Viser resultatene 1 til 32 av 32

Tråd: Legger

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29

Legger

Sliter rett og slett veldig med å få leggene til å vokse.. noen som har noen gode tips på øvelser her?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    SKIKKELIG HARDE sittende tåhev.. 5x15 rep... få en til å spotte.. så du kan tyne deg ut, og kjør hurtige løft.. funker som faen her, har problemer med å gå i 3dager etter økta

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hvordan trener du legga dine nå?

Sikker på at du gjør eksempelvis tåheven skikkelig? Helt ned og helt opp. Du kan f.eks kjøre helt ned, så midt og så opp. altså i rykk, får grossal pump av det, og er endel tyngre. Etter du har kjørt ferdig leggene kan du stille deg oppå en kant med tærne å kjøre tåhev med kroppsvekta (fatteru?).
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Varg
    Gjest
    Er vanskelig å si hva du eventuelt gjør feil uten å vite hva du gjør!!! Min personlige erfaring er at legger svarer best på høye repitisjoner(12-20) ca 6 sett 2 ganger i uken...

MVH
    varg

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    SKIKKELIG HARDE sittende tåhev.. 5x15 rep... få en til å spotte.. så du kan tyne deg ut, og kjør hurtige løft.. funker som faen her, har problemer med å gå i 3dager etter økta
    Bruker å være sånn første gangene man trener en muskel :P

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Ja det har du rett i, gitt litt faen i leggene mine... dem er ganske bra, kjører 60-70kg helt greit en 15rep i tåheven... og jeg har trent dem kanskje 3 økter max :P

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    sleng en kasse under smith maskina, legg 100kg på stanga og kjør explosivt til du detter av kassa! MEN pass på ryggen. Den blir litt trykket, kan du si!

Når det er snakk om legger, så har jeg ikke så god peiling. Pass på å tøye dem en del, det er i alle fall et realt must for meg. sittende tåhev er også bra. heldig dere som har sittendetåhevsmaskin på gymmet!

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Jeg er en av de få heldige som har arva kjempelegger fra pappa, men de får da gjennomgå alikevel. Armene derimot, de sliter jeg virkelig med!

Bronse Member Eirik sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Alder
    29
    Jeg kjører alltid droppset på leggene.. Føler det er det eneste jeg får respons av..

Superior newbie Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sliter også med legger nå, begynt på et program jeg har kjørt før med bra resultater. Jævlieg hard, men gir fort resultater.

Dag 1: High-Volum
    Øvelse A1: Sittende tåhev.
    3 x 10-5-5(Et sett med 10 reps, etterfulgt av to sett med 5 reps) 101 tempo

Øvelse A2: Donkey raises
    3 x 30-50 101 tempo

* Etter å ha gjordt et sett med øvelse A1 så går du rett til øvelse A2. Så pauser i 2 min for så å repitere.

Øvelse B1: Stående tåhev
    10 x 10-30 111 tempo

*Her gjør du et langt sett, så pauser i 10 sekunder og reduserer vekta

Dag 2: Low-Volum(gjøres 48 timer etter dag 1)

Øvelse A1: Trippel drop stående tåhev
    3 x 10-10-10

*Tre drop sett, 121 tempo, 90 sekunder pause mellom settene
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Takk for mange gode svar! Skal ikke se bort ifra at jeg får satt sammen ett finfint leggprogram etter dette, oppdaterer tråden om noen uker, så får vi se

Medlem FiXXXer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Har du Smith-maskin kan du kjøre sittende tåhev også. Er bare å sette en steppekasse eller lignende under stanga, finne seg en benk å sitte på, og deretter sette seg ned med stanga sånn ca på knærne. Anbefaler at du bruker noe polstring mellom beina og stanga - gjør fort vondt uten.

Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Godt forslag det faktisk.. var nemlig sittende tåhev der hvor jeg trente før, men kun smith der jeg trener nå. Savner sittende tåhev!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Mange råd her ser jeg , men er det noen av dere som har gitt råd her som har stagnert over lengre tid i muskelvekst på leggen og plutselig vokst noen cm ved å bytte til nevnte måte å trene på ?

