Korleis er det å bruke denne vinkelen i milpr/skulderpress...? Mange so bruke nærmere 90grader?
Problemet er at det er øverste hakket på benken...
Korleis er det å bruke denne vinkelen i milpr/skulderpress...? Mange so bruke nærmere 90grader?
Problemet er at det er øverste hakket på benken...
Sist endret av Tobb; 18-06-04 kl 11:39

Linken funket ikke.
PÅ milpress bruker jeg 75-80 graders vinkel på benken.
holde på å fikse på den linken...
Va faen ikkje lett, har bilde på ein pm no...?
hehe
Jeg bruker benken i nest øverste hakk. Dvs rundt 80 grader vil jeg tro.

Jeg bruker den vinkelen der, synes det er mye bedre enn 90 grader da du kan bruke skyvkraft fra beina, i tillegg så kan jeg løfte beint opp og ned uten det ubehaget som 90 grader gir meg.Opprinnelig skrevet av tobb
Hvor er dette bildet fra da?
Jo eg og syns den vinkelen der er meir behagelig....Opprinnelig skrevet av Ryus
Bildet der er fra Austrheim Sol&Bol![]()
Bruker bare press bak og hantelpress her, 90gr på de iallefall hehe
:)
Skulderpress i smith med lik vinkel som over ca, kanskje litt brattere.
Korleis er det med stanga, ser veldig mange på gymmet stopper med haka? Mens eg smyger den forbi haka og dunker den på kassa...
Kva gjer ekspertene her inne?
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
Stående og ned på «kassa».
Da gjer me det vel likt da, smith på meg og. Er vel ikkje fysisk mulig å dabbe for min del siden den går 0,5 - 1cm forbi haka ca og pga armene blir pressa litt bak.
Syns dog det er merkelig, 9 av 10 på gymmet mitt stopper ved haka. Så tenkte kanskje det var bedre for skuldrene etc, knaker av og til litt på veg ned fra hakenivå til øvre del av kasse.
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
godt mulig du isolerer skuldrene og beskytter de mer ved å ikke gå helt ned, jeg har hvertfall trent meg opp til å klare 160kg i skulderpress i smith uten skader som følge av det. Føler jeg blir mer utmattet og får tatt meg ut bedre i skuldrene med hele bevegelsen, tror uansett du får gode resultater samme hvilken måte du velger.
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
Personlig synes jeg nakkepress i smith-maskin er den ultimate skulderøvelsen. Føler den tar mye bedre over hele skuldrene enn press forran som jeg synes tar for mye på forsiden. Synes forside skuldre får kjørt seg nok gjennom pressøvelser for bryst. I hvert fall et tips for de som sliter med overdimensjonert forside og kanskje litt fremoverlent holdning i skuldrene.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
Stående, strict militærpress funker best for meg.
Of all the things I've lost I miss my mind the most.
Militærpress er en god mageøvelse.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Fra t-nation: The overhead press ( http://www.tmuscle.com/free_online_a...muscle_builder )
To figure out the true risks that these variations may pose, I checked with Clay Hyght, a chiropractor and trainer as well as a competitive bodybuilder and bodybuilding judge. He didn't hesitate to come down hard on one of those exercises:
"The risks of doing behind-the-neck presses far outweigh the benefits," Hyght says. "There are simply too many other good shoulder exercises that are both safe and effective
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com