Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Litt hjelp til start av DC trening

Bronse Member Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25

Litt hjelp til start av DC trening

Tenkte jeg skulle følge diste sitt opplegg(som han postet hvertfall), siden det passer veldig bra med mitt tilgjengelige utstyr, og hva jeg har gjort før og kan.

Trenings syklusen:
    De fleste som trener etter DC metoden har 3 økter i uken, hvor de kjører en 2 split syklus som går over 2 uker.
    Kroppen splittes som føler: Dag 1; bryst, skuldre, triceps, ryggvidde og ryggtykkelse. Dag 2; biceps, underarmer, legger, bakside lår og forside lår.
    Du velger 3 forskjellige flerledds øvelser til hver av disse muskelgruppene.
    Her er ett eksempel på en ferdig oppsatt rutine:
    A1: Skråbenk, militærpress, smalbenk, chins og foroverbøyd stangroing.
    A2: Skrå hantelpress, arnoldpress, dips, nedtrekk med smalt grep og hantel roing.
    A3: Hantelbenkpress, skulderpress, franskpress, nedtrekk forran og markløft.
    B1: Curl med rett stang, håndleddscurl, sittende tåhev, liggende lårcurl og knebøy.
    B2: Curl med EZ-stang, hammercurl, stående tåhev, strake markløft og benpress.
    B3: Preachercurl, omvendt håndleddscurl, tåhev i benpress, sumo benpress og hacksquat.

Syklusen blir da seende ut slik:
    Uke 1: A1, B1, A2
    Uke 2: B2, A3, B3
    Etter uke 2 er fullført starter du på nytt igjen med uke 1.

Men trenger litt hjelp til selve utføringen av programmet!
    Har lest hele hovedtråden, men føler at jeg ble litt defuse. Noen ting skal man kjøre oppvarming og så hovedsett med eks. benkpress: x kg * 8, pust pust, samme til failure, og samme en gang til og så statisk? deretter strekke ut? finner jeg meg bare noen manualer og lar armene dingle ut til siden sånn at det stekker i biceps?

Og hvordan gjør jeg det med de andre øvelsene. Fikk inntrykk av at noen bare skulle kjøres ett sett etter oppvarming og rett på failure. thats it?

Noe mer jeg bør vite? Har nemlig lyst å få dette gjennomført 100 prosent når jeg først begynner!

mvh Lanoen
    Pissa og legga seg

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Noe sier meg at du trenger å lese en del mer om DC

---

• Hovedsettet

Fra hovedtråden:
    "Oppvarmingen blir 67,5kg*12 - 92,5*10 - 125*6 - 157,5*4 (Ingen av disse skal gjøre meg sliten, de skal bare gjøre meg varm nok til arbeidssettet).
    HOVED REST-PAUSE SET - 187,5kg*8 (total failure) -> sett vekta i stativet -> ta 15 dype pust -> kjør samme vekta 2 til 4 reps til total failure -> 15 nye dype pust -> kjør til slutt samme vekta 1 til 2 ganger til total failure.
    Personlig tar jeg static rett etterpå, men det forklarer jeg senere. Husk at hver gang du når failure må du fullføre den negative delen, og deretter få treningspartneren din til å hjelpe deg med å få stanga i stativet. For å forklare min første rest-pause nærmere; Jeg gjorde alt jeg klarte for å få den de 8 repetisjonene opp. Etter det fullførte jeg (Isdedenfor å bare sette stanga på plass) den negative delen sakte (6 sekunder) ned til brystet og fikk treningspartneren min til å hjelpe meg med å få stanga opp i stativet igjen. Å "alltid fullføre den negative delen" vil føre føre til større cellulære skader over tid og dermed bedre økninger."

Du bør starte med straight sets (uten rest pause), og etterhvert innføre en rest pause, og etterhvert den andre. Statisk hold kan innføres etter en stund.

Og siden du vil gjennomføre DC 100 % du lese mye mer. Les alt på "Doggs place" her på fp, og på "The DOGG Pound" på intensemuscle.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Hehe... etter at jeg postet dette, så fant jeg ut at det var mere enn bare hovedposten ;-)

Lest alt som har blitt lagt ut på oppsamlingen

Har en noen lunde forestilling om hvordan jeg skal gjennomføre dette nå.

Men leser gjennom et par ganger til for å få det utført skikkelig
    Pissa og legga seg

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Tror ikke du trenger &#229; stresse med DC helt enda egentlig
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Tror ikke du trenger å stresse med DC helt enda egentlig
    nei nei... men no er det det jeg har lyst til. har riktig nok ikke mer enn 1 års treningserfaring, men ka e det værste som kan skje? skjønner igrunn ikke hvorfor det skal være et problem, bare eg får inn i skallen ka det innebærer osv.
    Pissa og legga seg

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Jeg har sagt det 1000ggr, gidder ikke si det igjen...................