Personlig så er det 2 typer personer jeg ikke tar råd fra når det gjelde muskelvekst på legger , og det er de som er ekstremt overvektige og har naturlige legger på 45-50cm + de som har under 40cm sugerørlegger og ikke har trent legger i mer enn et par år.
    De 2 gruppene har i mine øyne nada interessant informasjon å komme med da det ikke er relatert til egen erfaring fra stagnert muskelvekst og over i en fase der muskelen begynner å vokse igjen.

Jeg hadde 34cm legger da jeg begynte å trene , og etter å ha trent 2 år så stoppet det opp på rundt 40cm i over 1 år. etter 3 år kunne jeg altså ikke uttale meg troverdig ett sekund om leggtrening , før jeg fant "nøkkelen" til vekst for min del , det jeg gjør virker for MEG ihvertfall men jeg tviler at alle vil vokse ved å trene slik.
    Jeg har hatt folk med på å trene egen leggdag og vi trente så hardt at kompisen ble sykemeldt da han kun klarte å gå på tå i flere dager ,han fikk ikke hælene i gulvet og fikk ikke sove heller ,men leggene vokste ikke.
    Det var i den tiden jeg ikke trente så leggene vokste (trente for hardt)

Jeg tror hver enkelt må finne "sin" måte å få leggene til å vokse på og så holde seg til denne måten i stedet for å vimse rundt og tro at man vokser mer ved å gjøre noe som ser morsomt ut når andre gjør det.

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    Jeg trente en gang leggene så hardt og intenst at jeg hadde vondt for å gå/ gikk veldig rart i 5-6 dager. VAr helt forjævlig stiv å støl. Jeg trente en og en legg 5 sett, 40-50 reps. Med en gang jeg var ferdig med settet på høyre gikk jeg til venstre så høyre og venstre oppatt og oppatt. Har ALDRI vært så støl før. Spør bare matarazzi hvordan jeg hadde det. Leggene mine var i sommer 41-42cm, nå er de 44cm, enda har jeg bare trent legger noen ganger siden da, og økningen er ikke fett, det kan jeg se og kjenne på huden når jeg flekser dem.

Nå for tiden klarer jeg St. Tåhev i maskin 12-15 reps med 225kg, men imorgen i lår/legg økta mi skal jeg få en person på 60kg til å stå på vektene siden det ikke er nok vekt. Da blir det en samlet vekt på 285kg, håper bare det går bra.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av vegrum
    Jeg trente en gang leggene så hardt og intenst at jeg hadde vondt for å gå/ gikk veldig rart i 5-6 dager. VAr helt forjævlig stiv å støl. Jeg trente en og en legg 5 sett, 40-50 reps. Med en gang jeg var ferdig med settet på høyre gikk jeg til venstre så høyre og venstre oppatt og oppatt. Har ALDRI vært så støl før. Spør bare matarazzi hvordan jeg hadde det. Leggene mine var i sommer 41-42cm, nå er de 44cm, enda har jeg bare trent legger noen ganger siden da, og økningen er ikke fett, det kan jeg se og kjenne på huden når jeg flekser dem.

Nå for tiden klarer jeg St. Tåhev i maskin 12-15 reps med 225kg, men imorgen i lår/legg økta mi skal jeg få en person på 60kg til å stå på vektene siden det ikke er nok vekt. Da blir det en samlet vekt på 285kg, håper bare det går bra.
    Har vært bort slike tåhevmaskiner som er utfattlig lette. Så andre som du må ned på halve vekta på.
    Åssen ser du forresten ut på skuldrene etter ei slik økt? heheh

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Mange råd her ser jeg , men er det noen av dere som har gitt råd her som har stagnert over lengre tid i muskelvekst på leggen og plutselig vokst noen cm ved å bytte til nevnte måte å trene på ?

Personlig så er det 2 typer personer jeg ikke tar råd fra når det gjelde muskelvekst på legger , og det er de som er ekstremt overvektige og har naturlige legger på 45-50cm + de som har under 40cm sugerørlegger og ikke har trent legger i mer enn et par år.
    De 2 gruppene har i mine øyne nada interessant informasjon å komme med da det ikke er relatert til egen erfaring fra stagnert muskelvekst og over i en fase der muskelen begynner å vokse igjen.

Jeg hadde 34cm legger da jeg begynte å trene , og etter å ha trent 2 år så stoppet det opp på rundt 40cm i over 1 år. etter 3 år kunne jeg altså ikke uttale meg troverdig ett sekund om leggtrening , før jeg fant "nøkkelen" til vekst for min del , det jeg gjør virker for MEG ihvertfall men jeg tviler at alle vil vokse ved å trene slik.
    Jeg har hatt folk med på å trene egen leggdag og vi trente så hardt at kompisen ble sykemeldt da han kun klarte å gå på tå i flere dager ,han fikk ikke hælene i gulvet og fikk ikke sove heller ,men leggene vokste ikke.
    Det var i den tiden jeg ikke trente så leggene vokste (trente for hardt)

Jeg tror hver enkelt må finne "sin" måte å få leggene til å vokse på og så holde seg til denne måten i stedet for å vimse rundt og tro at man vokser mer ved å gjøre noe som ser morsomt ut når andre gjør det.
    Dette må vel gjelde for annen trening også og ikke bare legger? Så da må alle finne ut alt selv siden råd ikke er vits å høre på.

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Legger er ganske spesielt da folk som er eller har vært overvektige mye av livet har gigantiske legger uten å ha sett innsiden av ett treningstudio...

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hva er vitsen med et forum hvor bare de med x treningsbakgrunn og x erfaring til relatert problem kan forklare seg? Da kan jo dere gjøre det slik at oss tullinger kan poste masse spørsmål, mens bare moderatorer kan svare....For min del kom jeg med ganske basice tips, som jeg selv har fått av byggerne på kaliber - we are talking your size. jeg prøvde å nevne ting som èn ofte ser folk gjør feil på, og skal man finne ut HVORFOR ikke ting vokser - så er da det kanskje like greit å vite at man gjør øvelsen riktig(det er flere måter som er riktig - ja), FØR man begynner å gå lengre - slik som deg.

Kanskje står han å jokker 3-4cm opp og ned på stående tåhev, da kan man løse problemet på enklere måter, enn å gå over til mer advanced analyse av problemet.. :!!!:

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway
    Hva er vitsen med et forum hvor bare de med x treningsbakgrunn og x erfaring til relatert problem kan forklare seg? Da kan jo dere gjøre det slik at oss tullinger kan poste masse spørsmål, mens bare moderatorer kan svare....For min del kom jeg med ganske basice tips, som jeg selv har fått av byggerne på kaliber - we are talking your size. jeg prøvde å nevne ting som èn ofte ser folk gjør feil på, og skal man finne ut HVORFOR ikke ting vokser - så er da det kanskje like greit å vite at man gjør øvelsen riktig(det er flere måter som er riktig - ja), FØR man begynner å gå lengre - slik som deg.

Kanskje står han å jokker 3-4cm opp og ned på stående tåhev, da kan man løse problemet på enklere måter, enn å gå over til mer advanced analyse av problemet.. :!!!:
    Sorry Hardway , dette ble bare misforstått , min feil , jeg prøvde bare å si at man kanskje skulle legge like mye energi i leggene som man gjør med biceps + +

Slettet mitt tips til leggtrening , det var unødvendig å la det stå her. sorry

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Flexus
    Sitat Opprinnelig skrevet av vegrum

Har vært bort slike tåhevmaskiner som er utfattlig lette. Så andre som du må ned på halve vekta på.
    Åssen ser du forresten ut på skuldrene etter ei slik økt? heheh

hehe, skuldrene ser ut som at de har blitt banket opp, masse blodutredelser og merker, men det forsvinner jo etterhvert. Angående maskinen så er den ganske "lett" å bruke når det angår vekt. Har vært borti maskiner der jeg må mye lengre ned i vekt for å få samme rep-antall. Men der jeg trener legger nå så er det kun den maskinen.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway

Sorry Hardway , dette ble bare misforstått , min feil , jeg prøvde bare å si at man kanskje skulle legge like mye energi i leggene som man gjør med biceps + +

Slettet mitt tips til leggtrening , det var unødvendig å la det stå her. sorry
    Tipset er jo sikkert veldig bra det, interessant lesning m.m men mitt poeng er at man kan uttale seg selv om man ikkehar opplevd den situasjonen -på generelt grunnlag, så får de med erfaring direkte relatert til problemet uttale seg på grunnlag av erfaringer m.m og nevne at de har det

Er nok mange som ikke legger like mye i energi i leggene som biceps ja! Synd, for det vises godt hvis man ikke har trent de, passer seg ikke med 35cm legger og 70cm lår

Ble medlem
    06-2003
    har noen svaret på dette?
    hva pokkern skal jeg gjøre for å ikke dette ned i fra den kanten jeg står å "vipper" på? jeg kan vel klare 10repper, så må jeg gå innover. Ødelegger ALT! veldig irriterendes. Uten sko, så går det men VONDT!. Må jeg ha mindre sko eller noe? Den bare sklir av liksom!

Noen som har erfart dette?

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    He he jepp, tirre det ja..! For glatte sko, skulle hatt noen sko beregnet for styrketrening?

Medlem FiXXXer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Øy Byggern! Hva var det tipset ditt?
    Sliter fælt med leggene, kan trenge noen tips fra folk som har hatt problemer med å få dem til å vokse, men som har fått vekst på dem etterhvert.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    benytt deg av alle tipsene i denne tråden så vokser sikkert leggene i massevis.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    så får du spørre NK hvis de ikke funker :P

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    ikke spør meg

jeg har ikke så god peiling på dette med trening , spør hightower Gunnar eller noen andre som faktisk har bra legger

Min post ble nok feil skrevet av meg og totalt misforstått , selvsagt skal man ta mot råd om trening , det jeg bare mente var at folk flest ofte ikke trener legger so mde f.ek trener biceps , hel bane like ofte/skjelden intenst osv.
    Unnskyld for feilpostingen min den var helt ute av proporsjon ,skal ikke gjenta seg... huff å huff :|

god helg

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Nåja så ille var det da ikke, fikk meg en liten latter jeg

Ble medlem
    06-2003
    nå må jeg bare få si at jeg leste posten og syntes den var bedre enn mye av de andre tipsene her.

noen stikkord (om jeg husker riktig)

- bruk like mye energi på leggene, som i f.eks. biceps
    - bruk hele bevegelses banen på øvelsen. helt ned, helt opp!
    - hurttig, MEN riktig utførelse
    - heller 10 repper på 60kg som en klarer, enn 6 repper på 100kg som en ikke klarer!

det var vel det jeg noterte bak øret, av kunnskap jeg skal ta med meg inn på gymmet! byggern. var det noe mer du syntes var viktig? i så fall så hadde jeg ikke hatt noe i mot å lese tipsene dine!

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    nå må jeg bare få si at jeg leste posten og syntes den var bedre enn mye av de andre tipsene her.

noen stikkord (om jeg husker riktig)

- bruk like mye energi på leggene, som i f.eks. biceps
    - bruk hele bevegelses banen på øvelsen. helt ned, helt opp!
    - hurttig, MEN riktig utførelse
    - heller 10 repper på 60kg som en klarer, enn 6 repper på 100kg som en ikke klarer!

det var vel det jeg noterte bak øret, av kunnskap jeg skal ta med meg inn på gymmet! byggern. var det noe mer du syntes var viktig? i så fall så hadde jeg ikke hatt noe i mot å lese tipsene dine!
    sjekk PM

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Pyse!
    Some people play hard to get. I play hard to want!

Even a broken watch is right twice a day!

Dawg

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.