Noen som har erfaring med dette? Stengene der jeg trener blir veldig glatte. Er det lurt å bruke magnesium eller lignende (talkum?) eller bygger man seg opp en uvane slik at man blir avhengig av å bruke det?
Noen som har erfaring med dette? Stengene der jeg trener blir veldig glatte. Er det lurt å bruke magnesium eller lignende (talkum?) eller bygger man seg opp en uvane slik at man blir avhengig av å bruke det?
Jeg bruker det av og til. Det er supert. Det har ingen avhengighetsskapende effekt med mindre du blander det med kola og snorter det.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Jeg skjønner ikke om dette er en tulletråd eller om du mener det
Magnesium er fint. Talkum er sånt som man tar på lårene når man drar markløft for å få stangen til å gli lettere over lårene. Største problemet av hard bruk vil jeg påstå er irriterte luftveier om du står midt i en støvsky til enhver tid.
Flytende kalk er et mindre grisete alternativ. Eventuelt kan du bruke reim, men bare på den ene siden, og å veksle litt på hvilken side du har det på.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Jeg mente det som med treningshansker. Hvis man bruker de hele tiden så tåler man ikke å trene uten. F.eks om det er en eller annen støttemuskulatur som ikke aktiveres ved bruk av et slikt hjelpemiddel.
Ah, sånn sett
Nei, ikke merket noe sånt. Jeg bruker magnesium av og til, og ganske ofte ikke. Spesielt markløft blir ofte spektakulært stygt om stangen sklir, og da tar jeg ikke sjansen og tar heller en reim eller liknende hvis jeg trener på et sted det ikke er lov med magnesium.
Hadde det vært klister, eller for den saks skyld snakk om reimer på alle øvelser på alle belastninger, så kunne vi heller snakket om uheldig effekt. Magnesiumen fester jo ingenting om grepet ikke holder![]()
Heldigvis er julaften på spisedagen min!