Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Mark og rygg

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30

Mark og rygg

Jeg begynnte vel med mark i juli og økte greit og pyntelig fram til nå. Men nå stopper det liksom opp styrkemessig. Jeg slet med teknikken i begynnelsen, men nå tror jeg at jeg får den bedre til, får ikke så jævlig vondt i korsryggen etter trening.

Slik har jeg trent rygg:

3x8 på nedtrekk med v-handtak
    3x8 markløft (varmer selvsagt opp til denne også 2 sett)
    3x10-12 latsdrag

og av og til 3 sett på bakside skulder når jeg har overskudd

Pratet med min onkel og han mente jeg trente helt feil med markløft. Han mente jeg burde ta først 12 reps så 8 så 6 også 2-4 på siste settet og hele tiden øke vektene for og få mest mulig styrke.

Jeg sa at jeg ikke ville trene for styrke mest, men da sa han at jeg aldri ville øke noe mere med mitt opplegg og at hvis jeg bare skulle dra på stranda for og vise meg fram så skulle jeg bare fortsette med det der opplegget bla bla bla

Han trener mest for styrke osv men jeg er jo litt redd for skader (prolaps) med og kjøre så tungt på marken.

Men er det feil og trene det på den måten? Jeg blir mange ganger svimmel/kvalm etter markløften. Det er jo en tung øvelse så. Spiser middag , venter 90 min så drikker jeg litt carbo fuel og whey venter 15 minutter også trener jeg.

Medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Bare lurer, hvor mye har du økt i markløft i denne perioden?? Og kom økningene med en gang? Begynnte selv med markløft for en måneds tid siden og nysgjerrig på hva andre har fått ut av trening med mark.

Anry

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Jeg økte mye og økningen kom selvfølgelig med en gang

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    er du fersk, og starter på markløft, fersk i løftet, gjør deg klar til å få en total makeover på ryggen din

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Jeg kjører kun to sett på markløft, og tar de sist på ryggdagen når ryggen er godt oppvarmet (3 sett med markoppvarming i tillegg). Bruker en vekt jeg klarer 4-7 reps første settet og har jeg det mentale i orden tar jeg ett sett til med denne vekten. Er jeg jevlig sliten går jeg ned til en vekt jeg klarer 8-> ganger.

Har økt bra med dette i hele høst. Begynte med 90-100kg, 10 reps og sist trening tok jeg 140*6.

Medlem sandersama sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    har akkurat begynnt og trene markløft: Noen som kan fortelle meg hva den rette teknikken er? føler jeg gjør litt feil, får vondt i ryggen og det er beina jeg ska trene

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av sandersama
    har akkurat begynnt og trene markløft: Noen som kan fortelle meg hva den rette teknikken er? føler jeg gjør litt feil, får vondt i ryggen og det er beina jeg ska trene
    Er det beina du skal trene bør du kjøre strake markløft. Da tar du RIMELIG godt på baksida lår!;P Det er den beste øvelsen jeg har kjørt for bakside lår.
    Da står du med realtivt stive bein, en liten knekk kan du ha men ikke mye, du vil da kjenne at når du bøyer deg fremover vil det strekke litt på baksiden av låret.
    Pass også her på at du ikke får en kromm rygg. Er det samme som med markløft for rygg men du bøyer ikke knørne så mye!

Her er no en liten filmsnurt der han forteller hvordan du bør ta markløft:
    http://www.bodybuilding.com/fun/mitchdead56.wvx

Pass på å ha en liten innoversvai i ryggen. Krommer du ryggen slik at den får en bye vil du nok kjenne at du får vondt i ryggen.. Tren ikke så tungt i starten får å få inn teknikken det vil jeg annbefale!!! Ellers kan du fort få en skade, noe som alle vet at ikke er noe kjekt!
    Sist endret av wolter; 16-11-04 kl 20:10
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen
    Jeg begynnte vel med mark i juli og økte greit og pyntelig fram til nå. Men nå stopper det liksom opp styrkemessig. Jeg slet med teknikken i begynnelsen, men nå tror jeg at jeg får den bedre til, får ikke så jævlig vondt i korsryggen etter trening.

Slik har jeg trent rygg:

3x8 på nedtrekk med v-handtak
    3x8 markløft (varmer selvsagt opp til denne også 2 sett)
    3x10-12 latsdrag
    Kanskje du skal starte med markløft siden det er basisøvelse for rygg?
    Bruker mye energi på denne øvelsen, og når du begynner å bli sliten i ryggen, kan det jo være lett å gjøre noe feil..
    Sist endret av wolter; 16-11-04 kl 20:17
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

Medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    er du fersk, og starter på markløft, fersk i løftet, gjør deg klar til å få en total makeover på ryggen din

Det er i hvertfall det jeg håper på.

Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    http://www.iform.no/trening/gluteus.shtml <-- her ser du nå strake mark.
    Som det også vises på knebøy så viser det en liten svai innover ;P samme penget med markløft
    Min Treningslogg

Min Profil

Medlem sandersama sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    [QUOTE=wolter]http://www.iform.no/trening/gluteus.shtml <-- her ser du nå strake mark.
    Som det også vises på knebøy så viser det en liten svai innover ;P samme penget med markløft[/QUOTE
    Takk for hjelpen den siste var for bein?

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Kutt litt tilbake på vektene Omen og start periodisering.

Nå har ikke jeg sjekket treningsloggen din, men hvis feks din 8rm i dag er 160kg så kutter du tilbake til 140kg og starter på nytt der. Eks
    uke 1 8x140 (1sette er nok for meg når jeg marker)
    uke 2 8x145kg
    uke 3 8x150kg
    uke 4 8x155kg
    uke 5 8x157,5kg
    uke 6 8x160kg
    uke 7 8x162,5kg
    uke 8 8x165kg
    uke 9 8x167,5kg
    uke10 8x170kg osv osv

Står du rolig på en vekt så venter du til du har nådd 1x8 på denne vekta før du legger på mer vekter.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Hightower du er ikke tilfeldigvis Cutler fan?
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Hightower:
    Du mener altså at jeg skal fortsette ryggprogrammet mitt som jeg har satt det opp men bare 1 sett på markløften istedet for 3? Også kutte ned på vektene? Det er jo kanskje greit for hvis jeg bare skal konsentrere meg om 1 sett kan jeg kjøre mye tyngre vekter I guess.

Sinnsyke nakkemuskler btw!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Senk vekten som HT sier her slik at du kan starte en progresjon igjen , babysteps

www.kalibergym.no Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Cutler er ql han fittnesfrosk...

Jupp Omen, 1x8 er fint det, selv bruker jeg legge meg på 1x12 for å dra meg helt ned til 1x4-6 de siste ukene før jeg gir meg.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Lignende tråder

1. Ørsting på vei...
    By Ørsting in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 2226
    Nyeste innlegg: 08-11-10, 21:36
  2. Baseline diett
    By MrMuscle in forum Artikler
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 21-02-10, 15:59
  3. ABCDE DIÆTEN - 5 kilo muskelmasse på 10 uger!
    By Retroboy in forum Artikler
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 01-05-05, 20:41
  4. Blodtype diett
    By MrMuscle in forum Kosthold
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 11-11-02, 20:57

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine