Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: militæret trening+kosthold...hjelp

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002

militæret trening+kosthold...hjelp

er som sagt i militæret nå. har drevet med kroppsbygging i to år før je kom hit. er temmelig seriøs og vil ikke miste den massen og styrken jeg har opparbeidet meg før tjenesten. vi får ikke så mye mat som det jeg er vant til, men men.
    jeg trenger også noen råd/veiledning til treninga mi her. vi må løpe endel og en del armhevninger.
    mandag:bryst og biceps
    Benk:3*6
    hantler skråbenk/smithmaskin skrå: 2*6-10
    cabelcross: 2*8-12
    Bicepscurl rett stang: 2*7-12
    bicepscurl curlstang: 2*7-12
    hantler bicepscurl eller hammercurl: 2*8-12

onsdag:rygg og triceps
    Nedtrekk bak nakken:3*8-12
    roing:3*8-12
    rygghev:3*25
    franskpress:3*8-12
    omvendt nedpress:2*8-12
    nedpress m/tau:2*8-12

fredag:skuldre
    hantelpress(skulderpress):3*8-12
    sidehev:2*8-15
    shrugs:2-3*10-20
    bakside skuldre:2*8-15

har dratt med meg proteinpulveret mitt. drikker en til frokost med kreatin og en enten mellom lunsj og middag eller mellom middag og kvelds. Har også hamstra endel proteinsjokolader. spiser mye brød her og de fleste måltider er proteinfattig mat, med masse karbohydrater. derfor hender det at jeg dropper hveldsmaten med en shake eller burger. trenger desperat hjelp og råd. takker for svar!

mvh rekrutten

Medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Trenger råd selv.. for skal i militæret om 2 uker. Var redd for det samme som deg.
    coffee::

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Blir vel til det du lager det til selv tenker eg, skal inn snart også *gakk gakk*
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Medlem LaFleur sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Kjenner til det, var på Sessvollmoen i 2002/2003.
    Der var det frokost og lunsjbuffe med mye næringsrikt pålegg og knekkebrød. Smør deg små matpakker av dette slik at du har til måltider hele dagen gjennom. Knekkebrød med gulost er jo bra.

Heheh, husker jeg ble kjent med kokke-bertene der sånn at jeg fikk ordna meg den maten jeg ville ha. De har jo allslags godsaker liggende på lageret

Synes ikke det var noe problemet å holde bra kosthold, var verre å ha overskudd til bra treningsøkter!

Bronse Member Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Jeg skal også inn i militæret om 2 uker. Jeg kommer ikke til å tenke det døyt på kroppsbyggende trening slik jeg har gjort de siste to årene. Tar heller ikke med prottispulveret. Nå er det ola nordmanntrening i ett år.

Dorian Yates begynte å trene da han var 21! HAIEYEAH!
    ...I simply am not there.

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    jeg var ikke på jakt etter flere som hadde samme problem!!! hvis det er noen som gidder/kan svare meg er jeg takknemmelig! kommentarer om treningsprogrammet osv...
    takk

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    er det ingen som kan hjelpe meg? ok. er det noen som vet om et annet forum der de kan svare meg, på det jeg lurer på? trodde dette forumet var til å få svar og diskutere på ting man lurte på. og da særlig nybegynnere som trenger hjelp.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    malle

Det du skal gjøre, er å spise noe så inni helvetes mye, du må spise og spise og spise og spise til du er helt grønn, pakk med deg mat overalt gjem det overlat, SPIS SPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS SPIS SPIS SPIS.

også må du sove så mye du kan, hele tiden, når du kan.

det var det jeg gjorde.

vis du greier å holde deg unna alkohol er det også et stort pluss.
    RockyRock

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Du får bare spise så mye som overhodet mulig, gjør det du må gjøre i militæret, og tren når du får sjansen/har bra nok overskudd. Gjør du det tror jeg nok det kan gå bra..

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av malle
    er det ingen som kan hjelpe meg? ok. er det noen som vet om et annet forum der de kan svare meg, på det jeg lurer på? trodde dette forumet var til å få svar og diskutere på ting man lurte på. og da særlig nybegynnere som trenger hjelp.
    Når jeg var inne så var det to aktive byggere i samme avdelingen.
    De trente 3 ganger i uka(slik du gjør) når det var mye fysisk aktivitet/øvelser.Økte på med treninga nå det var lite å gjøre.Hadde kjøleskap/micro på rommet og hamstret mat når det var mulig.Og spiste proteinpulver "hele dagen".
    Ting brukte å roe seg etter de første måneden og tjenesten normaliserte seg.
    Husk at du antakelig blir å trene resten av livet!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    balla så mange så ska inn i millen nå då!..? de har treningsmuligheter i forsvaret og vet dokkor, det e liksom ett av disse teite målå t forsvaret, å få alle i bedre form, de gjør egentlig ikkje så voldsomt mye for å nå disse målå men men. eg vet ikkje om alle plasser har det men mange ihvertfall har gym med vekter så dokkor trenge ikkje gå heilt av pinnen. det e bare rekrutten der dokkor liksom har det litt tight. ellers ittepå så tror eg de fleste kan omtrent spisa ka tid de vil. å ha me seg prottispulver e kje dumt, den kan du liksom ta kor som helst, hente godt så det va at eg tok men in shake i båten rett før eg sko dykka fks. , d e ka dokkor gjør d t .å så e det på gymmen om kvelden istedenfor å sitta å spisa seg feite foran tv'en. bare t å slappa litt av guttar d ordne seg vis dokkor gidde.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Kliss nytt medlem A-Leep sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    28
    Her trur jeg at jeg er den eneste som vet svaret på alt dette!

Når det gjelder trening å alt slikt! Du får alltids tid på kvelden... bare å være tolmodig!

MEN når det kommer til kosthold, så sleit jeg også med alt dette... General Frisvold har sakt at det skal være sunt å komme inn i militæret! Du får masse sunn mat der... Så kommer vi til de neste måltidene... Jeg gikk i 3 uker uten å få i meg all den maten trengte! Her er et råd: Bli kjent med en av kjøkken assistentene... Helt sikkert en eller annen som kommer til kjøkkenet fra kompaniet/troppen din... De kan alltids fikse deg den maten du trenger! Ble kjent med kjøkken stabben... Fikk den maten jeg trengte...

håper du fikk det rette svaret på spørsmålet ditt...

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Folk snakker om å bli kjent med noen på kjøkkenet, hva med å komme seg på kjøkkenet selv? Får tilgang til all den mat man trenger, og god tid til å trene på kvelden.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Er i militæret selv har ikke musta styrke menn lagt på meg litt.. Lager meg havregrøt til frokost osv.. middagen pleie å verre OK larvere å spise potene.. til kveld blir det ofte havregryn eller bare eple og protein shake.. treninger blir litt fucka siden jeg går mye vakter.. men det går nå.. dimme om 4 måneder så da begynne eg hard kjøre igjen... ska det deffes for alle penga... Det er ikke lett å spise hundreprosent bra der inne.. men mye er opp til deg selv..

Medlem malle sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    når jeg hadde kjøkken tjeneste holdt vi på fra 04.30 til 22.30. det var et rent helvete. Fikk en time pause på dagen da. Men da nytter det jo ikke å trene. Jeg er på Madla og de sier at de har et av de beste treningsrommet av alle avdelinger i forsvaret. Er for det meste techno gym men også en del frivekter. Hva med treningsprogrammet? Er det bra eller ikke? Splitten ok?

Takker

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Malle

Dei første 7 vekene på madla kan ein jo ikkje rekne med å få trent serlig mykje, iallefall ikkje effektivt (mtp på kvile og kosthold).... Eg gadd ikkje å trene desse vekene, daffa. Trente litt innimellom sjølvsagt då... Men etter rekrutten roer alt seg ned, du får mest sannsynlig ein 07.30-15.30 jobb. Dersom du ikkje får det får du trulig turnus.

Det du då gjer er jo sjølvsagt og ete gryn+shake på rommet/heime til frokost. Lunsj i kantina, og middag kan du ete heime/på basen då. Så har du nokon shaker utover kvelden, 1 boks tunfisk, litt fett, og kanskje 1måltid til med gryn... Er ikkje so jækli vanskelig.

Sjølv om eg dumma meg ut då..... hehe! Andre grunner

Btw, eg har kjørt frisvolden ja...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003
    jeg har nå vært på seleksjon til befalskolen på kjevik(var en av de få heldige som kom inn), og har ikke rørt en vekt på over 6 uker. De 3 ukene før oppaket ble de kun chins, sit-ups og armhevinger og under de 3 ukene seleksjonen varte ble det kun stress, gåing og lite mat. jeg har gått ned 8 kg på de 3 siste ukene, men har ikke tapt meg nevneverdig i styrke(løftet en 11*110kg i benk i går, kontra 10*115 for 6 uker siden, og det er ikke store nedgangen) Maten er det ikke noe å klage på, jeg spiser ca. 500g mager skinge hver dag, drikker mye melk, sinnsykt mye brød, middag som er mye bra kjøtt, proteinsaker++++
    Det er iallefall ikke noe problem å få trent og økt mye i militæret.

har forøverig kjøpt stavmixer i dag, til å blende tunfisken... (jeg skal få mange rare blikk å komentarer da)

Lignende tråder

1. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  2. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 24-10-04, 15:32
  3. Svar: 9
    Nyeste innlegg: 21-05-03, 11:06
  4. hjelp til kosthold?