Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Liten fremgang, liten motivasjon

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26

Liten fremgang, liten motivasjon

Nå har jeg trent en stund på et treningssenter, men ser ingen fremgang! Blir så deprimert. Jeg går ned i vekt, men ingenting blir det av muskler eller strammer kropp. Jeg vet ikke hvordan jeg skal trene. Jeg vil trene armer, mage(mest den nederste delen) rumpa, og lår. Jeg har endret kostholdet mitt veldig, sluttet å røyke tilogmed . Men jeg kom over sånn protein shake, og man kan få større muskler om man drikker det før og etter trening? Er det rikitig? men jeg er jente, og kom til å tenke at det var for mandig, eller er det ikke? Og kreatin er det jo også mange som bruker, for raskere fremgang med muskler?

Dette ble en ganske rotete sak, men håper noen forstår

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    er vanskelig å bygge muskler samtidig som du skal kutte i fett p.g.a. kroppen ikke har ett kalorioverskudd til å bygge muskler på.

proteintilskudd (som i pulver/shake) kan være praktisk, enkel og billig måte å supplementere med proteiner i kosten på. ikke noen dum ide det. men husk at det er ett tilskud/supplement for kosten. proteinpulver er vanligvis bare myse som er dratt ut ifra melk, med andre ord "konsentrert mat".

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Velkommen og vit at du nå har kommet på riktig plass for å få kunnskap for å lage resultater !
    Flott at du har tatt tak i livet ditt og har funnet en vei som kroppen og sjelen din vil få stort utbytte av på sikt .
    å svare på et enkelt spørsmål om proteinpulver ville være å gjøre deg en bjørnetjeneste .
    Fint hvis du forteller om kostholdet ditt og hvordan du trener . Da blri det mye lettere å gi deg råd så du kan nå målene dine.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26
    Jeg er helt grønn på dette men jeg spiser vanlig, alt jeg vil ha. Ikke junkfood lenger, og heller ikke mye godteri. Trener 5 dager i uken. Spinning, styrke og tredemølle Det var vel det jeg får ikke til å forklare..

Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Helene85 Vis post
    Jeg er helt grønn på dette men jeg spiser vanlig, alt jeg vil ha. Ikke junkfood lenger, og heller ikke mye godteri. Trener 5 dager i uken. Spinning, styrke og tredemølle Det var vel det jeg får ikke til å forklare..
    Å spise vanlig er lite å gå på. Fortell fra du står opp til du legger deg . Du trener så mye som fem ganger i uken . Det er mye og det krever et bra kosthold og en klar plan . Hvis du kan prøv å ta alt fra morgen til kveld.
    Hvor ofte styrketrening og hva slags øvelser med hva slags repetisjoner?
    Kardio før styrke ,etter styrke alt har en virkning ser du.
    Mange her som kan hjelpe så det du gjør får riktig rekkefølge og du får resultater du ønsker . Flink er du . Viktig at du får all hjelp så du ikke mister motivasjonen din!

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Hei! Først og fremst bør du være stolt over og glede deg over at du har klart å få til en livsstilsendring. Dette er det vanskeligste skrittet. Men det er viktig å huske at ting tar tid, dessverre - det er frustrerende. Som Schakver sier så er et viktig og vite litt om noen før man gir råd, men dette er hvertfall noen generelle råd som du kanskje kan ha litt nytte av.

- Du trener mye, 5 ganger i uka. Dvs at du gir 120 % for å få resultater. Min erfaring er at det er lettere å gi 90 % over lang tid enn å gi 120 % med en gang. Satser en veldig mye med en gang så kan det lett bli frustrerende at man ikke får resultater med en gang og går lei og slutter. Da er det bedre å ta ting litt gradvis med treningen. Men røykestopp bør være absolutt og kostholdet noe som bør være bra fra første stund, men kosthold tar det også litt tid å lære seg. Begyn heller litt rolig med treningen og øk etter hvert. Da vil ikke 5 treninger i uke være mye etter hvert.
    - Du sier du ingenting blir muskler eller strammer kropp og at du vil trene armer, mage(mest den nederste delen) rumpa, og lår. Men jeg ville heller ha fokusert på treningen generelt. Det er dessverre ikke mulig å punktslanke, dvs at en grillion situps vil ikke gi deg slankere mage. I stedet ville jeg ha fokusert på det vi kaller basisøvelser, øvelser som treffer mange muskler og muskelgrupper. Dette vil automatisk gi effekt på "fastheten" i kroppen. Og problemområdene som du vil bli slankere på (mage, lår og rumpe) kommer automatisk, men til slutt (dessverre), om du trener og har kostholdet på plass.
    - Ikke vær redd for å bli mandig fordi du trener og bruker noen kosttilskudd som proteiner og kreatin. Jeg ville tenkt mer i retning av sexy .
    - La ting ta tid og vær realistisk i forhold til hva du skal oppnå. Å komme i form tar tid, men allerede nå med røykestopp, bedre kosthold og trening har du kommer veldlig langt i forhold til å bli sunnere og få et bedre liv på sikt; det er mye verdt. Når det gjelder mer "dramatiske" resultater så vil dette ta tid og la det ta tid. Slik er det for alle. Fokuser på å ha det moro underveis og la livsstilsendringen være positiv så blir det lettere å fortsette.
    - For å vurdere fremgang se både i speilet og på vekten.

