Jeg begynnte vel med mark i juli og økte greit og pyntelig fram til nå. Men nå stopper det liksom opp styrkemessig. Jeg slet med teknikken i begynnelsen, men nå tror jeg at jeg får den bedre til, får ikke så jævlig vondt i korsryggen etter trening.
Slik har jeg trent rygg:
3x8 på nedtrekk med v-handtak
3x8 markløft (varmer selvsagt opp til denne også 2 sett)
3x10-12 latsdrag
og av og til 3 sett på bakside skulder når jeg har overskudd
Pratet med min onkel og han mente jeg trente helt feil med markløft. Han mente jeg burde ta først 12 reps så 8 så 6 også 2-4 på siste settet og hele tiden øke vektene for og få mest mulig styrke.
Jeg sa at jeg ikke ville trene for styrke mest, men da sa han at jeg aldri ville øke noe mere med mitt opplegg og at hvis jeg bare skulle dra på stranda for og vise meg fram så skulle jeg bare fortsette med det der opplegget bla bla bla
Han trener mest for styrke osv men jeg er jo litt redd for skader (prolaps) med og kjøre så tungt på marken.
Men er det feil og trene det på den måten? Jeg blir mange ganger svimmel/kvalm etter markløften. Det er jo en tung øvelse så. Spiser middag , venter 90 min så drikker jeg litt carbo fuel og whey venter 15 minutter også trener jeg.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat