Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: Måling av kroppsfett

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28

Måling av kroppsfett

Er det noen som har linker til nettbutikker der man får kjøpt "kroppsfett måler"?
    Tenkte i hovedsak på en sånn klype. Vet ikke om noen andre metoder.

Saccosekk Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Du finner en her

Alternativet er jo en badevekt med fett% måler i
    Don't train with machines, be one!

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wasa Vis post
    Du finner en her

Alternativet er jo en badevekt med fett% måler i
    Virker de badevektene bra? Skjønner ikke hvordan de skal klare å avgjøre det liksom...
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av miau Vis post
    Virker de badevektene bra? Skjønner ikke hvordan de skal klare å avgjøre det liksom...
    hehe hvis de virker så har jeg nesten 30% kroppsfett.. det den viser her hjemme i allefall kan jo se i profilen min om du syns det stemmer, jeg håper det er feil i allefall. tenker på de siste bildene som er der da..
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Tror poblemet med disse vektene er at de er alt for dårlige til å skille vanninnhold og brusk fra fett, og måler alt som fett.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Hvordan funker en slik klype?

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dick Justice Vis post
    Hvordan funker en slik klype?
    Du måler tykkelsen på hudfold inkl fettvev på utvalgte steder på kroppen. Deretter setter du tallene inn i en fomel (vanligvis legger du bare tallene sammen og deler på antall målinger), og leser svaret av i en tabell som forteller deg hva fett% din er.

Det kreves god trenining og nøyaktighet for å få disse målingene korrekt. Det beste er å bruke den for å se endringer over tid. Fett% er kun et tall som ikke kan brukes som nøyaktig sammenligningsfaktor pga de forskjellige formlene og målemetodene for utregning gir alt for store variasjoner til at det blir ensartet fra person til person.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Akkurat ja, takk.
    Kjipt man ikke kan måle slikt helt "accurate" da..

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    hvor mye koster en badevekt med %måler?

Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST Vis post
    hvor mye koster en badevekt med %måler?
    250 og oppover
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Hvordan er kvaliteten på målingene? Er fullt klar over at det ikke gir en nøyaktig fett%, da det er alt for mange variabler. Men den er vel fin for å sammenligne fremgang fra uke til uke?

Ble medlem
    06-2005
    hehe, fremgang i kilo da? min har da en så fantastisk funksjon som bmi også da.. er jo bare helt utrolig, lager profil med høyde og om man er atletisk osv..

men over til alvor:

kjøpt på apotek 1, fik i julegave.. 250 spenn ca.. men den fett% funksjonen ville jeg ikke brukt sånn til å måle fremgang. det kan bli litt feil

-Phil Baroni

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    hehe hvis de virker så har jeg nesten 30% kroppsfett.. det den viser her hjemme i allefall kan jo se i profilen min om du syns det stemmer, jeg håper det er feil i allefall. tenker på de siste bildene som er der da..
    Jeg tror ikke den vekta er så halvgæli jeg
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    hehe hvis de virker så har jeg nesten 30% kroppsfett.. .
    Har du vært på deff uten å fortelle oss om det?!

Ble medlem
    06-2005
    [/URL]
    Sist endret av adda; 04-02-08 kl 01:53

-Phil Baroni

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Ja følg ditt eget råd lissåm, både jeg og arraloug har jo faktisk lavere fettprosent enn deg om jeg ikke tar helt feil :P

Hakuna Matata

Ble medlem
    06-2005
    haha, det bildet var vell heller rettet til meg selv skulle jeg sammenlignet meg med dere to.. jeg forstårt fortsatt ikke om du var ironisk i din første uttalelse eller ikke..

-Phil Baroni

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Åja hehe
    Det var selvfølgelig irnoisk. Tipper rundt 20 på deg, 30 var litt mye ja.

Hakuna Matata

Ble medlem
    06-2005
    hehe, inderlig godt, noe sånt jeg har gått å trodd selv også..

-Phil Baroni

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Er vel mulig å få en korrekt måling, men da må du enten ta en avansert test i en slags strålingsmaskin eller lignende de har på toppidrettssenteret og enkelte sykehus eller så kan du foreta en vanntest (noe jeg ikke aner hva går ut p&#229
    Ingen av metodene er i nærheten av gratis, bare så det skal være sagt.

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Muskelen Vis post
    Skal selv ha en fettklype nå kjappest mulig. Noen som har prøvd den som er linket til der? Eller har noen råd eller egenerfaringer med andre?
    Jeg har den selv. Syns den fungerer helt topp til mitt bruk. Jeg bruker kun fett% tallet jeg kommer frem til som en indikator på fremgang.

Den kommer med bruksanvisning, måletabell og formel som skal brukes i forhold til tabellen.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg har selv en slik klype. Det er rimelig håpløst å prøve å teste seg selv. Du klarer KANSKJE å få til 3-punkts testen. Men den er rimelig lite nøyaktig. 7-punkts testen krever at du er et slangemenneske skal du bruke alle punktene. Så visst du ikke har en som er erfaren med bruken av en klype, og villig til å teste deg, så kan det gå lenge før du får noe riktig fettprosent ut av den.

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    hm.. nå har visst den linken sluttet å virke. "Kan ikke finne produkt".

nedtur
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av miau Vis post
    hm.. nå har visst den linken sluttet å virke. "Kan ikke finne produkt".

nedtur
    Du får kjøpt den på www.kaliper.no. Det er også sant som MrMucle her sier at man må være slangemenneske. Godt jeg er det

Ville som sagt ikke brukt den fettklypa til å finne eksakt fett%, men heller bruke målene som en indikasjon på fremgang.

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Er dette den samme kaliperen som ble solgt av TN tidligere? med fjærbelastning.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Er dette den samme kaliperen som ble solgt av TN tidligere? med fjærbelastning.
    Jepp

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Hehe, husker da jeg testet meg hver dag med en klype fra tn. Ristet og klemte over den for at den skulle vise mindre

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Jeg fikk en bekjent til å samenlike denne med dyrere klyper. Feilmarginen var stor. Spesielt gjaldt dette personer med veldig høy, og veldig lav fett%. Gode fettklyper koster gjerne rundt en 1000 lapp, og skal byttes ut gjevnlig.
    Av metoder for å måle er det utviklet en 11 punktsmetode i østen en plass. Husker ikke navnet på denne i farten. Per dags dato skal dette være den mest nøyaktige, men det er heller ikke noe man lærer på et blunk. Under utviklingen av denne metoden ble det brukt lik, hvor man etter måling strippet likene for fett som ble veid for å se hvor gode resultatene var. Feilmargin her var 1%.

Jeg kastet min TN klype i søpla fort.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.