nyttig mat og han bremser utviklingen med å drikke cola.

Ble medlem
    11-2004
    kan du gi han noe tips da, nk?

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Droppe colaen først.

Begynne å spise proteinrik mat ofte.

Sånn jeg ser det så er proteininntaket omtrent fraværende , han bør få i seg mat hver 2-3dje time fra han står opp til han legger seg , og det bør være en proteinkilde i de fleste av disse måltidene.
    Med dette i tankene så er det bare å sette opp et matopplegg.

Ble medlem
    11-2004
    da burde han vel spise mye egg og kjøtt? kan du nevne flere mat produkter som er rike på protein?

Ble medlem
    10-2003
    Gjør et søk på forumet. Hundrevis av poster med de samme svarene som du vil få her.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    kjøtt,egg,soya,fugl,fisk,proteinpulver.

Med en kroppsvekt på 50 kilo så trenger han ikke mer enn max 150gram pr dag så det burde være rimelig enkelt å nå med litt ekstra kjøtt og gulost pålegg , et par tunabokser, litt "noesomharlevd" til middag osv.
    Resten av det som skal spises er bare å fylle opp med ris,pasta,brød,riskaker,frukt m.m.
    Så supplemerer han med en ss olivenolje 3-4ggr pr dag og han burde være i mål.

Det viktigste her er kontinuitet , det gjelder å spise ofte og HVER dag , ikke være flink 3dager i uka og så drite seg ut i 4dager osv.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2004
    tusen takk for svar

Lignende tråder

1. informasjon om vitaminer og mineraler
    By wannabeROCKY in forum Hall of Fame
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 06-08-10, 15:58
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  3. Jeg savner deg Pappa....
    By Tjalala in forum OT
    Svar: 60
    Nyeste innlegg: 14-01-04, 09:11
  4. Mulig å legge på seg av Protein pulver?
    By Maxiumus in forum Kosthold
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 25-02-03, 14:05
  5. Legge på seg masse!!
    By Retroboy in forum Kosthold
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 21-10-02, 21:44

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine