Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: "lovehandles"

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

"lovehandles"

hei! er passe slank (håper jeg..) trener ca 4-5 ganger daglig. styrke + utholden het (step maskin, ro maskin, spinning..osv). trener noen gang mer om jeg har tid.

Har tidligere lidd av anorexia, har deerfor lagt på meg over 20 (ja 20! grøss..) hele kg det siste året.. har for det emste muskler. er ganske sterk. Lite fett på bena (men en god del muskler), virker som om det fettet jeg har har samlet seg på nedre del av rygg og oppre deler av hoftene. rett over buksekanten.. liksom der midjen skulle vært. midjen er enda høyere oppe.. virker som om jeg har unaturlig store hofte bein eller noe.. men uansett..poenget er:

hvordan kan jeg redusere fettmengden/fettprosenten i dette området uten at det fører til brystreduksjon..

og hvordan få en "bedre/smalere midje? håper på svar, og bakleger langt og rotete innlegg

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    For det første så regner jeg med du mener 4-5 ganger i uken med trening, ikke daglig. Ellers kan vi trygt si du kan redusere litt på treningen

Når det gjelder forbrenne fett så kan du IKKE punktforbrenne. Dvs du kan ikke bestemmer hvor kroppen skal brenne fett, det er det kroppen selv som bestemmer. Så ja, det kan godt hende at brystene forsvinner før siste resten rundt magen.

Vil du bli sunn og ha en fin fettprosent så er det er skikkelig kosthold med sunn og god mat pluss trening som må til. Er desverre ingen snarveier til målet.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    hei! er passe slank (håper jeg..) trener ca 4-5 ganger daglig. styrke + utholden het (step maskin, ro maskin, spinning..osv). trener noen gang mer om jeg har tid.

Har tidligere lidd av anorexia, har deerfor lagt på meg over 20 (ja 20! grøss..) hele kg det siste året.. har for det emste muskler. er ganske sterk. Lite fett på bena (men en god del muskler), virker som om det fettet jeg har har samlet seg på nedre del av rygg og oppre deler av hoftene. rett over buksekanten.. liksom der midjen skulle vært. midjen er enda høyere oppe.. virker som om jeg har unaturlig store hofte bein eller noe.. men uansett..poenget er:

hvordan kan jeg redusere fettmengden/fettprosenten i dette området uten at det fører til brystreduksjon..

og hvordan få en "bedre/smalere midje? håper på svar, og bakleger langt og rotete innlegg
    du kan ikke punktslanke deg, du kan altså ikke bare få fett på magen til å forsvinne. Du må gå ned i fettprosent overall for å bli kvitt det.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Stemmer dte gutta sier her.. tren styrke jevnlig, da vil forbrenningen din øke. Ellers kan du jo kjøre noen uker/mnd med kostholdsplan/diett.. Da vil du raskt gå ned i vekt, men over hele kroppen da vel og merke.. Mest sansynlig vil brystene dine "gå" før fettet rundt magen/hoftene siden det ofte sitter veldig hardt der, det er ett typisk jente problem. ang brystene kan jeg anbefale silikon
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

takk for svar

ja, mente at jeg trener 4-5 ganger i uka. noen ganger 6-7 (kommer annpå hvor mye skole og jobb jeg har utenom).

Var det jeg var redd for, at det var vanskelig å punktslanke. vil liksom ikke nødvendigvis bli slankere overalt, er liksom ganske fate/stram resten i av kroppen. men ja.. bør vel vurdere å droppe 4-5 kg da..?

hvor mange kcal bør jeg holde meg til per dag ? er veldig redd for å ødelegge forbrenninga netop pga den tidligere spisevegringa.. tok lang tid før forbrenninga/stoffskiftet fungerte igjen.
    1600 kcal per dag eller 1200? har liksom lest begge deler. Bør vel kanskje holde meg til 1600 siden det er "få" kilo jeg skal ned.. eller?

spiser vanligvis 4.5 skiver i løpet av en dag, med skinke & lettsmør, makrell i tomat.
    axa musli + skummetmelt
    lett yoghurt
    masse frukt og grønt
    kylling + wokka grønt..
    unner meg av og til en 30% 30g mokka sjokolade, men ikke ofte
    drikker ikke brus, spiser ikke chips, kjeks osv. har av og til godterier i på lørdagen, men bare den dagen og ikke hver lørdag heller. bør jeg slutte helt med dette?

er også redd for å legge på meg igjen + ekstra kg om jeg reduserer kcal mengden for så å øke..

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    ja, mente at jeg trener 4-5 ganger i uka. noen ganger 6-7 (kommer annpå hvor mye skole og jobb jeg har utenom).

Var det jeg var redd for, at det var vanskelig å punktslanke. vil liksom ikke nødvendigvis bli slankere overalt, er liksom ganske fate/stram resten i av kroppen. men ja.. bør vel vurdere å droppe 4-5 kg da..?

hvor mange kcal bør jeg holde meg til per dag ? er veldig redd for å ødelegge forbrenninga netop pga den tidligere spisevegringa.. tok lang tid før forbrenninga/stoffskiftet fungerte igjen.
    1600 kcal per dag eller 1200? har liksom lest begge deler. Bør vel kanskje holde meg til 1600 siden det er "få" kilo jeg skal ned.. eller?

spiser vanligvis 4.5 skiver i løpet av en dag, med skinke & lettsmør, makrell i tomat.
    axa musli + skummetmelt
    lett yoghurt
    masse frukt og grønt
    kylling + wokka grønt..
    unner meg av og til en 30% 30g mokka sjokolade, men ikke ofte
    drikker ikke brus, spiser ikke chips, kjeks osv. har av og til godterier i på lørdagen, men bare den dagen og ikke hver lørdag heller. bør jeg slutte helt med dette?

er også redd for å legge på meg igjen + ekstra kg om jeg reduserer kcal mengden for så å øke..
    1200 kcal er altfor lite synes jeg, hvertfall med tanke på at du trener mye. ca 1600 kan du prøve.

Et par shakes proteinpulver, 1-2gram omega3-fiskeolje, 1 skikkelig multivitamin&mineral pille og 1-2ss Rapsolje hver dag hadde gjort seg bra i kostholdet ditt

Du kan unne deg noe snop på lørdager, man skal jo leve litt også, men prøv å hold det til 1 dag i uka.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Bronse Member Krush sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Jeg har akkurat det samme problemet og jeg er gutt, så jeg føler smerten din, hehe.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

hei hei! som alle andre sier her så kan du ikke punktforbrenne. du synest selv du har brede hofter, men du sier også at du har ganske tynne bein. Det er mulig det virker ut som du har brede hofter pga dette. Jeg merker du tenker på symetrien og da må du trene i forhold til hvordan kroppen din er visst du vil forbedre symetrien. Få mer kjøtt på bena\rumpa. Tren knebøy, benpress osv. Tren skuldrene dine; skulderpress og sidehev f.eks. Etter hvert som du får bredere skuldre og større lår og rumpe vil du få mer av denne "cola" formen du ønsker. Å ikke vær redd for å få større rumpe og lår. Så lenge det er av rett "materiale" dvs MUSKLER er dette bare helt rått Kjør litt kardio etter trening og spis mye god mat ofte.

EDIT: Og dette med brystreduksjon i samsvær med fettap er ganske uunngåelig. Etter det mine veninner sier er dette blandt en av de første plassene de merker fettet forsvinner fra. Men det vet kanskje jentene på forumet her mye mer enn meg, hehe

Lykke til!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Medlem arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    vil liksom ikke nødvendigvis bli slankere overalt, er liksom ganske fate/stram resten i av kroppen. men ja.. bør vel vurdere å droppe 4-5 kg da..?
    For meg så høres det ut som du har et godt aktivitetnivå/treningsnivå.
    Samtidig som du spiser sunt og fokuserer på det.

Så derfor går det store alarmklokker i meg når du begynner å snakke om å droppe 4-5kg.
    Mest sannsynlig har du en meget fin vekt nå. Som du sier: endelig er forbrenningen normal.

Ta vare på kroppen din som du gjør nå og fokuser på det. Det er tross alt viktigst!!
    Da vil du få et langt og sunt liv

Angående "lovehandles" så er det noe alle jenter har.
    Det er jo det som gjør jenter jenter... og jeg liker jenter som de er...
    Gutte former og gutter kan dere få for dere selv
    (Det holder jeg meg laaangt unna)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

takk=)

takk for svar! oppdaga her at disse "lovehandlesene" mine ikke er så store som jeg egentlig tror..jeg kjenner liksom hoftenbeinet uten problemer, kanskje det er sleve hoftebenet også som har en rar form! heehe!

jeg har allerede kraftige bein. jeg mente ikke at de var tynne, men at de ikke er fulle av fett. er for det meste muskler.. så vil ikke ha dem større

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Det er vel en mulighet for at du rett og slett har endret fasong fordi du begynner å bli voksen - og det går det (heldigvis) ikke an å slanke bort...

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tia Vis post
    Det er vel en mulighet for at du rett og slett har endret fasong fordi du begynner å bli voksen - og det går det (heldigvis) ikke an å slanke bort...
    forklar

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    forklar
    Hvis idealet er en slags Kate Moss-kropp, dvs med veldig smale hofter og veldig lite fett, så er det noe man kan ha som barn og tenåring, men veldig mange vokser det av seg, og får såkalte "kvinnelige former". Har man brede hofter og naturlig noe mer fett rundt hofter, rumpe og lår for eksempel, så er det gjerne fordi det skal være der. Nå snakker jeg ikke om overflødig fett, men jeg vet det er endel unge jenter som tror de blir feite, når det som skjer egentlig er at de får en voksen kropp, så og si.

Uten at jeg vet om det er tilfellet her.

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Når jeg leser hovedinnlegget en gang til kan det jo virke som om det er magen hun synes har for mye fett, og da er det sikkert mulig å endre på det. Jeg bare hang meg litt opp i dette med hoftene og hoftebeina første gang jeg leste.

