Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Life Fitness - Pro2 eller

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37

Life Fitness - Pro2 eller

Er på utkikk etter noe utstyr til et treningssenter.

I utgangspunktet står valget mellom følgende serier;

http://uk.commercial.lifefitness.com/content.cfm/pro2 (PRO 2)

http://uk.commercial.lifefitness.com/content.cfm/optima (Optima)

- Det jeg vet om merkene er at førstnevnte blir brukt av toppidrettssenteret, det er designet til å tåle betydelig mer påkjenning enn sistnevnte, og at det kanskje ser noe mer robust ut. Det andre skal i utgangspunktet være penere å se på. Ulempen med sistnevnte er at vektmagasinene bare går opp til 90kg, mens man på førstnevnte serie går opp til ca 130kg.

Det jeg ønsker er deres mening om:

- Kvalitet på utstyret (bevegelsesbane f.eks)
    - Utseende (dette er viktig i og med at det ikke er noe hardcore treningsstudio)

Og evt andre element du mener spiller en rolle. Du må ikke ha prøvd begge seriene for å gi meningen din.

Treningsstudioet skal være elegant, lyst, pent og trivelig. Det er spesielt viktig at jenter setter pris på utstyret.

Takker for alle bidrag
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg synes Optima ser penest ut , jeg anser utseende som viktigere enn maximale magasiner, det er vel rimeligere også ?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Har vært borti Life Fitness-maskiner en del ganger. Virker å være solide, og liker veldig godt at de har et stort vektmagasin. Designet på de jeg har brukt likner på de med minst vektmagasin (dine ord) men de jeg har brukt som lignet hadde betydelig mer vekt. Det er meget mulig at dette er en noe eldre modell.

Uansett, fine apparater. Eneste minuset er at de er litt dårlig på fjæring i vektmagasinet.

De har en serie med fjærbelastede apparater. De fleste øvelser på disse er så lette på maks belastning at selv mormor hadde tatt 200 reps med maks load. Sånn ca. hehe
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    etter litt kikking så fant jeg ut at det er Pro-serien jeg har prøvet, om enn i en 1-2 år eldre versjon.

Absolutt kurante apparater, og store vektmagasin. Glem Technogym, der stopper det som oftest på 100 kg i de fleste øvelser.

Ellers har jeg vært borti en god del Gym80-maskiner, disse har som oftest vektmagasin til 135 kg. Kurante disse også, men jeg har bare trent på gamle varianter som sikkert er forbedret.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Mener å huske at jeg hatet apperatene på toppidrettsenteret den uken jeg var der. Dårlig bevegelsesbane og vanskelig/ikke mulig å få stilt dem inn så de passet til kroppen med tanke på lengde på bein-armer osv

Lurer på om de har/hadde en eldre versjon av Optima serien på Rygge. I såfall så er dette kun for trimmere/ kardio da magasinene er så små at en kan holde på til en går lei.ROM ganske ok, for smalt grep på skuldre, bryst.. litt trangt å få satt seg på plass i noen apperater.. Kan ikke garantere at det var denne modellen da..

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Life Fitness sine apparater er fantastisk gode, så uansett hvilken du velger så vil du være fornøyd. Om det er jenter som er kundene så vil jo ikke magasinstørrelse være noe problem. Ellers hadde jeg tatt en titt på hammer linjen deres.

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Disse her har de enten på studentidretten i Bergen eller Oslo (eller kanskje begge?), jeg har i hvertfall sett dem masse. Enkle og greie maskiner å bruke også.

Virker som ok apparater de jeg har prøvd (spes dips/chinsapparat) og de virker også ganske solide. Har ikke sett noe i ustand så langt til tross for ganske hard bruk.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Der jeg trener (utifra bildene jeg titta på på linkene dine) har vi begge seriene (pro2 og optima).
    Min erfaring (selv om jeg ikke sååå ofte bruker maskiner) er at PRO2 virker mer stabile og robuste mens optimaserien for meg virker litt dårligere kvalitet aka føles litt billigere.(noen av apparatene føles nesten som hjemmetreningsapparater).
    Eneste er at lifefitness er grå og kanskje litt kjedelig?

Og til mcbain, glem technogym? Family har nettop fylt opp med nye technogymapparater som ser ut til å være veldig gode (har ikke fått prøvd de så mye, men de er gule og fine).
    Har bare prøvd pure strength serien og der kan man jo slenge på vekter selv.
    http://www.technogym.com/no/viewdoc....get=commercial
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hvor mye penere er optima serien? Evt - hvor "stygg" og hardcore er pro2 serien? Jenter liker pent utseende..

Også er det jo interessant hvor lett 92kg er på optimaserien. Litt kjedelig om den jevne student kan kjøre 20 reppere med maks vektmagasin.

Og dere som har prøvd optima serien: Er det plass til en mann på normal størrelse? Eller blir det trangt? Sikter ikke til "bolern"
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Optima er finere, men ikke så mye finere at jeg hadde latt det avgjøre det. Min litt over gjennomsnittlig trente langrennsløper-treningskompis trener med fullt magasin i en god del øvelser. Og han er ikke spesielt stor og sterk egentlig.

Er ting fra signaturserien utelukket?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    her tror jeg lokaler, garderober, skranke, tredemøller har mye mer å si en hvilken av disse to type maskiner du velger.. www.spenst.no/gressbanen disse har kjempeflotte lokaler, alt er veldig delikat og fint (utenom litt rot i pumpeavdelinga) de kjører en avdeling med technogym, og en med hammerstrength. det jeg vil frem til er at det kanskje ikke er det typiske bolegymmet. men bolerne trener og trives der hånd i hånd med søte piker og damer i 50åra, om det er disse støttemeldemmene du sikter inn mot
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.