Det var det jeg kom på i farten, men det er sikkert flere andre som kan bidra med gode råd her på forumet, og du kan også søke selv og finne mye god informasjon her. Velkommen forresten!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av schakver Vis post
    Å spise vanlig er lite å gå på. Fortell fra du står opp til du legger deg . Du trener så mye som fem ganger i uken . Det er mye og det krever et bra kosthold og en klar plan . Hvis du kan prøv å ta alt fra morgen til kveld.
    Hvor ofte styrketrening og hva slags øvelser med hva slags repetisjoner?
    Kardio før styrke ,etter styrke alt har en virkning ser du.
    Mange her som kan hjelpe så det du gjør får riktig rekkefølge og du får resultater du ønsker . Flink er du . Viktig at du får all hjelp så du ikke mister motivasjonen din!
    Står opp kl 7 .00hver morgen. Spiser grovbrød til frokost som oftest med ost, eller cornflakes, melk er også med Så spiser jeg igjen kl 11-00, da er det en ciabatta og appelsinjuice, så kommer jeg hjem kl 17.00, da spiser jeg middag med foreldre, forskjellig mat hver gang, blir ofte pizza og lasagne, med brus. Kveldsmat blir kl 20.00, da spiser jeg grovbrød med nugatti, og melk.

Med trening greier jeg iikke å forklare, for jeg vet ikke hva de spesielle apparatene heter, men jeg skal prøve. Begynner med tredemølle i 15 min, med gåing og jogging. Deretter 20 min med stepmaskin. Og så tar jeg "sit-ups" på sånn maskin etterpådet igjen, 3 gange 20. Så sånn for armene som jeg dytter nedover, 3 gange 12, og etter det tar jeg sånn greie jeg ligger å skur meg frem og tilbake på, 3 gange 20, og sykling 15 min eller mer og så hvis jeg orker mer tar jeg flere styrke ting Hehe.. Håper du skjønner noe her iallfall

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Hei! Først og fremst bør du være stolt over og glede deg over at du har klart å få til en livsstilsendring. Dette er det vanskeligste skrittet. Men det er viktig å huske at ting tar tid, dessverre - det er frustrerende. Som Schakver sier så er et viktig og vite litt om noen før man gir råd, men dette er hvertfall noen generelle råd som du kanskje kan ha litt nytte av.

- Du trener mye, 5 ganger i uka. Dvs at du gir 120 % for å få resultater. Min erfaring er at det er lettere å gi 90 % over lang tid enn å gi 120 % med en gang. Satser en veldig mye med en gang så kan det lett bli frustrerende at man ikke får resultater med en gang og går lei og slutter. Da er det bedre å ta ting litt gradvis med treningen. Men røykestopp bør være absolutt og kostholdet noe som bør være bra fra første stund, men kosthold tar det også litt tid å lære seg. Begyn heller litt rolig med treningen og øk etter hvert. Da vil ikke 5 treninger i uke være mye etter hvert.
    - Du sier du ingenting blir muskler eller strammer kropp og at du vil trene armer, mage(mest den nederste delen) rumpa, og lår. Men jeg ville heller ha fokusert på treningen generelt. Det er dessverre ikke mulig å punktslanke, dvs at en grillion situps vil ikke gi deg slankere mage. I stedet ville jeg ha fokusert på det vi kaller basisøvelser, øvelser som treffer mange muskler og muskelgrupper. Dette vil automatisk gi effekt på "fastheten" i kroppen. Og problemområdene som du vil bli slankere på (mage, lår og rumpe) kommer automatisk, men til slutt (dessverre), om du trener og har kostholdet på plass.
    - Ikke vær redd for å bli mandig fordi du trener og bruker noen kosttilskudd som proteiner og kreatin. Jeg ville tenkt mer i retning av sexy .
    - La ting ta tid og vær realistisk i forhold til hva du skal oppnå. Å komme i form tar tid, men allerede nå med røykestopp, bedre kosthold og trening har du kommer veldlig langt i forhold til å bli sunnere og få et bedre liv på sikt; det er mye verdt. Når det gjelder mer "dramatiske" resultater så vil dette ta tid og la det ta tid. Slik er det for alle. Fokuser på å ha det moro underveis og la livsstilsendringen være positiv så blir det lettere å fortsette.
    - For å vurdere fremgang se både i speilet og på vekten.

Det var det jeg kom på i farten, men det er sikkert flere andre som kan bidra med gode råd her på forumet, og du kan også søke selv og finne mye god informasjon her. Velkommen forresten!
    Tusen takk!

Ble medlem
    10-2004
    Står opp kl 7 .00hver morgen. Spiser grovbrød til frokost som oftest med ost, eller cornflakes, melk er også med Så spiser jeg igjen kl 11-00, da er det en ciabatta og appelsinjuice, så kommer jeg hjem kl 17.00, da spiser jeg middag med foreldre, forskjellig mat hver gang, blir ofte pizza og lasagne, med brus. Kveldsmat blir kl 20.00, da spiser jeg grovbrød med nugatti, og melk.

Med trening greier jeg iikke å forklare, for jeg vet ikke hva de spesielle apparatene heter, men jeg skal prøve. Begynner med tredemølle i 15 min, med gåing og jogging. Deretter 20 min med stepmaskin. Og så tar jeg "sit-ups" på sånn maskin etterpådet igjen, 3 gange 20. Så sånn for armene som jeg dytter nedover, 3 gange 12, og etter det tar jeg sånn greie jeg ligger å skur meg frem og tilbake på, 3 gange 20, og sykling 15 min eller mer og så hvis jeg orker mer tar jeg flere styrke ting Hehe.. Håper du skjønner noe her iallfall
    Så flott at du går ned på dette kostholdet for dette er ikke "vanlig mat" dette er et usunt kosthold fult med tomme kalorier... Sorry ,men slik er det.
    Trivsel har også mye å si så hvis du er happy og går ned i vekt med dette kostholdet så må jeg si bravo.
    Ser et par bra saker .Fint at du spiser frokost . Cornflakes er tomme karbohydrater som gir liten energi som varer . Appesinjuice er ok da du trenger antioksydanter og vitamniner. Pizza og pasta til middag er masse karbo og lite næring og vitaminer . Nugatti ,ciabatta .... No ,no....
    Det som er de gode nyhetene er at du har så masse flott å lære så du vil kunne få kjemperesultater. Rent kostholdsmessig gjør du graverende lite gunstige saker ,men det er så flott at du har startet og har vilje til trening .
    Råder deg nå til å bruke mye tid på å lese på forumet . Det ligger masse kunnskap her.
    Vit at kostholdet ditt desverre ikke holder mål. Du må få kunnskap om raske /langsomme karbohydrater ,sunne fettsyrer , proteiners innvirkning må muskelvekst etc ,etc .Les og fortsett å spørre !

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26
    Så flott at du går ned på dette kostholdet for dette er ikke "vanlig mat" dette er et usunt kosthold fult med tomme kalorier... Sorry ,men slik er det.
    Trivsel har også mye å si så hvis du er happy og går ned i vekt med dette kostholdet så må jeg si bravo.
    Ser et par bra saker .Fint at du spiser friokost . Cornflakes er tomme karbohydrater som gir liten energi som bvarer . Appesinjuice er ok da du trenger antioksydanter. Pizza og pasta til middag er masse karbo og lite næring og vitaminer . Nugatti ,ciabatta .... No ,no....
    Det som er de gode nyhetene er at du har så masse flott å lære så du vil kunne få kjemperesultater. Rent kostholdsmessig gjør du graverende lite gunstige saker ,men det er så flott at du har startet og har vilje til trening .
    Råder deg nå til å bruke mye tid på å lese på forumet . Det ligger masse kunnskap her.
    Vit at kostholdet ditt desverre ikke holder mål. Du må få kunnskap om raske /langsomme karbohydrater ,sunne fettsyrer , Proteiners innvirkning må muskelvekst etc ,etc .Les og fortsett å spørre !

Hehe okei! Og jeg som trodde dette var sunt.... jaja=P Men det med kosttilskudd. Hva er best, hvis jeg vil ha litt muskler og energi til treninga?

Ble medlem
    10-2004
    Hehe okei! Og jeg som trodde dette var sunt.... jaja=P Men det med kosttilskudd. Hva er best, hvis jeg vil ha litt muskler og energi til treninga?
    Flott at du spør. Mye må justeres for at du skal få flotte resultater .
    Det jeg kan si før jeg kaster stafettpinnen videre er . Spis ofte hver 3 .time er fint . Eksempel på en god frokost som varer er havregrøt eller en shake av havre ,banan , bær ,lettmelk /biola etc som du kjører i blenderen . La alt brød være så grovt som mulig . La alle måltider ha litt protein . Finn hva du liker . Egg ,tunfisk ,makrell i tomat,kylling filet ,tunfisk etc . Proteiner bygger muskler,men så mye kardio du trener så vil diu også trenge noe karbohydrater. Sky hvitt mel og vanlig pasta . Velg grovt brød,fullkornspasta ,basmatiris ,havregrøt .
    Kan fortsette lenge med tips her og inviterer andre til å legge inn gode råd.
    Først er det litt viktig å vite målet og ønsket ditt . Ned i vekt ,skape en fast veldefinert kropp. Hva ønsker du ?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26
    Flott at du spør. Mye må justeres for at du skal få flotte resultater .
    Det jeg kan si før jeg kaster stafettpinnen videre er . Spis ofte hver 3 .time er fint . Eksempel på en god frokost som varer er havregrøt eller en shake av havre ,banan , bær ,lettmelk /biola etc som du kjører i blenderen . La alt brød være så grovt som mulig . La alle måltider ha litt protein . Finn hva du liker . Egg ,tunfisk ,makrell i tomat,kylling filet ,tunfisk etc . Proteiner bygger muskler,men så mye kardio du trener så vil diu også trenge noe karbohydrater. Sky hvitt mel og vanlig pasta . Velg grovt brød,fullkornspasta ,basmatiris ,havregrøt .
    Kan fortsette lenge med tips her og inviterer andre til å legge inn gode råd.
    Først er det litt viktig å vite målet og ønsket ditt . Ned i vekt ,skape en fast veldefinert kropp. Hva ønsker du ?
    Ikke ned i vekt iallfall. Veier 54kg og er 1.68 høy. Det jeg ønsker er mindre lår(strammere), større rumpe og flatere mage med muskler Jeg har jo lyst til alt skal være stramt!

Ble medlem
    10-2004
    Da har du et flott utgangspunkt for å nå alle målene dine . Du trenger nå kunnskap og mye kan du lese deg til her på forumet og andre steder på nettet.NybegynnertrÅden
    Her er en tråd med noe nyttig . Ligger mye mer her så nå må du lese ,lære og legge oppp en god plan ! Lykke til.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    26
    Da har du et flott utgangspunkt for å nå alle målene dine . Du trenger nå kunnskap og mye kan du lese deg til her på forumet og andre steder på nettet.NybegynnertrÅden
    Her er en tråd med noe nyttig . Ligger mye mer her så nå må du lese ,lære og legge oppp en god plan ! Lykke til.
    Takk for det=)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2007
    Beste rådet vil være at du er tålmodig. Resultater vises ikke over natten.

1. Riktig mat
    2. Få ordentlig søvn
    3. Trene jevnt, men ikke overdrive.

Hvis du skal bygge muskler så må du presse deg selv med korte og tunge
    rep. med vekter.
    Få de som jobber på sentret til å lage et oppsett for deg.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    kan si noe som hjelper meg med motivasjonen..det å se meg selv i speilet hver dag og bare konstantere at her må endring gjøres...bare vær hard mot deg..men noe som er vikitig,er å gjøre trening til noe morsomt og positivt! vær en vennegjeng som drar på studio sammen osv..da er det lettere å motivere hverandre.. + jeg vet ikke hva de som har erfaring med trening her mener..men jeg vil kommer til å variere treninga mi... så 3 uker med vekter og hard trening,så 1 uke med annerledes trening..ball lek,lange turgåing,svømming osv....dette kan du jo også legge inn i hver uke... man,ons,fre med trening på studio og tirs,tors med svømming,kampsport,ballspill osv..alt etter hva du liker å gjøre

Håper du får til målet ditt! jeg vet at jeg er mer motivert en før til å få en bedre livstil,kropp osv
    "Når hesten går over stupet er det for sent å stramme tøylene...."

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2007
    Prøv og tenk på at du til enhver tid skal spise rene matvarer, ta trappene istedenfor heisen, trene regelmessig så mye du orker, og gjerne trene hele kroppen i løpet av ei uke. Da kommer det seg nok etter hvert

Kliss nytt medlem microtrauma sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    29

Ryp

Hei, og velkommen til forumet!

Jeg kan anbefale et helkroppsprogram, RYP. Det er et treningsprogram som trener hele kroppen hver trening.
    Du kan lese om dette her:
    http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf

Det er et enkelt, men effektivt oppsett. Jeg har hatt gode resultater på dette. Bare spør om det er noe som er uklart!
    No microtrauma, no growth...

Profil: http://www.fitnessprat.no/showthread.php?p=397985

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.