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tia Vis post
    Hvis idealet er en slags Kate Moss-kropp, dvs med veldig smale hofter og veldig lite fett, så er det noe man kan ha som barn og tenåring, men veldig mange vokser det av seg, og får såkalte "kvinnelige former". Har man brede hofter og naturlig noe mer fett rundt hofter, rumpe og lår for eksempel, så er det gjerne fordi det skal være der. Nå snakker jeg ikke om overflødig fett, men jeg vet det er endel unge jenter som tror de blir feite, når det som skjer egentlig er at de får en voksen kropp, så og si.

Uten at jeg vet om det er tilfellet her.
    så dette går altså ikke å slanke bort mener du?

feite = få mer fett. men pærekroppen er tydeligvis bare ett sunnt tegn på en voksen kropp ifølge deg?

Tia
    Tia er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    så dette går altså ikke å slanke bort mener du?

feite = få mer fett. men pærekroppen er tydeligvis bare ett sunnt tegn på en voksen kropp ifølge deg?
    Ikke legg annet i det jeg skriver enn du trenger. Jeg vet ikke hva du mener med "pærekropp" - men jeg har allerede skrevet at jeg ikke sikter til overflødig fett, som selvsagt kan trenes bort.

Bredere hofter etc. kan det derimot ikke, og det ER mange unge jenter som sliter med denne overgangen. Igjen: jeg vet ikke om det gjelder hun her. OG det er ikke sunt med altfor lav fettprosent. Hvis hun er av typen med naturlig rundere former (man trenger ikke være feit som jente selv om man naturlig lagrer fett annerledes enn menn) - og ønsker å være type "guttejente" - så kan det være greit å være oppmerksom på dette. Tenker spesielt i disse baner siden hun nevner spiseforstyrrelser.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

hei igjen

er kanskje som du sier "overgangen". har jo lagt på megt en del. veide 38 kg i sommer liksom...er ikke så lett når jeg har forvrengt selvbilde, elle rikke en gang vet om jeg har det....:S

magen er relativt flat egentlig..får ikke såkalte "valker" eller hudbretter når jeg sitter liksom.. men har den lille "dame" kulen under navelen..noe som er nytt for meg.. ikke så mye, men nok til at jeg merker det selv..

når det gjelder lår/hofter så er de kraftige synes jeg, men virker ikke som om det er noe jeg lett kan slanke bort. har vært aktiv fotball spiller i mange år og har alltid hatt sterke/kraftige lår. om jeg strammer dem kjenner jeg tydelig muskelen, og kan ikke holde igjen i noe ekstra fett om du forstår.. men selve hoftene er jo bredere.. noe som sikert har med utviklingen å gjøre.. er bare lei av så forstyrret kroppsbilde. kan være fornøyd et minutt og på gråten rett etter på..

hjelper heller ikke på at fordøyelsen min ikke fungerer så magen min blåser seg opp som en balong med jevne mellomrom. regner alikevell me at det er mulig å slanke bort litt fett.. 1-2-3 kg kanskje

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Nå skal jeg komme med mine kvasi psykoligiske meninger så "bare with me".

Når du snakker om selvbilde og om det er forvrengt eller ikke. Så vil jeg si at når du "kan være fornøyd et minutt og på gråten rett etter på.." så ser du deg selv sånn som du føler deg og ikke sånn som du faktisk ser ut, iom at kroppen ikke forandrer seg fra minutt til minutt.

Å gå ned 2-3kg eller opp 2-3kg tror jeg vil ha null og niks å si hvis du ikke får ordnet opp i hvordan du føler deg med deg selv i egen kropp.

Det er stor forskjell på å ikke ha den kroppen man vil ha og å være missfornøyd med den kroppen man har... (Alle her inne jobber mot en bedre kropp, men jeg tror brorparten av de mest aktive her inne føler seg mer enn komfortabel i den kroppen de allerede har fordeom, det handler om å forandre måten du tenker p&#229.

Jeg ville søkt hjelp, gå til familie, venner, lærer hvem som helst som du føler du kan åpne deg for og få hjelp fra, noen som tar deg på alvor.

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royb Vis post
    Nå skal jeg komme med mine kvasi psykoligiske meninger så "bare with me".

Når du snakker om selvbilde og om det er forvrengt eller ikke. Så vil jeg si at når du "kan være fornøyd et minutt og på gråten rett etter på.." så ser du deg selv sånn som du føler deg og ikke sånn som du faktisk ser ut, iom at kroppen ikke forandrer seg fra minutt til minutt.

Å gå ned 2-3kg eller opp 2-3kg tror jeg vil ha null og niks å si hvis du ikke får ordnet opp i hvordan du føler deg med deg selv i egen kropp.

Det er stor forskjell på å ikke ha den kroppen man vil ha og å være missfornøyd med den kroppen man har... (Alle her inne jobber mot en bedre kropp, men jeg tror brorparten av de mest aktive her inne føler seg mer enn komfortabel i den kroppen de allerede har fordeom, det handler om å forandre måten du tenker på).

Jeg ville søkt hjelp, gå til familie, venner, lærer hvem som helst som du føler du kan åpne deg for og få hjelp fra, noen som tar deg på alvor.

Agree.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.