Hei! Først og fremst bør du være stolt over og glede deg over at du har klart å få til en livsstilsendring. Dette er det vanskeligste skrittet. Men det er viktig å huske at ting tar tid, dessverre - det er frustrerende. Som Schakver sier så er et viktig og vite litt om noen før man gir råd, men dette er hvertfall noen generelle råd som du kanskje kan ha litt nytte av.
- Du trener mye, 5 ganger i uka. Dvs at du gir 120 % for å få resultater. Min erfaring er at det er lettere å gi 90 % over lang tid enn å gi 120 % med en gang. Satser en veldig mye med en gang så kan det lett bli frustrerende at man ikke får resultater med en gang og går lei og slutter. Da er det bedre å ta ting litt gradvis med treningen. Men røykestopp bør være absolutt og kostholdet noe som bør være bra fra første stund, men kosthold tar det også litt tid å lære seg. Begyn heller litt rolig med treningen og øk etter hvert. Da vil ikke 5 treninger i uke være mye etter hvert.
- Du sier du ingenting blir muskler eller strammer kropp og at du vil trene armer, mage(mest den nederste delen) rumpa, og lår. Men jeg ville heller ha fokusert på treningen generelt. Det er dessverre ikke mulig å punktslanke, dvs at en grillion situps vil ikke gi deg slankere mage. I stedet ville jeg ha fokusert på det vi kaller basisøvelser, øvelser som treffer mange muskler og muskelgrupper. Dette vil automatisk gi effekt på "fastheten" i kroppen. Og problemområdene som du vil bli slankere på (mage, lår og rumpe) kommer automatisk, men til slutt (dessverre), om du trener og har kostholdet på plass.
- Ikke vær redd for å bli mandig fordi du trener og bruker noen kosttilskudd som proteiner og kreatin. Jeg ville tenkt mer i retning av sexy

.
- La ting ta tid og vær realistisk i forhold til hva du skal oppnå. Å komme i form tar tid, men allerede nå med røykestopp, bedre kosthold og trening har du kommer veldlig langt i forhold til å bli sunnere og få et bedre liv på sikt; det er mye verdt. Når det gjelder mer "dramatiske" resultater så vil dette ta tid og la det ta tid. Slik er det for alle. Fokuser på å ha det moro underveis og la livsstilsendringen være positiv så blir det lettere å fortsette.
- For å vurdere fremgang se både i speilet og på vekten.
Det var det jeg kom på i farten, men det er sikkert flere andre som kan bidra med gode råd her på forumet, og du kan også søke selv og finne mye god informasjon her. Velkommen forresten!