Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Lite belastende trening ?

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Lite belastende trening ?

hei! som de fleste sikkervet så har jeg vært dum nok til å rote meg borti spisevegring, noe som førte til 20 kilos vekttap på få måneder. Er nå komt i behandling, og har klart å få bmi'en opp til 15. Den er fortsatt såpass lav at legen anbefaler lite aktivitet, kun 30 min gange per dag. Når jeg nærmer meg 16-17 i BMI skulle jeg få lov øke aktiviteten litt..

jeg lurer på om noen har treningsformer de kan anbefale som ikke er veldig belastende? Slik jeg forstod det var grunnen til at jeg ikke får trene, at kroppen er såpass "svak" så lenge BMI'en er såpass lav, at kroppen ikke vil kunne bygge seg skikkelig opp igjen etter hardtrening. Synes dette virker rart, for jeg føler meg mye bedre, mer overskudd, mer energi, mer lyst til å være aktiv..

så ja.. kort sagt.. lurer på om noen vet om noen greie aktivitetsformer, evt trening. og om noen har synspunkt/meninger om det virkelig er nødvendig å vente til en viss BMI verdi før en kan trene. Synes baredet er rart å ikke kunne trene når en spiser mer enn nok næringsrik mat, og føler seg opplagt..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Svømming må vel være ok tenker jeg.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Nå pleier jo trening å være synonymt med belastende. Man belaster jo kroppen for at man skal få en forbedring. Jeg tror du skal høre på legen din å ta det litt med ro til BMI'en er hvor den skal.

God bedring
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

......................... ole_bole sin avatar
    Ble medlem
    10-2007
    Sex fungerer vel?

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Du har en alvorlig og potensiell dødlig sykdom. Hva med faktisk å høre på det som legen som behandler deg anbefaler?

Med en BMI på 15 betyr dette en vekt på ca 38 kg over 160 cm (som et eksempel), men du føler at du spiser mer enn nok næringsrik mat og føler deg opplagt. Problemet er at NEI du spiser ikke nok næringsrik mat, og hvordan du følerer deg er rimelig irrelevant i og med at selvbilde og egne følelser på status ikke er en veldig god målestokk for personer med psykiske problemer - jeg snakker av egen erfaring.

Hva håper du egenlig på som tilbakemelding? At du bør spise mindre og trene mer? Vær så snill og hør på legen din. Jeg ønsker deg god bedring og håper virkelig at du klarer å overvinne sykdommen din.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

..

takker for svar.. er ikke alltid like lett å huske hvor "alvorlig" det er...!!

men en ting må jeg si, og det er at det ikke bare føles som om jeg spiser mye og næringsrikt, fordi det er fakta! Har fulgt en kostliste i snart tre måneder, og godt opp tre kilo. Spiser over 2200 kalorier per dag, og det er sunn og variert mat. Da er det jo ikke så rart at en føler seg opplagt og rastløs av så begrenset aktivitet...

Har bare vanskelig for å forstå at tilstanden min skal være så farlig som påstått når jeg føler meg ganske så opplagt og energisk, og i tillegg dekker energibehovet, og næringsbehovet..!

mn joda.. jeg hører på legene, selv om også de er uenige. Lurte bare på om noen hadde synspunkter på dette.. greit å høre mer enn en mening =)
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kanskje prøve trening som ikke bare trener kroppen, men også sinnet. Ting som yoga, meditasjon etc. Vet ikke hvor bredt utvalget er på slike ting i stavanger, men jeg ville absolutt sjekket litt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.