Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Militæret

Medlem Sander64 sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21

Militæret

Blir vel snark kalt in til sesjon! Jeg vill ikke på noe sted det jeg må være ute i flere måneder uten mat og bli jævlig liten Jeg vill ha noe ekstremt fysisk samtidig som jeg ikke går altfor mye ned i vekt. Noen forslag? Etter førstegangstjenesten skal jeg søke opptak til SpesialJeger!

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    "Jeg vill ikke på noe sted det jeg må være ute i flere måneder uten mat og bli jævlig liten Jeg vill ha noe ekstremt fysisk ...". Siden militæret faktisk ER å være ute i skogen lengre perioder med lite mat (de "fysiske" avdelingene iallfall, fallskjerm- ,kyst- og marinejeger) må du vel enten bare søke på en kokekaffe-stilling så du får trent på et gym ved siden av, eller rett å slett satse på ikke å bli innkalt....
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sant.. Slutt å syte å pell deg inn i militæret.. Så blir det en hardhaus ut av deg istedet for en pysete muskelbunt.

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    nemlig=) har lagt om treninga, er klar for fallskjermjegern om 10 måneder. Man blir sterk på en helt annen måte av push-ups og chins, føles nesten bedre (etter en stund riktignok..litt vektabstinenser til å begynne med) =)
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ja, man lærer seg å tro at man er sterk, mens man egentlig er en svekling. Det er militærkonseptet.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Superior newbie Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sander64
    Blir vel snark kalt in til sesjon! Jeg vill ikke på noe sted det jeg må være ute i flere måneder uten mat og bli jævlig liten Jeg vill ha noe ekstremt fysisk samtidig som jeg ikke går altfor mye ned i vekt. Noen forslag? Etter førstegangstjenesten skal jeg søke opptak til SpesialJeger!
    Hahaha, med den innstillingen der kan du bare droppe hele tanken på FSK. Finn deg en kontorstilling...
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    kjenner noen som har prøvd seg på marinejegern, noen som kom inn i militærpolitiet, og noen gamle jegerbataljoner som nå er nedlagt. når jeg fortalte om mine ambisjoner om fallskjermjeger lo di bare når jeg fortalte hvordan jeg trente. vil du inn der skal du ta en sekk med 10 kg, gå deg en 2 timers tur, øk til 15 kg uka etter, 20 osvosv. ta pushups, pullups/hangups/chins, situps og dips alt ettersom du orker

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tori
    Hahaha, med den innstillingen der kan du bare droppe hele tanken på FSK. Finn deg en kontorstilling...
    Uhm hvorfor det?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Tror ikke helt du skjønner dette med militæret.
    De tar ingen hensyn til muskelmasse og styrke. Overhodet. Uansett hvor du er. Ingen kommer ut av militæret med lavere fett% og mer muskler. Hell no.

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    Hell no? Broren min gikk i marinen og kom ut rimelig mye større (muskelmasse)

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Tror ikke helt du skjønner dette med militæret.
    De tar ingen hensyn til muskelmasse og styrke. Overhodet. Uansett hvor du er. Ingen kommer ut av militæret med lavere fett% og mer muskler. Hell no.
    Jævlig kjipt >_> <_<

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Petter'n
    Hell no? Broren min gikk i marinen og kom ut rimelig mye større (muskelmasse)
    Da må han ha hatt en rolig jobb. Kjøkken eller radar eller noe sånt. Marinen kanskje. Eller han var liten til å begynne med..!
    Man blir ikke stor av å få spise 3 ganger om dagen, med kun ett måltid kjøtt. Og sove <5 timer.

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Petter'n : Nå vet jeg ikke hvor i Marininen broren din var, men regner med at han var på en kystvaktsbase eller på en båt? I såfall hadde han ganske sikkert tilgang på helsestudio, mye mat (har noen kompiser på marineskip. De FRÅTSER i mat..), colaautomat i gangen (basen) osv. Under sånne forhold går det jo an å legge på seg litt muskler i løpet av et år, men i FSK (og andre tunge tjenester) som det er snakk om her, har du ikke tid eller overskudd til å drive med annen styrketrening enn evt pushups du blir tildelt hvis du føkker opp noe=) Skal MYE til for å gå gjennom det å komme ut som et "boleberg" ( ) =)

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Ja men for å komme inn i fsk må jeg først ta førstegangstjenesten! Lurte bare på hva er bra trening sån at jeg ikke havner på opptaks dagen til spesialjeger og kan så vidt ta 20 pushups!

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    tja. tren push-ups en gang i uka, og varier mellom bredt grep, smalt grep, skulderbredt osv. Legg en vektskive på ryggen, få noen til å ta den av når du ikke klarer mer, ta enda flere, få noen til å dra deg opp etter et belte når du ikke klarer mer etter det igjen. Sånne ting=) Tren hangups/pullups/chins på samme måte. Varier grep, få noen til å hjelpe deg, kjør deg helt ut noen økter, ta det med ro noen økter osv. =)

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    her har du noe jeg fant på mil.no

dette er treningsprogrammet forsvaret anbefaler i forkant av opptaket!
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    I kneel only to God , I don't see him here

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Her er et program en kar på www.spesialjeger.net har laget. Det er satt sammen med tanke på å bygge opp styrke i ryggen å beina, slik at man tåler lange turer med tung sekk. Ikke noen styrkedel her, men det går an å sette sammen selv. Evt bruke programmet overd0se la ut=) Prøv imidlertid å hold deg unna programmet på www.marinejeger.no, da alle jeg har hørt om som har prøvd det har funnet ut at progresjonen var alt for høy, og har endt opp med overtrening..
    Vedlagte filer Vedlagte filer

Medlem Pondus sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    28
    Det er ikke bare å fullføre en førstegangsteneste, og så bli spesialjeger...
    Det er vanskelig å komme inn, og du bør helst ha hatt en relevant teneste,
    dvs jegerteneste..

Dersom du ikke liker deg i felt, og uten mat, så liker du deg sikkert ikke
    i FSK
    Spinkle armer, tynne bein og en diger mage... Det tar tid å bygge opp en slik kropp!

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pondus
    Det er ikke bare å fullføre en førstegangsteneste, og så bli spesialjeger...
    Det er vanskelig å komme inn, og du bør helst ha hatt en relevant teneste,
    dvs jegerteneste..

Dersom du ikke liker deg i felt, og uten mat, så liker du deg sikkert ikke
    i FSK
    Jeg kan være i feltet uten mat, men det er ikke noe første klasses trening for å si det sån

Superior newbie
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av ZtateX
    Petter'n : Nå vet jeg ikke hvor i Marininen broren din var, men regner med at han var på en kystvaktsbase eller på en båt? I såfall hadde han ganske sikkert tilgang på helsestudio, mye mat (har noen kompiser på marineskip. De FRÅTSER i mat..), colaautomat i gangen (basen) osv. Under sånne forhold går det jo an å legge på seg litt muskler i løpet av et år, men i FSK (og andre tunge tjenester) som det er snakk om her, har du ikke tid eller overskudd til å drive med annen styrketrening enn evt pushups du blir tildelt hvis du føkker opp noe=) Skal MYE til for å gå gjennom det å komme ut som et "boleberg" ( ) =)
    Var på båt så og si hele tiden...fikk mye god mat der også visstnok. Trente hver dag etter vakt.

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Arti det med å trene på båt. Ligger å kjører tung benkpress når styrmann bestemmer seg for å dra en brå høyre... Får iallefall god balanse etterhvert.

Sitat Opprinnelig skrevet av Petter'n
    Var på båt så og si hele tiden...fikk mye god mat der også visstnok. Trente hver dag etter vakt.
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Hehe. Det er et hull i treningsrommet på hurtigruta Richard With. Kokken trente benkpress med 130 kg, båten rulla, han velta. Bang.

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Jobber du der? Har en kompis som er kokkelærling på den hurtigruta....

Superior newbie Nudz sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Unnskyld at jeg spør men hva er fsk??
    God, the greatest mack of them all
    ©

Break out of your comfort zone!

Medlem Pondus sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    28
    FSK = Forsvarets Spesial Kommando
    Spinkle armer, tynne bein og en diger mage... Det tar tid å bygge opp en slik kropp!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg skulle inn dit, men det var før jeg virkelig tenkte på hva det innebærer og om jeg virkelig vil det. Jeg vil ikke ofre så mye for det, jeg har fått andre ambisjoner (trodde sist jeg tenkte på å bli FSK var i en alder av 14). Men all kudos til de som vil bli FSK-soldater, de er beinharde.
    FSK slo jo også Navy SEALS i en slags internasjonal konkurranse eller noe for en del år siden, right? Tjener godt av å være i FSK gjør man også. :P

Hvem er det som tenker å bli FSK her og hva vil dere gå først? Marinejeger, Fallskjermjeger, Jeger? Whut?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Jeg søker fallskjermjeger til å begynne med, så ser vi va som skjer=) Står oppført som kystjeger nå, men slenger inn en søknad til FJ om en stund tror jeg.

Håkon : Har også en kompis som jobber der, men han driver med noe elektrisk.. Han som fortalte kokke-historia=)

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    21
    Jeg tar sikket en jeger bataljon så søker meg inn men blir jævlig tungt

Medlem Pondus sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    28
    Kan anbefale grensejeger dersom du vil ha en meningsfull teneste..
    Du får en del feltdøgn, og kan komme ut for ganske ekstrem kulde, men det
    er absolutt verdt det.. Gjør du en ok innsats er det lett å komme videre til
    utenladsteneste..

Lignende tråder

1. militæret!
    By Viper[o] in forum Kosthold
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 08-06-05, 15:05
  2. Militæret
    By haizai in forum OT
    Svar: 47
    Nyeste innlegg: 18-09-04, 13:41
  3. militæret trening+kosthold...hjelp
    By malle in forum Trening
    Svar: 16