Litt dumt spm kanskje, men strammer dere magen når dere måler midjemålet?
Magen min er litt rar, slapper jeg helt totalt av med magen så buler den ut som en ballong -blir jo ganske feil måling da![]()
Litt dumt spm kanskje, men strammer dere magen når dere måler midjemålet?
Magen min er litt rar, slapper jeg helt totalt av med magen så buler den ut som en ballong -blir jo ganske feil måling da![]()
Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!
Hehe, går du å strammer magen til vanlig da?
Når man måler er man helt slapp i magen. Ta før frokost, så er du ikke oppblåst og slik. Mål over navlen
Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.
Skal man måle over navlen da? jeg måler der hvor det stikker mest ut. dvs under navlen i mitt tilfelle
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Man har som regel to mål, navlen og hoften.
Så lenge man måler på samme tid, og holder magen på samme måte hver gang man måler så skal det egentlig gå for det samme. Men de fleste vil jo gjerne se et lavest mulig tall.
Opprinnelig skrevet av Hardway
Hehe, går du å strammer magen til vanlig da?
Når man måler er man helt slapp i magen. Ta før frokost, så er du ikke oppblåst og slik. Mål over navlen
Kjenn på magen din når du beveger deg så kjenner du at magen naturlig strammer seg litt av seg selv, sta i ro og slapp helt av så kjenner du at magen buler mer ut...
Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!
Som Kari jacqeson (vet ikke hvordan det skrives) sier, så skal en gå med strammet mage, så hvorfor ikke måle med strammet mage..?
kari er nok ute etter å "bedre holdningen"; mange som går rundt med en gal kroppsholdning der en henger på hofteleddsbøyerne/ryggen...hvilket over lengre tid er belastende for ryggen. Ved å stramme opp magen, støtter man opp ryggen, samt retter seg opp i en mer ergonomisk riktig kroppsholdning!
Når det gjelder måling av midjene, er det viktigste å måle på samme sted fra gang til gang, slik at du kan se den reelle utviklingen. Om du ønsker å sammenligne deg med andre, må du jo være sikker på at dere har målt i samme område.
Selv var jeg mer opptatt av målet jeg tok rundt "håndtakene" rett over hoftekammen, enn akkurat rett over navelen. Det er fordi dette var mitt "samlingssted" for overskudd (!), og akkurat dér jeg kunne forvente størst effekt og framgang på dietten.
Så gikk jeg også 1cm ned i gjennomsnitt på dietten da
min anbefaling er å måle på det stedet som er ditt problemområde og hvor du kan forvente størst effekt; og UANSETT- velg i alle fall samme sted fra gang til gang.
Slapp av i magen; hverken blås deg ut eller stram inn. Dette gir bildet av utviklingen i såvel indre fett utvikling, som subcutan (under huden) fett utvikling!
Sist endret av Tessa; 16-03-04 kl 10:58