Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Midjemål

Medlem sandersama sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Midjemål

Ble ganske forundret i går!!! Tenkte jeg skulle måle midjen .da jeg tok måle båndet opp for og beskue resultatet, Var det ikke akkurat hyggelig lesning!! Til min store fortvilelse kunne jeg konstatere 81cm Synes dette var relativt mye? Ettrsom fett % min er ca 10. I sommer hadde jeg en fett% på under 6, men føler ikke midjen var særlig smalere?

Jeg som gikk rundt og trodde jeg hadde en smal midje, så dum jeg var!
    Dette bringer meg til et par spm, som jeg hadde satt enorm pris på og få besvart
    1. Hva er egentlig normale midjemål?
    2. Hvordan kan jeg få mindre midje?
    3: Ettersom jeg har en grei fett % , Er det da noen cm og innskrebke rundt midjen? eller er jeg fordømt til et liv med en stor midje?

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    ihvertfall , hvis du trener de midjemusklene , obliques , eller hva de heter. så blir du større i midja noe som er heller dumt.
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Superior newbie Rogern sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    31
    Du ser ganske rippa ut på avatar bildet, sandersama, er du på 6 der??
    Sist endret av Rogern; 11-11-04 kl 09:59 Begrunnelse: skrivefeil...

Medlem KillHim.no sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av sandersama
    Ble ganske forundret i går!!! Tenkte jeg skulle måle midjen .da jeg tok måle båndet opp for og beskue resultatet, Var det ikke akkurat hyggelig lesning!! Til min store fortvilelse kunne jeg konstatere 81cm Synes dette var relativt mye? Ettrsom fett % min er ca 10. I sommer hadde jeg en fett% på under 6, men føler ikke midjen var særlig smalere?

Jeg som gikk rundt og trodde jeg hadde en smal midje, så dum jeg var!
    Dette bringer meg til et par spm, som jeg hadde satt enorm pris på og få besvart
    3: Ettersom jeg har en grei fett % , Er det da noen cm og innskrebke rundt midjen? eller er jeg fordømt til et liv med en stor midje?

På den tiden jeg prioriterte musklene på siden av magen, ble det færre og færre bukser som passet. Vil du ha en smalere midje bør du droppe de øvelsene som fokuserer på sidemusklene.

Dermed blir det litt unøyaktig å måle fettprosenten basert på midjemål. Kjøp heller en fettklype.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    ------tjaa fra 75-90cm er vel ikke unormalt , du er 10%bf nå og det betyr byggeperiode og da er vel ikke en midje på 90cm + noe unormalt.

------2 ting , miste fett , spise mat du tåler så ikke tarmen holder på unødvendig mye mat og gass

3: Ettersom jeg har en grei fett % , Er det da noen cm og innskrebke rundt midjen?
    ------ja selvsagt er det noe å hente på samme fett% , bare å gjøre noe med tarminnholdet.

eller er jeg fordømt til et liv med en stor midje?
    ------ du har pinglemidje så slutt å klage

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    ------tjaa fra 75-90cm er vel ikke unormalt , du er 10%bf nå og det betyr byggeperiode og da er vel ikke en midje på 90cm + noe unormalt.

------2 ting , miste fett , spise mat du tåler så ikke tarmen holder på unødvendig mye mat og gass

3: Ettersom jeg har en grei fett % , Er det da noen cm og innskrebke rundt midjen?
    ------ja selvsagt er det noe å hente på samme fett% , bare å gjøre noe med tarminnholdet.

eller er jeg fordømt til et liv med en stor midje?
    ------ du har pinglemidje så slutt å klage
    WORD

Ble medlem
    10-2004

ja ca

Sitat Opprinnelig skrevet av Rogern
    Du ser ganske rippa ut på avatar bildet, sandersama, er du på 6 der??
    Ja er ca 6 på bildet!
    Takker for svar! har hatt problemer med oppblåst mage, er kansje noe jeg ikke tåler da.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Har lest at midje over 94cm blir betegnet som at du er feit... Jeg var faktisk 95cm ifjor , nå er jeg 89, så slutt å syt sandersama! Hadde jeg hatt midje på 81cm hadde jeg vært strålende fornøyd
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Råd mot luftplager

Under tråden Bønner, linser ,wok under OPPSKRIFTER vil du finne en del gode råd for å redusere problemet.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    Har lest at midje over 94cm blir betegnet som at du er feit... Jeg var faktisk 95cm ifjor , nå er jeg 89, så slutt å syt sandersama! Hadde jeg hatt midje på 81cm hadde jeg vært strålende fornøyd
    Hehehe. Ligger på 94cm nå.

