Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Maks 100 gram protein hver dag!

Registered User simon16 sin avatar
    Ble medlem
    02-2006

Maks 100 gram protein hver dag!

Jeg går i første klasse på videregående skole og har for tiden om kosthold.. Ble litt overrasket da jeg leste et avsnitt i naturfagboken min forleden:

"... Det må understrekes at det ikke er mye protein vi trenger. 100g protein per dag er mer enn nok, selv for en kroppsbygger. Ingen får større muskler ved å spise mer protein enn disse 100g."

Håper noen kommer med synspunkt her..

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Dette har sikkert vært diskutert en million ganger før Spis 200 gram protein hver dag, så er du sikker på at du har nok til å vokse. Kan godt være du klarer deg med 150g. Hvis du ikke er så veldig tung?

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

Ble medlem
    02-2006
    Men da blir jo, ifølge naturfagsboken, halvparten av disse omgjort til fett ( dersom daglig inntak 200) .. og da er det jo mye lurere heller å spare halvparten av shaken til neste dag?

Ble medlem
    02-2006
    hehe stod vist nett det samme som jeg skrev:P sorry..

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Hva blir - ifølge naturfagboken- de første 100g protein som du inntar brukt til da? Er 100g nok uavhengig av hvor tung man er (her på forumet varierer folk i vekt mellom 50 og 130kg) og uavhengig av om man vil bli større eller mindre?

Hvis du inntar 100g ekstra , dvs 400kcal ekstra protein, og justerer ned inntaket av karbohydrater tilsvarende (100g, dvs. 400kcal) vil faktisk mindre av energi-inntaket lagres som fett (gitt at totalt kalori-inntak og aktivitet er uendret). Når det ekstra protein-inntaket i tillegg sikrer at kroppen har nok byggesteiner for muskler til enhver tid, er endringen etter min mening til det gode! Protein må gjennom flere energikrevende forvandlinger, enn karbohydrater må, før det kan lagres som fett.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Protein omdannes primært til glukose fremfor fett. Omdanningen til glukose spiser opp en god del av kaloriene pga energien som må til i prosessen, men for den ekstremt energikrevende prosessen protein => fett, kan du vel regne med at "vinninga går opp i spinninga"

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    hæhæhæhæhæhæ

må le hver gang jeg ser at noen kommer med slike ting fra forskjellige skolebøker etc.

ikke retta mot personene som skriver det inn her men de fantastisk idiotiske uvitende fjøsnissene som faktisk informerer folk med slikt pisspreik i bøkene.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.