Har trent i ca 2 år, og har vel fått en sterkere kropp ja. Ka ska æ ete før under og etter trening for å bygge muskler med best mulig resultat?
Ser frem til masse råd og forslag.
Har trent i ca 2 år, og har vel fått en sterkere kropp ja. Ka ska æ ete før under og etter trening for å bygge muskler med best mulig resultat?
Ser frem til masse råd og forslag.
Før trening (1-2 timer) ville jeg spist et godt måltid bestående av proteinrik mat (kjøtt, fisk, fugl) og en god mengde karbohydrater (ris, poteter, havregryn etc).
Under trening syns ikke JEG det er noe særlig å innta næring. Blir lett kvalm av det. Men kanskje en isotonisk drikk?
Etter trening så bør du først innta karbohydrater, da helst med høy glykemisk index for å få insulinet i gang. Maltodextrine, dextrose eller waxy maize er pulver alternativ. Ellers så er karbohydratrike sportsdrikker en mulighet. Visst du heller vil ha fast føde så kan rosiner eller bananer være gull. I tillegg ville jeg ha inntatt en 20-30g proteiner, da helst fra et protein isolate.
60 minutter etter dette inntar du et lignendes måltid som du gjorde 1-2timer før trening![]()
MrMuscle sa det
Jeg gjør følgende. Lager en stor mengde fullkornspasta og karbonadedeig, spiser halvparten en time før trening, og resten en time etterpå. Rett etter trening er det en solid shake med malto og protein. (70/30). Men fra og med i dag blir det Waxy Maze..
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