Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Mil/skulderpress

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27

Mil/skulderpress

Korleis er det å bruke denne vinkelen i milpr/skulderpress...? Mange so bruke nærmere 90grader?

Problemet er at det er øverste hakket på benken...
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder bilde016-1-.jpg  
    Sist endret av Tobb; 18-06-04 kl 11:39

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Linken funket ikke.

PÅ milpress bruker jeg 75-80 graders vinkel på benken.

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    holde på å fikse på den linken...
    Va faen ikkje lett, har bilde på ein pm no...?
    hehe

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg bruker benken i nest øverste hakk. Dvs rundt 80 grader vil jeg tro.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av tobb
    Korleis er det å bruke denne vinkelen i milpr/skulderpress...? Mange so bruke nærmere 90grader?

Problemet er at det er øverste hakket på benken...
    Jeg bruker den vinkelen der, synes det er mye bedre enn 90 grader da du kan bruke skyvkraft fra beina, i tillegg så kan jeg løfte beint opp og ned uten det ubehaget som 90 grader gir meg.

Hvor er dette bildet fra da?

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus
    Jeg bruker den vinkelen der, synes det er mye bedre enn 90 grader da du kan bruke skyvkraft fra beina, i tillegg så kan jeg løfte beint opp og ned uten det ubehaget som 90 grader gir meg.

Hvor er dette bildet fra da?
    Jo eg og syns den vinkelen der er meir behagelig....

Bildet der er fra Austrheim Sol&Bol

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Bruker bare press bak og hantelpress her, 90gr på de iallefall hehe
    :)

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Skulderpress i smith med lik vinkel som over ca, kanskje litt brattere.

Korleis er det med stanga, ser veldig mange på gymmet stopper med haka? Mens eg smyger den forbi haka og dunker den på kassa...

Kva gjer ekspertene her inne?
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Stående og ned på «kassa».

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tobb Vis post
    Skulderpress i smith med lik vinkel som over ca, kanskje litt brattere.

Korleis er det med stanga, ser veldig mange på gymmet stopper med haka? Mens eg smyger den forbi haka og dunker den på kassa...

Kva gjer ekspertene her inne?
    Trener i samme vinkelen ca bare i smith, tar stanga ned til bryst men ikke noe dabbing =)
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Medlem
    Ble medlem
    06-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Stående og ned på «kassa».
    jeg syns dette er den beste måten å kjøre skulderperss på. har du også muligheten til å kjøre cheat-reps på slutten.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av andreas88 Vis post
    jeg syns dette er den beste måten å kjøre skulderperss på. har du også muligheten til å kjøre cheat-reps på slutten.
    Det syntes ikke jeg, unødvendig belastning på ryggen når en trener med mye vekter og i det hele tatt i lengden.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Trener i samme vinkelen ca bare i smith, tar stanga ned til bryst men ikke noe dabbing =)
    Da gjer me det vel likt da, smith på meg og. Er vel ikkje fysisk mulig å dabbe for min del siden den går 0,5 - 1cm forbi haka ca og pga armene blir pressa litt bak.

Syns dog det er merkelig, 9 av 10 på gymmet mitt stopper ved haka. Så tenkte kanskje det var bedre for skuldrene etc, knaker av og til litt på veg ned fra hakenivå til øvre del av kasse.
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tobb Vis post
    Da gjer me det vel likt da, smith på meg og. Er vel ikkje fysisk mulig å dabbe for min del siden den går 0,5 - 1cm forbi haka ca og pga armene blir pressa litt bak.

Syns dog det er merkelig, 9 av 10 på gymmet mitt stopper ved haka. Så tenkte kanskje det var bedre for skuldrene etc, knaker av og til litt på veg ned fra hakenivå til øvre del av kasse.
    godt mulig du isolerer skuldrene og beskytter de mer ved å ikke gå helt ned, jeg har hvertfall trent meg opp til å klare 160kg i skulderpress i smith uten skader som følge av det. Føler jeg blir mer utmattet og får tatt meg ut bedre i skuldrene med hele bevegelsen, tror uansett du får gode resultater samme hvilken måte du velger.

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Det syntes ikke jeg, unødvendig belastning på ryggen når en trener med mye vekter og i det hele tatt i lengden.
    Jeg synest ikke det er en så vesentlig belastning på ryggen faktisk. Føler det gir mer balansemessig i kroppen og styrke i rygg/korsrygg er nok en essensiell ting.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Personlig synes jeg nakkepress i smith-maskin er den ultimate skulderøvelsen. Føler den tar mye bedre over hele skuldrene enn press forran som jeg synes tar for mye på forsiden. Synes forside skuldre får kjørt seg nok gjennom pressøvelser for bryst. I hvert fall et tips for de som sliter med overdimensjonert forside og kanskje litt fremoverlent holdning i skuldrene.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Stående, strict militærpress funker best for meg.
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Militærpress er en god mageøvelse.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Jeg synest ikke det er en så vesentlig belastning på ryggen faktisk. Føler det gir mer balansemessig i kroppen og styrke i rygg/korsrygg er nok en essensiell ting.
    Om det er vesentlig belastning på ryggen kommer jo an på mangen faktorer. Vekta du trener med i forhold til styrken din og feks om du er støl \ sliten etter markløft \ rygg trening dagen før osv.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Personlig synes jeg nakkepress i smith-maskin er den ultimate skulderøvelsen. Føler den tar mye bedre over hele skuldrene enn press forran som jeg synes tar for mye på forsiden. Synes forside skuldre får kjørt seg nok gjennom pressøvelser for bryst. I hvert fall et tips for de som sliter med overdimensjonert forside og kanskje litt fremoverlent holdning i skuldrene.
    Fra t-nation: The overhead press ( http://www.tmuscle.com/free_online_a...muscle_builder )

To figure out the true risks that these variations may pose, I checked with Clay Hyght, a chiropractor and trainer as well as a competitive bodybuilder and bodybuilding judge. He didn't hesitate to come down hard on one of those exercises:

"The risks of doing behind-the-neck presses far outweigh the benefits," Hyght says. "There are simply too many other good shoulder exercises that are both safe and effective

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.