Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Lokalt studio?

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27

Lokalt studio?

Jeg bor på i en ganske dau og avsidesliggende kommune langt ute i havgapet i nord-norge. Plassene hvor de få av oss som trener her trener, er ganske små hjemmegym. Disse er også få og laangt fra hverandre.

Derfor har jeg tenkt den tanken å muligens skrive et brev til kommunestyret hvor jeg vil spørre om penger til å få innredet et lite, og ganske grunnleggende gym hvor de som vil kan trene, for en liten penge i året selvfølgelig. Dette gymmet vil da selvfølgelig være på en plass som ligger slik til at det blir ca. like langt for alle å dra til, og et lokale som er stort nok til å romme det ganske grunnleggende utstyret (benker, sykler, ribbevegg, vaier-stativer, krakker, sit-up benker, og selvfølgelig tonnevis med vekter). Noe som mangler på et grunnleggende gym???

Jeg vil også samle underskrifter av de som enn måtte å ha lyst til å trene der, og sende denne listen sammen med brevet til kommunen... selvfølgelig...

Tror dette vil få ungdommene her i kommunen opp av sofaen og ned på benkene =)

Hva synes dere?? Noen som støtter en god sak?

Nevn noe hvis det er noe jeg har utelatt...

På forhånd takk...

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg vil definitivt støtte noe slikt. Men ulempen er at jeg bor her i Tr.heim da!
    !burger: !burger: !burger: !burger:

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Dette er noe du absolutt burde ta initiativ til. Husk å trekk inn argumenter som:
    * Ved trening så lærer en ikke bare å trene, men også disseplin og hvordan en kan jobbe målrettet mot et mål eller delmål.
    * Strukturere sin hverdag
    * Trening gir energi og studioet kan holde ungdommen borte i fra rus/volds miljøer.
    * Ungdommen blir i bedre fysisk stand, mindre syk og blir bedre mennesker. Noe som igjen er godt for komunen.
    * etc (-:

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Har du noe idrettslag i kommunen ?

Har du noen fysioterapeuter som kan kreve det sammen med deg for "behandlingsøyemed" ?

Har dere en større arbeidsplass som dere kan samarbeide med om prosjektet ,kanskje de kunne være interessert i å skaffe seg noe slikt for sine ansatte og så henger du deg på der åp en måte ?

Et slikt enkelt studio klarer du å stable på beina for rundt 50-75000.- med en del bra utstyr.

600kg vekter koster deg 10 lapper brukt
    kinesiske stenger går for 1000lappen
    en hantelrekke går fort på 15 lapper fra 10-40kg
    Så trenger du en benkpress 3000.-
    2-3 løse regulerbare benker 2000.- pr stk
    et par sykler til 1000lappen
    X over koster deg 11000.- omtrent ny
    + noen maskiner som går brukt for rundt 5-10 lapper pr stk.
    Snakk med Daniel Eriksen hos GYM LINE i Fredrikstad så kommer han med et forslag til oppsett til deg om du gir arealgrenser og små tips om hva du har tenkt deg.

Kjøper du utstyr for 100 000.- og låner pengene så dekker du fint låneutgiftene med 1000.- pr mnd inntekt fra medlemmer.
    Får du så gratis lokaler fra kommunen så er det jo bare å finansiere det selv ,og går det bra så selger du du det til kommunnen for selvkost når det er utbetalt om noen år, pengene stikker du i lomma og kjører til Norkost og ber om PROTEIN

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Me har eit rom oppe i ein idrettshall her. Det me gjorde var at me skreiv brev til Statoil som er ganske stort her ute. Mongstad vettu. Men me fekk penger pga bedrifta ville at ansatte skulle ha eit treningstilbud i nærheten. SÅ me kjøpte ein del nytt utstyr...
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.