Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: måle testeosteron nivå

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004

måle testeosteron nivå

hei jeg skal teste hvor høyt/lavt testo nivå i blodet jeg har og litt andre diverse ting, føler meg bare så slapp fortia,
    Hvis jeg har litt lavt testo nivå,har det mye å si på min framgang??
    har litt dårlig framgang i det siste syntes jeg
    undefineder ikke godt før det gjør vondt! !hantelpre

Medlem
    Ble medlem
    11-2003

Lightbulb

det måler du hos legen. og ja det kan ha stor innvirkning på fremgangen din.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Du har neppe bruk for å teste testonivået ditt, med mindre du har putta i deg noe som stenger egenproduksjonen. På alderen din er testoproduksjonen på det høyeste som det noen gang kommer til å være i løpet av livet ditt. Det er andre grunner som gjør at fremgangen din er dårlig:

1.Dårlig kosthold
    2.Dårlig treningsprogram
    3.Overtrening
    4.Mye alkohol
    5.For lite hvile og søvn

Et ræva kosthold,alkohol og overtrening vil gjøre at testonivåene ligger på bånn.

Legg ut kostholdet ditt så nøye du kan, og treningsprogrammet ditt så tar vi det derfra!

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Enkelte har lav testosteronnivå, men dette gir ofte tydelige utslag, som i manglende selyst, liten sjegg- og hårvekst, smale skulderpartier etc.

At fremgangen i treningen din har vært midleritig dårlig er ikke en indikator på lavt testosteronnivå.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Må man ha en "unnskyldning" for å få testen testosteron-nivået hos legen, eller kan man bestille en time bare for å undersøke det? Og om den er lav, kan han gi deg noe for å øke egenproduksjonen?

Har selv liten sexlyst (siste halve året) og liiiiiten hårvekst, samt dårlig framgang på treningen siden begynnelsen.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Må man ha en "unnskyldning" for å få testen testosteron-nivået hos legen, eller kan man bestille en time bare for å undersøke det? Og om den er lav, kan han gi deg noe for å øke egenproduksjonen?

Har selv liten sexlyst (siste halve året) og liiiiiten hårvekst, samt dårlig framgang på treningen siden begynnelsen.
    Kjenner til dette tjalala.. Er du på diett nå? Jeg merker at hvis jeg spiser kcal underskudd og da spesielt lav-karb så synker sexlysten noe jævlig!

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Du har jo "unnskyldningene" dine: Har selv liten sexlyst (siste halve året) og liiiiiten hårvekst, samt dårlig framgang på treningen siden begynnelsen.

Du kan få noe for det, men da skal produksjonen være meget liten.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Hvordan er kostholdet deres? Tror dere undervurderer mat og drikke... Det er det viktigste for å holde hormonene der de skal være!

Legg ut hvordan kostholdet deres ser ut! Får dere i dere nok sunne fettsyrer? Det er det viktigste for å holde testonivået oppe

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Kjenner til dette tjalala.. Er du på diett nå? Jeg merker at hvis jeg spiser kcal underskudd og da spesielt lav-karb så synker sexlysten noe jævlig!
    et kaloriunderskudd over tid vil gjøre at du mister libidoen ja

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Trodde det var dietten, ja. Men merker ikke noe økt sexlyst etter å ha hoppet av dietten...

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Trodde det var dietten, ja. Men merker ikke noe økt sexlyst etter å ha hoppet av dietten...
    Hmm. hvor lenge siden er du hoppet av da? Jeg trengte en god stund etter dietten før ting ble normalt igjen. Kanskje du skal bare vente og se ?
    Hvor mye har du økt kcal'ene dine ?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Hmm. hvor lenge siden er du hoppet av da? Jeg trengte en god stund etter dietten før ting ble normalt igjen. Kanskje du skal bare vente og se ?
    Hvor mye har du økt kcal'ene dine ?
    Nærmer seg to mnd nå. Har økt kcal med ca. 3-400 (begynt seriøst igjen de siste ukene), og still raising! Nå skal det sies at lysten har kommet seg noe den siste tiden. Men er på langt nær der den var før. Da skulle lillemann opp og orientere seg i tide og utide. Ofte at jeg satt på skola og regna matte, så plutselig "var han der" Da tømte jeg meg 2 ganger om dagen, mens nå er det "tvungen" tømming 3-4 ganger i uka...

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    Kjenner meg litt igjen her ja.. Men bare vent å se

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    pass på at du ikke pådrar deg blueballs syndromet!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    p.s.
    om du vil kjekke testosteron nivåene dine på en kjapp og grei måte. så tar du å krummer hånden din. og legger under ballene (du må spre bena litt, så dem henger fritt). og hold rett under dem, så hånden tangerer pungen. så tar du å løfter bitte litt. og føler på sekken.
    om du kjenner at ballene henger tungt i pungen. og at det føles "godt" når du tar på den. så har du høy testosteron produksjon! om du derimot har sveve-baller. og du ikke føler "noe". så ... jah.. gå til legen!

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Dersom teststeronnivåene skal måles, må dere huske på at det er veldig stor døgnvariasjon. serumnivåene er høyest om morgenen og nivåene synker utover dagen. Selvfølgelig har man faktorer som feks tung vekttrening som vil forhøye nivåene uavhengig av tiden på døgnet, men dette er den naturlige kurven. FSH og LH vil i stor grad kunne si noe om testoprod, og har ikke samme døgnvariasjon.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    p.s.
    om du vil kjekke testosteron nivåene dine på en kjapp og grei måte. så tar du å krummer hånden din. og legger under ballene (du må spre bena litt, så dem henger fritt). og hold rett under dem, så hånden tangerer pungen. så tar du å løfter bitte litt. og føler på sekken.
    om du kjenner at ballene henger tungt i pungen. og at det føles "godt" når du tar på den. så har du høy testosteron produksjon! om du derimot har sveve-baller. og du ikke føler "noe". så ... jah.. gå til legen!

Om ballene hviler "tungt" eller "lett" kommer på temp. Tviler på at den hjemmetesten gir riktig bilde av test-nivå.
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    bump

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Bumper litt på testiklene

Medlem noen sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    dra til legen og si at føler deg jævlig, og at du trenger en utskrift av: luteininserende hormon, folikkelstimulerende hormon og testosteron i serum.(lh,fsh og test, serum=blod)
    tror du skal ha en snill lege om du får med deg en resept hjem.

jeg hadde 12 på en test. referanseskala fra 10 til 40, og de trodde jeg var gal når jeg sa gi meg noe, jeg føler meg hinsides råtten.

testosteronbehandlig og manipulering av hormonnivåer er mildt sagt stigmatisert i helsevesenet med unntak av kvinners hormoner.
    de får det gratis til de er 18 (?), og østrogen gis på vår kollektive regning til jenter i 14års alderen uten at foreldrene vet om det.
    noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.If you come into direct contact with noen you will have an orgasm so intense that you will swallow your tongue.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av noen
    dra til legen og si at føler deg jævlig, og at du trenger en utskrift av: luteininserende hormon, folikkelstimulerende hormon og testosteron i serum.(lh,fsh og test, serum=blod)

jeg hadde 12 på en test. referanseskala fra 10 til 40, og de trodde jeg var gal når jeg sa gi meg noe, jeg føler meg hinsides råtten.

testosteronbehandlig og manipulering av hormonnivåer er mildt sagt stigmatisert i helsevesenet med unntak av kvinners hormoner.
    de får det gratis til de er 18 (?), og østrogen gis på vår kollektive regning til jenter i 14års alderen uten at foreldrene vet om det.
    12 er da innenfor referanseverdiene. Er vel helt ok det? Kan ikke forlange at de skal gi deg noe da, så lenge du ikke kan vise til at du lider av noe pga for liten testo-produksjon!

Medlem noen sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    12 er innenfor ref. verdien ja.
    (tror hormonlaben på Aker opererer med en annen ref. verdi som er noe lavere, dette er også avhengig av når på døgnet prøven ble tatt.)

på den annen side kunne test. verdien vært 300% høyere og fortsatt vært innefor ref. verdien.

og grunnen til at jeg lider er vel strengt tatt ikke test.verdien.hehe!
    legen ville gi meg antidepressiva isteden, etter en 2 minutters konsultasjon (hvor hun befølte testiklene min intenst (og ja, de var nybarberte))
    jeg vil ikke ha ett flatt følelesliv, jeg vil ha tilbake testoen min.
    noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.If you come into direct contact with noen you will have an orgasm so intense that you will swallow your tongue.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Jeg tok en gang en slik test paa testosteron nivaaet for artighets skyld, hadde ingen grunn, fikk 16 nmol i et referanseomraade paa 8 til 30. Jeg har god fremgang, (avhenger av mye annet enn testosteron) og sexlyst. Det skal være klart at det som det her er tidligere nevnt er mye som paavirke dine hormonivaaer. Det er faktisk ganske mye. Det viktigste er aa faa nok mat og nok sövn, faar du ikke det ökes nivaaene av stresshormonet kortisol i kroppen, som er muskel nedbrytende og testosteron nivaaene synker ogsaa som fölge av det. Om noen scorer innenfor referanseomraadet saa vil jeg ikke mene det er noen fare for vedkommende. Jeg er sikker paa at feks polfarer som sliter og stresser seg gjennom isödet med halveis nom mat og mye daarlig sövn feks har heller bunnlave testo verdier, de kommer seg igjen med mat og sövn. Det samme gjelder slitne soldater paa tunge övelser osv.

Föler du deg slapp og daarlig saa kan det være av andre grunner enn testonivaaene dine. Som igjen kan paavirke din fremgang. Det du bör gjöre aller först er aa gjöre det meste ut av alt du kan för du i det hele tatt tenker paa hormoner. Kort forklart er det fem faktoerer som kan avgjöre din fremgang, kosthold, hvile/sövn, trening, genetikk og hormonbalansen/nivaaene i kroppen din. Alt dette spiller sammen, det hjelper ikke aa bare heve det ene men ikke det andre. Du har minst 3 faktorer du kan bli ekspert paa för du trenger aa tenke paa den fjerde, noe jeg ikke anbefaler noen...
    Mvh,

Choctaw :cool:

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    12 er innenfor ref. verdien ja.
    (tror hormonlaben på Aker opererer med en annen ref. verdi som er noe lavere, dette er også avhengig av når på døgnet prøven ble tatt.)

på den annen side kunne test. verdien vært 300% høyere og fortsatt vært innefor ref. verdien.

og grunnen til at jeg lider er vel strengt tatt ikke test.verdien.hehe!
    legen ville gi meg antidepressiva isteden, etter en 2 minutters konsultasjon (hvor hun befølte testiklene min intenst (og ja, de var nybarberte))
    jeg vil ikke ha ett flatt følelesliv, jeg vil ha tilbake testoen min.
    Er du fortsatt på 12 ? aner du hvorfor og hvor lenge siden er de at verdiene var lavere/høyere ?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30

Dette er fordi det er politisk ukorrekt å være mann. I disse rødstrømpe- og tøffeldager skal mannen helst være myk som en teddy, og stelle unger, lage middag og bruke hårnett når han gjør det! Testosteron er et skjellsord - se den ensidige vinklingen av nyhetene; De lyger til og med på seg og skriver at det er ulovlig, enda det ikke er det. Og at det er skyld i vold og dårlig avling i Sudan. Alt for å kriminalisere det å være mann.
    Men kvinner skal få hormoner stort sett hele livet, med risiko for blodpropp og kreft i pattene. Blant andre. Og risikoen er langt høyere enn for menn. Fiffig nok.
    Dersom man vil bytte kjønn til dame kan man regne med en støttende jubel og bølgen fra sosialistfeminister. Kanskje sin egen dokumentar på TV2. Men om man vil bli mer mann skal man helst i fengsel.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Husk at jevnlig trening kan redusere testosteronnivåene. Så en studie hvor en gjeng maratonløpere ble målt, og samtlige endte opp på omtrent kastrerte nivåer.
    http://www.dingsekongen.no

Medlem noen sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Er du fortsatt på 12 ? aner du hvorfor og hvor lenge siden er de at verdiene var lavere/høyere ?
    de prøvene ble tatt for en stund siden nå, (2,3 år) regner med at de er høyere nå.

det var en vår jeg var stressa.... med stor s. regner med at det var stress,gener, mye trening og et lite optimalt kosthold som straffet seg.

føler at jeg merket det best på humøret og sexdriften.

men jeg regner med å ha lavt test. nivå resten av livet, går ut ifra med at det ligger i genene.

det er strengt tatt på tide å sjekke verdiene igjen, men jeg liker ikke legen min, og jeg har ikke giddet å engasjere meg nok til å bytte fastlege enda.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Virker som om du ikke stoler helt paa genene dine! Den psykiske innstillingen er ogsaa vktig! Husk at alt er opp til deg! Ikke tilfeldighetene! Tror nok stress, hvis det er riktig at det var det du var, var den störste dreperen. Stress förer som sagt til mer kortisol som förer til mindre muskler og mindre testosteron og mindre overskudd.. Ikke bra!

Saa vil jeg si en gang til at selvom du fikk en 12'er paat testosteron nivaaene dine saa betyr ikke det at du har det hele tiden, 12 timer etterpaa kan du liksaagodt ha 30! Dette variere og svinger ganske mye fra ytre stimuli.

Mitt beste treningsresultat var da jeg gjorde 25 kg fremgang i benken fra 125-150 paa 2mnd. Ikkeno fiks faks, bare 6 maaltider dagen, en god del proteiner og nok karbohydrater og fett samt kreatin. Det var da jeg hadde 16nmol/ml testosteron i blodet, i en referanseverdi paa 8-30. Det var da slik midt paa treet med testoen men likevel oppi taket med utbyttet.

Jeg ville aldri klart denne fremgang hvis jeg da ikke hadde nok sövn HVER natt, null stress hele veien, masse god tid, hadde det svært bra paa de fleste omraader i livet, nok næringsrik mat og det faktum at jeg trente kroppen paa en helt ny maate som da ga full uttelling(det var ingenting kroppen hadde vent seg til).

Haffe jeg derimot vært superstressa hele veien, stressa i meg maten, stressa med sövn og staa opp om morgenen for jeg hadde ikke sovet nok og ikke tenkt saa mye paa hva jeg fikk i meg, saa hadde jeg sikkert gjort 0 fremgang.
    Mvh,

Choctaw :cool:

Lignende tråder

1. hvordan måle risen?
    By Tjalala in forum Kosthold
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 10-03-04, 20:56
  2. Hvordan måle fett%
    By Simon in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 08-12-03, 14:44

Regler for innlegg