Hvordan trener dere leggene?
Sett, reps, øvelser??
Hvordan trener dere leggene?
Sett, reps, øvelser??
Leggene mine trenes konsentrert med kun 1 øvelse. I og med at leggene får sin del når jeg kjører knebøy samt markløft så er dette noe jeg må ta hensyn til når jeg trener legger alene. Jeg kjører Calf Raise (som regel 4 sett, etter feeling, og mellom 7-12 reps. Jeg anser denne øvelsen som svært bra da jeg kjenner det tar utrolig godt i leggene.
Bruker gjerne to øvelser à 1-3 sett, totalt 3-5 sett. Reps-tallet ligger i perioder så lavt som 5-7, og i perioder rundt 12. Trener vanligvis leggene samme dag som lårene.
Favoritten er leggpress i 45gr. beinpressmaskin, men jeg varierer øvelser relativt ofte.
See me hustle, Feel my muscle,
Pumping Iron.
Stretching my bullworker,
I'm heaving on my weights.
See me flex my delts and pecs
- I'm Pumping Iron.
Må man trene leggene ?
De er jo under ganske høy belastning når man trener lårene og ikke minst jogging.
Husker en tid tilbake da jeg hadde store problemer å gjøre kardio pga at det gjorde vondt i leggene. Jeg slet med dette i flere uker og jeg er livredd å oppleve dette igjen (særlig nå på diett).
Jeg trener bare 3 sett på leggene, det er alt egentlig. Er enig i deg at leggene får nok juling på jogging(springing/fotball i mitt tilfelle), + at lårcurl tar en del i leggene hos meg.
Stående calfraises 2x15-20
sittende calfraises 2x15-20
legger i beinpressen 2x15-20
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Jeg trener legge på tirsdagene, sammen med mage. og på lørdagene, sammen med resten av beina.
tirsdag:
Stående tåhev: 4x25
Tåhev på en fot: 4xmax
Lørdag:
Sittende tåhev: 3x30
Tåhev med beinpressmaskin: 3x20
Tren Tåhev med person på ryggen 4x 25, da blir det reaksjon
Såkalte donkey raises... Blir for lite med en person på ryggen for de aller fleste....
Interessant at det var så mage FORSKJELLIGE svar på dette spørsmålet..
Men HAR dere legger da !!
Er det noen som kan fortelle meg om de har hatt ordentlige resultater ved å trene slik de gjør ??
Gjerne fortell leggstørrelse økning de siste par årene ved å trene leggene slik det beskrives.
Nei, tynnt med legger. Har akkurat nok til å bære meg selv
Progresjon har jeg ikke. Rundt 49cm fortiden med en kroppsvekt på 110,5-111kg.
Skremmende tall 49cm :-?
Godt at du er høyere enn meg eller så hadde jeg fått angst av å tenke på de pinglete leggene mine..
Har ikke målt dem på over ett år men de var 45,5 cm daops: RIPPA
![]()
Hvor høy var du igjen? 175-180cm et sted? Ligger igjen litt vekst vann og noe fett på leggene. Mest ned mot anklene liksom hvis du forstår hva jeg mener? hehe Mye av legg/beinmuskalturen har jeg i fra mange år med fotball,langrenn,skihopp,sykling og alt det der. Mest nå det siste året jeg har tatt fatt på beintreninga, leggene har jeg dog slengt innom en tur i ny og ne stort sett hele veienops:
171cm