Er bare å trekke inn magen vettu Rocky

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Uff hater alt som har med måling av midje å gjøre hehe!
    Du kan jo prøve å spise etter blodtypedieten da vil du sannsynligvis slippe at tarmene dine holder på mye "dritt".
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    10-2004

blodtype ja?

Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    Uff hater alt som har med måling av midje å gjøre hehe!
    Du kan jo prøve å spise etter blodtypedieten da vil du sannsynligvis slippe at tarmene dine holder på mye "dritt".
    har hørt om den, hvor er den og få tak i? blodtype sjekker man vel hoslege ved blodprøve!

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    På helsekosten selger de sånn en gangs greie for en 50 lapp tror jeg, er nødt til å få ut fingern på den greia der ass!

Synes å huske norkost.no har en bok om blodtypedieten ellers finnes det vel kanskje skjemaer på nettet?
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Talking Bare bambus!

Selv mener jeg blodtypedietten bare er bambus - en jippo / motebølge som så mye annet "de som elsker amerika" hiver seg på. Det at blodtypen skulle være avgjørende for hva du bør spise er, fra et biologisk standpunkt, litt søkt. Dette gjelder forøvrig veldig mange av de diettene som er så i vinden for tiden.

Selv tenker jeg på to ting når jeg spiser:
    1. Shit in - Shit out: Det du stapper i kroppen skal "ut" igjen. Har du et kalorioverskudd i kostholdet ditt vil du legge på deg og da også i form av fett.
    2. Mange mindre måltider: Kjører du hele dagens planlagte matvareinntak inn på en gang i en eneste stor orige vil ikke kroppen greie å benytte dette effektivt. Det er som å kvele bilen din med for mye bensin. Jevn tilgang er det som teller!

Jeg vet at dette på ingen måte skaper en glimrende teori som du kan leve livet etter, men det er nå to greie holdepunkter. Har du lyst til å lese mer dissing av moderne dietter kan du lese 7 Habits of Highly Effective Nutritional Programs av John Berardi (mannen gir råd til idrettsutøvere i OL så han har vel litt peiling).
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Nedkjemp !

Jeg er så uenig som det er mulig å bli , les blodtype dietten boka så snakkes vi igjen.
    Og mens du er igang med givende lesning , les PH miraklet og vitamin revousjonen også gode bøker alla samman.

Hva er det som transporterer næringen rundt i kroppen din og tror du virkelig alle blodtyper reagerer likt på alle matvarer ? (ingen sammenheng)

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Talking Vi har bare forskjellig mening!

Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Nedkjemp !

Jeg er så uenig som det er mulig å bli , les blodtype dietten boka så snakkes vi igjen.
    Og mens du er igang med givende lesning , les PH miraklet og vitamin revousjonen også gode bøker alla samman.

Hva er det som transporterer næringen rundt i kroppen din og tror du virkelig alle blodtyper reagerer likt på alle matvarer ? (ingen sammenheng)
    Har lest blodtypedietten, men jeg synes ikke det virket logisk med tanke på det jeg har lært av biologi. Boken er og for seg en god bok og det er mange gode poeng i boken, men akkurat det med blodtyper kjøper jeg bare ikke. At vi har kommet til forskjellige konklusjoner her kan jo skyldes mangt, men jeg ser ikke noe problem med det.

PH-mirakelet har jeg ikke lest, men jeg har lest Vitaminrevolusjonen og den synes jeg var en ganske god bok.

Egentlig tror jeg det viktigste av alt er at en har et bevisst forhold til sitt kosthold hvis en skal oppnå resultater. Hvordan dette foregår rent teknisk og hvilken grad av suksess en oppnår er vel avhengig fra person til person vil jeg tro.
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Lignende tråder

1. Måling av midjemål...
    By futuredome in forum Trening
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 16-03-04, 10:56

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine