Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Mest int i å deffe.. Trene Vekter el cardio?

Medlem
    Ble medlem
    12-2003

Mest int i å deffe.. Trene Vekter el cardio?

Hei
    Nå er jeg mest interessert i å deffe. Skal ha vekk ca 5-7kg så kjapt som mulig men ønsker selvsagt å spare mest muskler. De fleste muskelgruppene er bra bygd.
    Jeg følger en vanlig diett. 40 40 20
    Armer bicep og triceps vil jeg ha trykk på så de kommer jeg til å trene 1 gang i uka uansett. Så til de andre gruppene....
    Hvilke av disse to programmene vil få meg kjappest ned i vekt. Fett tap er det aller viktigste nå:

1. Vekt 4 dager i uka. 4-split. Cardio 2dager i uka. alle varer 1time.
    2. Vekt 1 dag i uka for armer. Cardio 5dager i uka. ---#---

?

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    En god diett + 1. er det eneste jeg vil anbefale

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Knut1
    Hei
    Nå er jeg mest interessert i å deffe. Skal ha vekk ca 5-7kg så kjapt som mulig men ønsker selvsagt å spare mest muskler. De fleste muskelgruppene er bra bygd.
    Jeg følger en vanlig diett. 40 40 20
    Armer bicep og triceps vil jeg ha trykk på så de kommer jeg til å trene 1 gang i uka uansett. Så til de andre gruppene....
    Hvilke av disse to programmene vil få meg kjappest ned i vekt. Fett tap er det aller viktigste nå:

1. Vekt 4 dager i uka. 4-split. Cardio 2dager i uka. alle varer 1time.
    2. Vekt 1 dag i uka for armer. Cardio 5dager i uka. ---#---

?
    Enten vekter 4 dager i uka med en 4-split eller en dag med vekter og da trener du kun armer??

Hva med vekter 2-3ganger i uka og kardio 2-3ganger i uka? Da møter du deg selv på halvveien og kommer nok til å få best resultat også!?!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Jeg ville kjørt 3-4 styrkeøkter i uken, med en halvtime på båndet i full oppoverbakke rett etter styrken, ingen fast kardio-trening, men eventuelt morgenkardio på treningsfrie dager.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    For å hindre muskelsvinn så ville jeg trent med vekter 2-3 ganger i uken. Fokuser på en god diet og prøv og løft tungt og kanskje du øker litt i styrke
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Takk for svarene gutter og jeg ser hva dere tenker, også du hit! men saken er at jeg har problemer med motivasjonen for vekttrening om dagen og er i meget god form når de siste 5kg blir borte, derfor vurderte jeg å gå over til cardio noen uker.

Cardio etter vekter har jeg ikke tid og ork til når arbeidsdagen er 12timer....

Noen som vet seriøst hva som forbrenner mest kalorier i teorien av 1time tung vekt vs 1time effektiv sykkel/små jogging??
    takk
    Knut

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Takk for svarene gutter og jeg ser hva dere tenker, også du hit! men saken er at jeg har problemer med motivasjonen for vekttrening om dagen og er i meget god form når de siste 5kg blir borte, derfor vurderte jeg å gå over til cardio noen uker.

Noen som vet seriøst hva som forbrenner mest kalorier i teorien av 1time tung vekt vs 1time effektiv sykkel/små jogging??
    takk
    Knut

Du hører jo ikke på hva folk skriver du. En time tung vekttrening brenner mer enn en 1 time jogging,uannsett mer fordeler med vekttrening.Hva slags jobb har du foresten i og med at den er så slitsomt, da blir jo dette kardio hvis den er krevende?
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Superior newbie mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Fire styrke økter og kardio hver dag. Gå gjerne flere turer om dagen. En god diett er halve jobben, hvis ikke mer. Du går ned som bare det.
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

takk
    Knut
    Motivasjonen kommer jo av resultater og det er jo det du vil ha. Det som gir best resultater er vekttrening når det gjelder å oppretholde best mulig forhold mellom muskler og fett.

Du trenger ikke trene vekter tungt i en time for å få resultater. Tren maks 1/2 time med vekter med et høyt tempo mellom settene (betyr ikke at du må løpe fra øvelse til øvelse).

Gjør du dette 2-3 ganger i uka + 15-20 minutter med litt intensiv kardio etter økten så er det bare to ting som mangler. Et velbalansert kosthold som gjør at du ligger 500-1000kcal i minus hver dag samt litt tålmodighet.

Er det bare 5kg du skal ned så klarer du det på 1måned +-!

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Snowboard
    By glenn-w in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 20-04-04, 15:50
  3. Muskler og slanking
    By Jaudah in forum Trening
    Svar: 6