http://www.treningsforum.no/article/...ame=061213_5x5
Kan ikke tenke meg at dette er en bra måte å løfte på![]()
http://www.treningsforum.no/article/...ame=061213_5x5
Kan ikke tenke meg at dette er en bra måte å løfte på![]()
ser ikke helt problemet eg...
ass to grass
Pissa og legga seg
Det er faktisk slik jeg kjører knebøy, ass to the calves.![]()
Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!
Men bruker dere armene på samme måte som kisen på bildet? Det så ikke så bra ut for nakken...
Nope, jeg har grepet godt festa på stanga, har prøvd å holde på samme måte som han fyren på bildet.. men, det var vrient å henge fra seg stanga etter siste rep.
Men, det er faktisk ganske behagelig å holde slik som han gjør.![]()
Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!
Hehe Beina var jo grei. Det var armene og selve stanga jeg tenkte på. får teste neste gang![]()
skjønner ikke helt hvorfor det der skal være noe værre for nakken enn å holde på stanga.
selv vil eg tro at det er bedre for armer og skuldre å holde slik som på bildet.
dette har eg ikke testet, men kan bare tenke meg det...
Pissa og legga seg
er lettere å stramme opp hele kroppen, ha en god holdning med et smalere grep vil jeg tro.
Det henger også sammen med bevegelighet i skulderleddet. Klarer f.eks selv ikke å holde så smalt jeg vil.
Haha. Hvorfor i all verden holder han stanga på den måten? Det kan umulig være noen god grunn til og krølle arma på den måten? Er faen mei alltid noen som skal gjøre en finurlig vri bare for og bli langt merke til.
Det er spikern i kista for han der hvis han går på trynet.
Når man holder armene slik, eller med veldig bredt grep. Så vil mer av tyngden hvile på øvre del av ryggen (der stangen er). Når man holder smalt grep, så vil man støtte opp mer av tyngden med armene. Så her gjør man som man vil. Personlig, så må jeg holde litt smalt når jeg bøyer tungt. Føles bedre.

vel det der så ikke sunt ut(første bilde)
Det er "feil" å holde slik han på bildet gjør. Jeg kan ikke henvise til fakta/undersøkelser, men du får lettere skader ved å holde slik. Den rette måten er smalt grep, cirka der rillene starter.
jeg tror jeg selv holder stanga feil... finner ikke en behagelig plass å ha stanga...
får alltid vondt.. treffer av og til kulen på nakken også, det er veldig vondt...
noen som kan prøve å forklare hvor stanga skal være?

Den RETTE måten er å gjøre det som passer for DIN kroppstype og slik at vekten hviler på ryggen, ikke nakken. Det er ingen fasitsvar på hvor man bør holde, det kommer ann på muskelfester osv. Noen liker å holde bredt, andre smalt. Sålenge kassa er frem og stanga hviler bak på ryggen.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar