Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Mental innstilling!

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Mental innstilling!

Hva gjør folk før dere drar på gymmet?
    Noen mentale øvelser, noe visualisering av økten dere skal trene, og responsen muskelen vil gi, opppsyking med forskjellige metoder, osv?

Jeg hadde den heftigste uken med trening forrige uke, alle øvelsene gikk bra, de traff der de skulle, jeg trente med tyngre vekter, osv. Jeg gikk igjennom deler av økten timen før jeg skulle trene i hodet, jeg satt på musikk som fikk meg i rett innstilling til å ville ødelegge vektene , leste også mine langsiktige mål og kortsiktige mål og sørget for å huske disse mens jeg trente. Dette virket ganske bra, men er tidkrevende, og det er ikke alltid jeg får tid til så grundig forberedelse.

Og desverre har denne uken vært tilbake til sånn jeg var hele fjor da jeg slet med utrolig mange opphold fra treningen pga diverse skader,ol, dårlig intensitet på treningen,lite kontakt med musklene, osv. Jeg har vært ganske travel denne uken, har hatt mye å gjøre, og vært ganske irritert da jeg har kjent selv at jeg trener ikke optimalt, dette må fikses.

Jeg har dedikert hele dette halvåret til seriøs trening og ingen drikking, men jeg trenger litt input på hva dere gjør før trening, under trening, etter trening, generellt hele tiden når det gjelder innstilling, intensitet oppsyking, fokusering,og andre metoder og ting.

Bare si hva du gjør, samme om det ikke virker så viktig, trenger litt ideer her og er frustret over å ligge på ca samme nivå som for 6 måneder siden.

Bronse Member Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Det jeg gjør en halvtime før jeg trener er at jeg legger meg på sofaen og halvsover. Roer kroppen helt ned og tenker gjennom øvelsene mine jeg skal gjøre den dagen. Etter at jeg har gått ut av "transen" er jeg i toppform og yter maksimalt.
    ...I simply am not there.

Medlem Retroboy sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    45
    En time før jeg er ferdig med jobb starter jeg å gå igjennom treningsprogrammet og bestemmer meg hvordan jeg skal kjøre og øke reps/vekt.

Har en ganske stressende jobb så det beste for meg er å utnytte adrenalin nivået i kroppen og trene rett etter jobb, da har jeg mye mere å gi en etter en 1/ time på sofan.
    "Pain Is Temorary, Glory Is Forever"
    Kreatin/Protein/ALA kalkulator klikk her!

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sløver på sofan en halvtimes tid etter middag - spiser et lite måltid en times tid før treninga - sløver litt til - legger ungene - setter meg i bilen og setter Limp Bizkit - "I wanna fuck you like an animal...." eller noe annet hardt på full guffe og skriker med på refrenget - kommer til treninga og er KLAR!!!!!!!!!

K.I.S.S.
    NORKOST - yammi!!!!

Medlem flashman sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    :8) Jeg putter treningstøyet i en ryggsekk, så går jeg til studioet. En 25 minutters rask gange. Mens jeg går tenker jeg igjennom øvelsene jeg skal gjøre.
    Så tar jeg en liten runde på romaskinen eller ellipsemaskinen, så er jeg klar.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Hviler

Jeg slenger meg en halvtime på sofa'en og blunder, står opp tar en rask dusj (for å våkne skikkelig) og kjører deretter til treningen med anlegget på full spiker. Når jeg skal trene beina pleier jeg å fokusere hele dagen på at jeg skal kjøre tunge bøy slik at jeg er guts'a når jeg kommer til gym'et.
    Noen ganger snakker jeg med andre som skal trene samme øvelse som meg og da blir jeg ofte også inspirert til å ta i litt ekstra.

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Eg ligger som regel på sofaen og sløver! Men eg har hørt at det ikkje er så lurt. Kroppen blir daff...

På mandag måtte eg måke plassen for snø, kjørte så til treninga. Hadde mi beste økt på leeeeeenge!!!

Ingen drikking på 6mnd skulle ønske da va meg. Hadde meg ein tur igår. Tok litt av! Skremmende å tenke på. Ete jo nesten ingenting på 2 døgn. Er ikkje bra!
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Klemmer inn en treningsøkt når jeg får tid til det og ikke er stuptrøtt , desverre ikke noen idealsituasjon, eneste jeg kan si er at jeg trives best å trene når gymmet er stengt og musikken slått av , det enenste jeg tenker på timen før trening er ,,,skal jeg svime av i sengen hjemme eller gå på gymmet.

Men man skal jo være glad man har en jobb da

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg gleder meg som regel til å trene i forkant av hver økt, og har heldigvis ikke hatt nevneverdige motivasjonsproblemer.

Foran hvert sett tenker jeg bare: "Nå skal jeg gjøre Arnold stolt", og da går det som regel bra

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Har de beste treningsøktene når jeg har vært aktiv og energisk iløpet av hele dagen før trening, det å slappe av på sofaen eller sove litt før jeg drar på trening funker absolutt ikke for meg. Har faktisk de beste treningene når jeg har spist "forholdsvis" lite og hatt en aktiv dag, i motsetning til deg dagene jeg har vært lite aktiv og spist mye for å fylle opp energilagrene mine. Tror det må være psykisk.

Har vanskelig for å motivere meg til neste trening hvis jeg har hatt en knalltrening, dvs at jeg har slått persen min med etpar reps og vet inni meg at jeg ikke kommer til å kunne toppe det. Løsningen på angsten jeg opplever før treningen er å gjøre et annet treningsprogram enn sist for den kroppsdelen!

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Takker folkens
    K.I.S.S ja, :8) Ikke alltid like enkelt .
    Jeg er nødt til å komme forberedt på gymmet for å gjøre en god økt, jeg må ha en plan jeg skal følge, ikke bare ha bestemt meg for å trene skuldre, men hvilke øvelser og hvor mange sett jeg skal ha og, da jeg føler jeg klarer å presse meg mer når jeg bare har ett par antall sett å prestere på, istedenfor å bare ta antall sett og øvelser på gefelingen der og da.

Soving på sofaen er heller ikke tingen for meg, men jeg pleier å sitte på sofaen og lese litt med hard musikk i bakgrunnen, og ett par minutter før jeg skal ut døren for å traske til treningen, så leser jeg over hva jeg skal trene i dag, hvilke øvelser og sett, hva jeg klarte forrige gang, så setter jeg meg som mål å slå forrige gang. Ikke alltid det går helt, men jeg har mine beste økter da jeg kommer på gymmet bare for å trene, ikke noe annet, jeg holder intensiteten hele tiden og klarer å fokuserer hele tiden, da har jeg mine gode økter.
    Men det er ikke alltid like lett å holde fokuset og intensiteten oppe under hver økt, men jeg er begynt å bli flinkere til det, motivasjonen har jeg heldigvis aldri hatt noe problemer med, men jeg ble litt oppgitt da det så ut til at jeg var på vei inn det dårlige treningssporet jeg hadde forrige år, men jeg er i gang igjen, på fredag ble biceps og mage kjørt som aldri før.

I dag er det rygg, gleder meg. Og hvis jeg får problemer med fullt fokus igjen, så kan jeg prøve noen av deres metoder.

Lignende tråder

1. ALCAR vs LC
    By NK in forum Artikler
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 30-12-03, 18:43
  2. Hjelp!
    By Eirik8989 in forum Trening
    Svar: 64
    Nyeste innlegg: 21-12-03, 08:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder