Hva er den beste måten med å fylle igjen mellomrommet i brystkassa ?
Noen sier det er peck deck.
Hva er den beste måten med å fylle igjen mellomrommet i brystkassa ?
Noen sier det er peck deck.
"Go for the mass!"
Mulig jeg tar feil nå, men jeg tar peck deck nå, og føler den tar utsiden av brystmuskelen. Vil du øke volumet på indre bryst, bør du kjøre en øvelse der belastningen vedvarer gjennom hele bevegelsen, eksempelvis cable-press. har også et apparat på studioet der jeg trener, hvor man henger vanlige vekter på hver side, og du presser to "armer" i en mer eller mindre roterende bevelser. Ligner litt på flyes, men blir litt mer press enn incline.
Ønsker gjerne kommentarer fra dere oldboys på forumet her nå, i tilfelle jeg er helt på jordet![]()
Jeg må legge om treningsprogrammet mitt, jeg kjører PD nå, det har jeg gjort i 2 mnd, så det er på tide med en ny øvelse. Så jeg takker for ditt tips.
Prog. for bryst er.
3 x 12 Benk press
3 x 12 PD
3 x 12 Pullover
Mulig at du kan legge opp et annet bryst prog. til meg.
PS jeg er på diett.
Takker
"Go for the mass!"
Tviler på jeg kan sette opp et brystprogram til deg, men mitt program ser ut som følger: (jeg er da absolutt ikke på diett)
Hantelpress flat: 3 x 6-8 reps
Omvendt skråbenk: 2-3 sett x 4-8 reps (gjerne 8 reps først, for så å øke vekt og redusere reps) obs: tar kreatin nå.
Davidpress (den maskinen jeg fortalte deg om): 3 x 6-8 reps
Peck deck til slutt, og bruker også denne til å strekke ut brystet litt ved å holde igjen i bakerste stilling.
Øvelser der du krysser armene, hjelper mye på mellom-brystet. Cable Cross er nevnt, en annen bra øvelse er enarms-peck deck, der du får hele bevegelesen..
Et nytt brystprogram for deg Nofatzo kan jo feks være:
3 x 8 Hantelpress (flat benk)
2 x 8 Omvendt benkpress (hodet ned mot gulvet)
2 x 8 Skråbenk i smith maskin
2 x 8 Enarms peck deck
Feks ?
-DBygnes-
Du skal ikke se bort i fra at jeg legger opp til det du kjører, men da mulig med flere rep, f.eks. 3 x 12-15.![]()
En annen ting, samler det seg vann i kroppen din av kreatin, det gjør det med meg.
Dette er ment til siggen
"Go for the mass!"
Hehe...har du missforstått hvorfor man bruker Kreatin ? Hele poenget med Kreatin er jo at den hjelper med å "suge" mer vann inn i muskulaturen, slik at man får en litt bedre utholdenhet, og kanskje klarer en repp eller to mer pga det.. husk at en muskel inneholder 70% vann..![]()
Det samler seg vann, ja. Men det skal visstnok være meningen. Du må være påpasselig med at du ikke tar kreatin når musklene ikke er mest mulig mottagelige for det, da pisser du ut overskuddet. SÅ kreatin før trening har vist seg å være dårlig. jeg pleier å koordinere kreatinen med måltidene, for exempel en stund før jeg spiser, for deretter å trøkke i meg masse mat.
Kreatin er jo ment å for å øke musklenes evne til å ta opp væske...
Dette ser jo meget bra ut. Hvor lenge bør man holde på med et og samme program?Opprinnelig skrevet av DBygnes
"Go for the mass!"
Det bør du vurdere ut fra hvor mye du øker. Når økningen stagnerer, er det et tegn på at musklene har blitt "vant" til øvelsen, og det blir vanskeligere å øke. 6-8 uker har vært kurant for meg.
Da er det mulig at kroppen min fungerer riktig da. Kool !Opprinnelig skrevet av DBygnes
Hvor mye Kreatin om dagen ?
"Go for the mass!"
kreatin: oppkjøring 5 dager: 5 x 5gram
neste ca. 3 ukene: 2 x 5 gram
Pleier å trene et program ca 6-8 uker, før jeg omorganiserer det..
http://www.lillesand.nu/helse-artikler-02.shtml
her står det litt nyttig om dette hyggelige stoffet![]()
Dette ser bra ut, både du og siggen ligger på 6-8 uker. Nå har jo jeg ligget på dette prog. i 8 uker så det er jo på tide å bytte.Opprinnelig skrevet av DBygnes
Jeg er takker så mye for informasjonen, om en av dere gidder å legge et program for hele kroppen så hadde det hvert MEGET bra.
Nå står jeg på farta til å dra til Gymmet.
Endret: så dum jeg er,dere vet jo ikke hvordan jeg ellers trener.
Takker
"Go for the mass!"
Både jeg og dbygnes trener fast sammen, så dette bør jo stemme!
skal sette opp et program til meg selv nå øyeblikk, du kan alltids få en kopi.
Dette høres glimmrende ut.Opprinnelig skrevet av siggen
"Go for the mass!"