Jeg skal prøve å være seriøs:
Det er veldig vanlig at steroider er et tema blandt ungdom, særlig de som har kontakt med skråplanet. Likevel skal det understrekes at de aller fleste trenger ikke og bør ikke røre steroider. En nybegynner kan med rett trening og rett kosthold legge på masse muskelmasse uten steroider, samme hvem du er. 5-10 kg økning i muskelmasse per år er en god naturlig økning.
Trening in bør du ha i struktur. Kjør aldri mer enn 12 sett på store muskelgrupper(bryst, rygg, knestrekker) og aldri mer enn 4-6 sett på små muskelgrupper(skuldre, triceps, biceps). Tren fast tre ganger i uken, mandag, onsdag og fredag. Feks: Mandag, bryst og tricep. Onsdag: Rygg og bicep Fredag: Skuldre og bein i den rekkefølgen.
Få en med erfaring til å vise deg å utføre øvelsene rett og sette opp et program. Pass på å få god kontakt og pump i de musklene du ønsker å trene.
Spis bare mat fra fullverdige proteinkilder og komplexe karbohydratkilder. Les mer om dette. Eksempler på fullverdige proteinkilder er kjøtt, fisk, egg, og melk. Kjøp deg wheyprotein(jeg kjøper mine på
www.ej-shop.no, bra smak, bra pris, funker bra) og nøy deg med en saftig shake rett etter trening samt et par bananaer. Da får kroppen både karbs og proteiner til å bygge. Komplexe karbohydrakilder er feks havregryn og ris. Epler kan også spises, de er ikke like komplekse men funker.
Steroider er hormoner og medikamenter som bare brukes medisinsk. De skal ikke misbrukes og særlig ikke av tenåringer som har et sårbart hormonsystem i utvikling. Alle medikamenter skal brukes vitenskapelig og korrekt, feil bruk av medikamenter som steroider fører ofte til blandt annet(OG DETTE ER FAEN IKKE TULL): impotens og sterilitet. Det er en hel liste med flere bivirkinger, men disse er de vanligste, særlig for tenåringer. Man merker vanligvis en oppsving i virilitet mens man bruker(avhenger av medikament), MEN, samtidig som du bruker hormonene tror kroppen din at den er full av hormoner, den prøver dermed å senke egenproduksjonen av hormoner for å unngå de enorme nivåene. Når du da slutter å bruke dem produserer ikke kroppen din de hormonene den skal produsere og du kan oppleve impotens i ung alder og sterilitet. Det er likevel mye litteratur rundt dette. Unsett teorier rundt re-start av egeproduksjon bør en tenåring holde seg langt unna.
I bolernes verden snakkes det ofte om gains. Det snakkes også om av de som har peiling at den som boler bør legge et stabilt grunnlag først. Ingen som har trent i 2 måneder har det grunnlaget. Steroider gir deg bare mer potensiale. De får deg ikke til å vokse av deg selv. Potensialet får du bare brukt ved godt kosthold og god trening. Altså, dette er grunnlaget du må ha bygd først før du rører steroider. Det er mange mange mange år i fremtiden, og innen da har duy blitt mye mye mye større ved rett trening. Med andre ord, blir du ikke større uten steroider, så blir du det ikke med heller for da gjør du noe grunnleggende feil. Det er likevel lett å øke i vekt og styrke med steroider som samler mye vann, men dette renner også bort etter bruk. Skal du ha muskler derimot, må man gjøre det rett og da må man ha grunnlaget jeg snakket om + mye mye mye kunskap.
Alt dette er ikke noe jeg bare sier, dette er noe jeg kan og vet så hør på meg. Tren skikkelig, spis skikkelig, spis mange måltider om dagen og les og lær om trening. Jeg liker å lese bladet Flex, my reklame og bilder kanskje, men det står mye nyttig der hvios du gidder lese og se etter.
kildene steroider.net og steroid.com som tidligere er nevnt i denne tråden anbefaler jeg også.
Lykke til med naturlig muskelbygging, gi deg selv tålmodighet og gjør det til en livstil. Noen ganger er det ikke så lett å se det i speilet, men du ser det på vekta og vekta du løfter. Når man selv vokser merker man vanligvis ikke økningen like lett som andre fordi man ser det så gradvis.
Lykke til!