Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: "maraton" spinning

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

"maraton" spinning

heisann! skal på maraton spinning i dag.. eller maraton å maraton då.. men dei kalte det i hvretfall for det, to timmers spinning uden pause me andre ord. eg bare lure på om eg bør få i meg någe merr enn bare vann i løpet av denne øktå siden den vare i merr enn ein time? ka då isåfall?

Bronse Member surhetsregulere sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    ...

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    og et SETETREKK hvis du ikke har IRONCROTCH da.

pom
    pom er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    09-2003
    No er du vel ferdig med denne økten og har vel høsten erfaring selv, jeg bruker å blande 30gr proteinpulver med 10gr karbo i 0,5l vann på spinning økter lenger enn 70min. Samt at jeg drikker en shake med 15gr karbo 10gr protein ca. 45min før økten. Skal jeg spise mat kan jeg ikke spise nærmere en 1,5t før økten uten å hilse på maten. Derfor shake før økten.

POM

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

hei!

jepp! økt er ferdig den. og var MYE mindre krevende enn forventet. kunne fint tatt en time til liksom.. utrolig nok. når jeg først kommer over den første "knekken" (om dere forstår hhva jeg mener?) så kan jeg holde på i en evighet, men så tar det jo riktignok nesten en halvtime før jeg når denne knekken da.

angående næring i økta kunne jeg nok klart meg uten.blir veldig gira når jeg er i gang med noe, å merker ikke helt behovet for påfyll før det er for sent, har svimt av tidligere pga dette!! hehe.. tror rett og slett jeg blir så full av adrenalin at alt annet forsvinner. men de hadde satt fram næring til alle sammen. en kopp med nøtter, rosiner, og sjokolade, bananer, og npulver til å ha i drikken. blei overaska over hvor mange som tømte en hel plastikk kopp med nøtter, i tilleg til banan og næringsdrikk, er jo bare snakk om 2 timer.. tok selv en måleskje med pulver i vannet til den andre timen, holdt meg til rent van de første 60 min. synes ikke det var nødvendig med en hel kopp nøtter liksom..

anngående det me då "passe" seg for spinning, må jeg bare få si at det var en del gode argumenter mot spinning, men jeg synes det er god, og kjekk trening. liker best å jogge, men har beinhinnebetennelse så det er ikke så aktuelt. har slitt med dette i nesten to år nå, virker ikke som om det vil gi seg heller. så da er spinning en av de få treningsformene (ihvertfall innen gruppetrening) jeg kan være med på uten å belaste leggen for mye.

hvordan ville dere sett på spinning i forhold til vanlig sykling da? er glad i sykle utenom spinning også. men vet ikke omjeg presser meg hardt nok da.. pleier sykler 12-13 km på 25 min, til foreldrenne mine, være dre en times tid, og så sykle hjem. så det blir liksom to korte økter..

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Det du kan prøve når du løper, er å legge deg mer fremover. Dersom du ligger mer bakpå når du løper, belaster du muskulaturen på fremsiden av leggen veldig mye (dorsalfleksorene) og beinhinnebetennelse blir ofte resultatet.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

??

Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Det du kan prøve når du løper, er å legge deg mer fremover. Dersom du ligger mer bakpå når du løper, belaster du muskulaturen på fremsiden av leggen veldig mye (dorsalfleksorene) og beinhinnebetennelse blir ofte resultatet.
    forstod ikke den helt. jeg.. mulig jeg er litt treig. mente du å på en måte lene overkroppen litt framover? det gjør jeg allerede.. har skjekka dette hos spesialist og..at jeg løper "rett". landre på hælen og ruller på en måte fram over til tærene. mange som har benhinnebetrennelse løper "feil" ved at de lander på tærene..

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hva som er riktig og gal løpsteknikk diskuteres flittig. Å lande på hælen er ikke nødvendigvis det riktige. Man får mye bedre støtdemping av å lande på forfoten og ha en liten bøy i kneet ved landing. Hele foten, fra tåballene og opp til hoften, demper støtet, i motsetning til hovedsakelig den «tynne» skosålen når man lander på hælen. Men, begge parter har tunge guruer med hver sin ladning med argumenter.

Men, jeg ser noen anførselstegn hos deg, og fikk med meg at du har friidrettsbakgrunn, så jeg antar du har kontroll. Men måtte bare gjøre det tydelig at det er to sider i debatten.

Håper det går fint med skaden og at du kommer deg ut for å løpe igjen.
    You ran a marathon? That's cute …

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sikkert at du ikke pronerer fotbladet når du løper?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

Red face *

du får være litt tålmodig hær.. for jeg har meget dårlig ordforråd å aner ikke hva pronerer betyr ..!! hehe

men har fått sjekka løpeteknikken hos både fysioterapeut og opå en butikk hvor de filmer bena/føttene mens du løper på rtredemølle. og måten jeg løp på var vist bra den.. men har opperert leggen en gang for noen år siden (betennelse i et lite sår..ble meget betent & lilla), og da ble deler av muselen fjernet, så det kann kanjse være en sammenheng der? eller var det også en fysioterapeut som mente et muskelkapslene (heter det det?? det som ligger rundt selve muskelfibrenen) ikke var i stand til å utvide seg nok, eller var for stramme, så når jeg løper og musklene utvider seg så er det ikke plass.. noe sånt var dte han sa.. synes det hørtes merkelig ut

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    du får være litt tålmodig hær.. for jeg har meget dårlig ordforråd å aner ikke hva pronerer betyr ..!! hehe

men har fått sjekka løpeteknikken hos både fysioterapeut og opå en butikk hvor de filmer bena/føttene mens du løper på rtredemølle. og måten jeg løp på var vist bra den.. men har opperert leggen en gang for noen år siden (betennelse i et lite sår..ble meget betent & lilla), og da ble deler av muselen fjernet, så det kann kanjse være en sammenheng der? eller var det også en fysioterapeut som mente et muskelkapslene (heter det det?? det som ligger rundt selve muskelfibrenen) ikke var i stand til å utvide seg nok, eller var for stramme, så når jeg løper og musklene utvider seg så er det ikke plass.. noe sånt var dte han sa.. synes det hørtes merkelig ut
    Muskelfascien var for stram? hmmm.. Har jeg aldri hørt om før...

Overpronering og Supinering av fotbladet: http://www.runnersworld.ltd.uk/pronation.htm
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

linken

så på linken, of der sto d b.l.a at en skulle se under fotsålen på skoen, og det har jeg gjort. sålen er mest slitt på utsiden av foten, framme mot tærene.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    så på linken, of der sto d b.l.a at en skulle se under fotsålen på skoen, og det har jeg gjort. sålen er mest slitt på utsiden av foten, framme mot tærene.
    Da supinerer du for mye mest trolig, slik som meg. Jeg endte opp med betennelse i 2år pga det. hærlig!!!

Supination, also known as underpronation, is the opposite to pronation where the feet don't roll inward enough. Wearing the wrong type of shoe will lead to painful shins and joints, or even injury.

The supinator's outer soles wear down along the outer edge and their feet tend to have high arches. Shoes are designed with features to control these problems.

Veldig viktig at du har sko som motvirker dette. Har du vært på løplabbet og fått de til å sjekke foten din?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

takk for svar!

ja.. mener å ha vært det ja. var på en butikk i byn for 1-2 år siden, og der hadde de en type krekk du skulle stå på. da kunne en se hvordan du sto på føttene, og hvor på foten du la all trykket, og det var ganske mye på utsiden av foten om jeg husker rett. fikk også løpe på løpebånd mes beina mine blei filma. kunne se vinkelen mellom foten og leggen. kjøpte sko i denne butikken, av han samme som var med på disse undersøkelsene. prisen vet jeg ikke hva var en gang, men den var mer en høy nok.

jeg gikk til butikken for å kjøpe innleggssåler til de andre inneskoene mine, men han fyren mente at det ikke var lurt, og at det var bortkasta penger, så miin mor bøttet ut for to par andre sko som skulle passe min fottype bedr.e. men det synes jeg egentlig ikke de gjør.. etter en halvtimes trening mister jeg følelsen i tærene av disse skoene, og det er ikke fordi de er trange for det er de heller ikke. ganske tunge er de også.. føler meg egentlig litt lurt..

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    ja.. mener å ha vært det ja. var på en butikk i byn for 1-2 år siden, og der hadde de en type krekk du skulle stå på. da kunne en se hvordan du sto på føttene, og hvor på foten du la all trykket, og det var ganske mye på utsiden av foten om jeg husker rett. fikk også løpe på løpebånd mes beina mine blei filma. kunne se vinkelen mellom foten og leggen. kjøpte sko i denne butikken, av han samme som var med på disse undersøkelsene. prisen vet jeg ikke hva var en gang, men den var mer en høy nok.

jeg gikk til butikken for å kjøpe innleggssåler til de andre inneskoene mine, men han fyren mente at det ikke var lurt, og at det var bortkasta penger, så miin mor bøttet ut for to par andre sko som skulle passe min fottype bedr.e. men det synes jeg egentlig ikke de gjør.. etter en halvtimes trening mister jeg følelsen i tærene av disse skoene, og det er ikke fordi de er trange for det er de heller ikke. ganske tunge er de også.. føler meg egentlig litt lurt..
    Hmm. Vel, skoene dine skal være bygget opp på utsiden slik at du ikke supinerer, høres ut som du har vært på løplabbet, men rart at du føler deg lurt. Var jeg deg ville jeg dratt dit med din nyvunnede kunnskap og fått nye sko som passer deg. Mister du følelsene i tærne kan det umulig være bra.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.