LEEEEEEEES ALT, SÅ SPØR

TEAM BODYTECH

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lanoen
    nei nei... men no er det det jeg har lyst til. har riktig nok ikke mer enn 1 års treningserfaring, men ka e det værste som kan skje? skjønner igrunn ikke hvorfor det skal være et problem, bare eg får inn i skallen ka det innebærer osv.
    Akkurat. Så ta deg tid til å lese, lese og tenke seg om slik at du forstår. Les, deretter spør. Ikke omvendt, etter at folk har tatt seg tid til å oversette for mindre motiverte eller litt tregere personer
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Akkurat. Så ta deg tid til å lese, lese og tenke seg om slik at du forstår. Les, deretter spør. Ikke omvendt, etter at folk har tatt seg tid til å oversette for mindre motiverte eller litt tregere personer
    Er veldig takknemlig for alt som er blitt oversatt! Det er vi nok alle! Trodde bare at jeg hadde lest det som var å lese. Bør vel bare få meg litt mer tolmodighet til å sitte i rå. Er ikke så lett når en har diagnosen ADHD (mild altså).
    Men uansett, har gått gjennom alle i "best of" nå, og skal prøve å få med meg det meste på doggs place forumet. Tenker dette blir bra, og jeg vil prøve å få en best mulig forståelse for hele opplegget før jeg setter i gang
    Pissa og legga seg

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Big Boy og jeg har lekt med tanken på å lese inn alt fra Dogg's Place på lydbok som kanskje kan selges hos NK mot et lite honorar, for de som ikke gidder å lese selv
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Big Boy og jeg har lekt med tanken på å lese inn alt fra Dogg's Place på lydbok som kanskje kan selges hos NK mot et lite honorar, for de som ikke gidder å lese selv
    Hehe, ikke dumt. Dem jeg går i klasse med gjør alt for å få tak i lydbøker om de blir nødt til å lese noe. Selv synes jeg det er lettere å lese da jeg blir lett sporer av og fokuserer på andre ting. Får ikke en dritt med meg:P

Men det hadde såklart vært et supert tiltak da;-)

Kjipt om ingen hadde kjøpt det da. Mye slit for ingenting.
    Pissa og legga seg

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Big Boy og jeg har lekt med tanken p&#229; &#229; lese inn alt fra Dogg's Place p&#229; lydbok som kanskje kan selges hos NK mot et lite honorar, for de som ikke gidder &#229; lese selv
    Den kj&#248;per jeg ikke hvis stoffet er lest opp med bergensdialekt

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    For bergensk er jo bare SÅ stygt da:P Så lenge det ikke er snakk om kav bergensk, eller pen bergensk, så burde det vel gå grett! Skulle vært på kav osterøy. Då kan jo kanskje eg hjelpa dykk Strilamålet e jo slek ein fin dialekt!
    Pissa og legga seg

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg vil ogs&#229; v&#230;re med p&#229; lydboka. Jeg kan imitere Dante s&#229; godt at dere ikke h&#248;rer forskjell!

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    NK kommer til å gispe når han får prislisten på lydbøkene

Er jo noen som får all hjelpen til DC de spør om, lurer på om jeg skal ta meg betalt og bedra Dante og bli ""fake"" trener

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sorin
    Den kjøper jeg ikke hvis stoffet er lest opp med bergensdialekt
    Jeg vet du er så glad i meg at du vil kjøpe den bare for meg

Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Jeg vil også være med på lydboka. Jeg kan imitere Dante så godt at dere ikke hører forskjell!
    *tenketenke* Klarer du alt ?

TEAM BODYTECH

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy

*tenketenke* Klarer du alt ?
    Det er ikke problem. Folk kommer til å bli så motiverte når de hører på at de eksploderer av vellyst. Etterhvert kan vi muligens gå over til dvd'er hvor vi kler oss ut som Dante.

Ble medlem
    05-2005
    Bergensdialekt blir bare akseptert om det følger med en DVD hvor du demonstrerer alle øvelsene, kun iført posing-trusa di

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Bergensdialekt blir bare akseptert om det følger med en DVD hvor du demonstrerer alle øvelsene, kun iført posing-trusa di
    Fin et gym i bergen jeg får lov til å trene i det, og la meg komme meg i form

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    05-2005
    Fin et gym i bergen jeg får lov til å trene i det, og la meg komme meg i form
    Hmm, ja det var det da... Dere får anlegge et slags "Bergen Beach-Gym" ala det på Venice beach. Om sommeren kan dere stå der og pumpe jern med badebukse på i 15 grader og striregn

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Hmm, ja det var det da... Dere får anlegge et slags "Bergen Beach-Gym" ala det på Venice beach. Om sommeren kan dere stå der og pumpe jern med badebukse på i 15 grader og striregn
    hei hei hei... det regner faktisk bare 280 dager i året her. så om vi tar de resterende dagene som er 80 og deler likt på de 12 mnd, så har vi ca 6 dager i mnd hvor det er opphold. 2/3 av disse er jo som kjent overskyet, som vil si at det er omtrent 2 solskinnsdager hver mnd. Som igjen gir oss to dager i juni, to dager i juli, og to dager i august til å gjennomføre innspilningen på "Bergen-Beach Gym" dildoballs Så ikke kom her og si at vi ikke har godvær!
    Pissa og legga seg

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.