Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Lukter fortere vond svette enn før.. (flytt meg der det passer)

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30

Lukter fortere vond svette enn før.. (flytt meg der det passer)

Kommer tvilsomt under skader eller offtopic, så here we go..

Før skulle det mye til før jeg merket svettelukt, men nå de siste ukene skal det ingenting til før lukta kommer snikende..
    Altså har "de andre" svettekjertlene blitt mer aktive. Hva kommer det av?

Har ikke trent på år og dag, så det har ingenting med trening å gjøre. Ellers lite forandringer i hverdag/kost.

Forslag?

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Er fettprosenten høyere enn før?

Jeg svetter mer når jeg har mer fett på kroppen. I tillegg varierer det litt etter psykisk og fysisk form.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Medlem Kapitalisten sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Ingen forslag, men kjøp deg en ganial deodorant på apoteket til 100,- lappen..
    "Aluminiumklorid NAF" 25% sprit, liniment.
    Tar den bare på 1-2 ganger pr.uke. Jeg har selv brukt den 1 gang pr.uke i lengre tid, og ikke hatt så mye som et svettemerke eller lukt ever since.
    ...

Ble medlem
    04-2003
    Alder
    30
    Er så heldig/uheldig at jeg har en fett% på rundt 12 samme hva jeg gjør..

Vond psyke = vondt svette mao?

Ble medlem
    04-2003
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kapitalisten
    Tar den bare på 1-2 ganger pr.uke. Jeg har selv brukt den 1 gang pr.uke i lengre tid, og ikke hatt så mye som et svettemerke eller lukt ever since.
    Leter heller etter årsaken før jeg bruker fix'en..

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av D.O.G.
    Er så heldig/uheldig at jeg har en fett% på rundt 12 samme hva jeg gjør..

Vond psyke = vondt svette mao?
    en slags god forbannelse kan man si
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sanser jeg en eller annen form for missbruk!?!
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003

Før skulle det mye til før jeg merket svettelukt, men nå de siste ukene skal det ingenting til før lukta kommer snikende..

Har ikke trent på år og dag, så det har ingenting med trening å gjøre. Ellers lite forandringer i hverdag/kost.

Forslag?
    Vet at mange damer bruker noe som heter "yerka" som de kjøper i parfmyeriene. Er verdt et forsøk hvis du er plaget av det.

Hvis ikke det hjelper, så får du prøve med såpe og vann.

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kapitalisten
    Det funker veldig bra faktisk!
    ---Det svir som et lite hælvete, men du svetter jo ikke...

SCP

Bronse Member Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26

Forslag?
    Har du økt proteininntaket ditt i det siste?
    ...I simply am not there.

Petra Pan
    Gjest
    Ok, nå skal jeg komme med den teite dyresammenlikninga mi igjen

Har travhester og konkurransehester, som igjen krever ekstremt god fysisk god form for å klare belastningene. Og når vi trener opp disse dyrene fra "bunnen" så har vi lagt tydelig merke til faste "formkurver" de går gjennom mot toppen. Når de begynner å komme skikkelig i form (overgang til toppfasen sin) så blir det en radikal endring i mengden kroppsvæske/svette som sondres ut. De begynner å svette mere enn normalt i denne perioden og da vet vi at individet er nærme formtoppen sin.
    Jeg merker på meg selv at jeg svettet ikke mye når jeg nettopp hadde begynt å trene, men nå når jeg har trent litt og det begynner å skje ting i kroppen, så svetter jeg mye fortere og mere.
    Kansje dette gjelder deg også... At du holder på å komme i god form

Kjempefint hvis noen vet dette sikkert når det gjelder mennesker, hadde vært gøy å høre om det er likt som på sportshester, eller om det bare er helt ut på jordet.. hehe..

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det stemmer på mennesker og. De av oss som er vant med å svette litt på trening, vill svette uhorvelige mengder når vi er godt trent.

Når det gjelder lukten, så kommer det an på hva du har spist. Husker i min tid når jeg ikke hadde råd til annet en tunfisk. Da luktet svetten og urinen min tunfisk, ikke særlig attraktivt. Og nei, det dro ikke damer heller.

Men katter likte meg godt av en eller annen grunn....

Petra Pan
    Gjest

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Det stemmer på mennesker og. De av oss som er vant med å svette litt på trening, vill svette uhorvelige mengder når vi er godt trent.

Når det gjelder lukten, så kommer det an på hva du har spist. Husker i min tid når jeg ikke hadde råd til annet en tunfisk. Da luktet svetten og urinen min tunfisk, ikke særlig attraktivt. Og nei, det dro ikke damer heller.

Men katter likte meg godt av en eller annen grunn....
    Kan igrunn si jeg kjenner meg igjen, men det rare med den tunfisk greia er at man jo til slutt ikke smaker tunfisken når man spiser den, sikkert fordi hele kroppen er dynket i tunfiskparfyme fra før av :P

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg har med stor interesse følgt med denne tråden, da jeg selv "lider" av kroppslukt som en fransk parfyme allergisk aristokrat fra 1600 tallet. Pr. idag så spiser jeg som folk flest, bla ingen tunfisk. Eneste forskjellen er proteinpulveret. Men det jeg lurer på om det kan ha noe med klærne å gjøre. Som folk flest så vasker jeg klærne etter en gangs bruk, men det hender at de gjerne ligger en dag eller to i skittentøyskorga før de får smake en dose med flytende omo. Dette bør vel sette sine spor på klærne. Dvs at selv om de blir rene og pene, så får man ikke fjernet all lukta. En lukt som "fordobler" seg i kontakt med svette. Det er kun i treningsklærne at jeg kjenner denne lukta. Hvis jeg svetter ved andre anledninger hvor jeg går med normale klær (f.eks i en hektisk dans på den lokale transeklubben), så merker jeg ikke dette.

På bakgrunn av dette, så har Gamle Tivoli konkludert at treningsgarderoben er moden for utskiftning.
    Kan dette være et moment dere selv kan ta i betraktning?

PS: Verden beste deodorant er saltkrystaller fra diverse grotter, fra bla Himalaya. Så vet dere det

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja, diverse fargestoffer som blir brukt i treningsklær (og vanlige klær) har en fin kvalitet hvor den trekker til seg svette og lukt, og det er ikke mulig å vaske det ut. Så ja, man bør bytte ut treningstøy etter x-antall timer med bruk.

Medlem knekt sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Aluminiumklorid NAF" 25% sprit, liniment fungerer ekstremt bra mot fuktighet for meg, men lukten kommer likevel.

Stop 24 - Stopper lukt fullstendig, setter nesten stopper paa svetting, men ikke langt naer saa godt some med forstnevnte. Stopp24 kan du paafore naar som helst,NAF kan bare paafores for leggetid, fordi den bleker klesplagg. Noen erfarer E K S T R E M kloe de forste gangene de paaforer natriumklorid. Litt vanskelig aa faa sove da eller ?

Dette er mine personlige erfaringer vel og merke...
    ..::: knowledge :::..

Medlem Kapitalisten sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av knekt
    Aluminiumklorid NAF" 25% sprit, liniment fungerer ekstremt bra mot fuktighet for meg, men lukten kommer likevel.

Stop 24 - Stopper lukt fullstendig, setter nesten stopper paa svetting, men ikke langt naer saa godt some med forstnevnte. Stopp24 kan du paafore naar som helst,NAF kan bare paafores for leggetid, fordi den bleker klesplagg. Noen erfarer E K S T R E M kloe de forste gangene de paaforer natriumklorid. Litt vanskelig aa faa sove da eller ?

Dette er mine personlige erfaringer vel og merke...

Ja den svir noe helt for jævlig de første gangene, så blir det bedre.
    Bra du tok med det med klærne. Jeg merket ikke dette før etter en stund, så jeg har ødelagt noen tskjorter. Akkurat som om tskjorten er falmet under armene.. Jeg bruker vanlig deodorant resten av uka, som godlukt. Men når jeg bruker natrium greia så vet jeg at jeg ikke trenger å bekymre meg for svette. Det er en bra følelse.
    ...

Lignende tråder

1. ABCDE DIÆTEN - 5 kilo muskelmasse på 10 uger!
    By Retroboy in forum Artikler
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 01-05-05, 20:41
  2. Muskler og slanking
    By Jaudah in forum Trening
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 03-11-02, 16:01

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine