Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Militærpress vs benkpress

Bronse Member Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25

Militærpress vs benkpress

Har en diskusjon gående med en fyr.
    Hva aktiverer flest muskler?
    Stående militærpress eller benkpress?
    Hva gir best trening på hele kroppen i forhold til hverandre?

-lano
    Pissa og legga seg

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er som å samenligne epler og bananer. Begge er en frukt, men det er eneste likheten. Her er begge en treningsøvelse, men det er og alt de har til felles.

Men jeg vil tro at øvelser som er stående OG over hodet vil rekruttere et større antall muskler en en liggende øvelse.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    poenget er jo at dette er en strykeløfter som maser om at militærpress på langt nær er like viktig som benkpress, og hvertfall ikke en av de store baseøvelsene...

jeg mener at militærpress er veldig viktig, og en av de fire base øvelsene...
    så eg trenger noe å slå i bordet med, så sant det ligger noe i mine utspill...
    Pissa og legga seg

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Jeg setter mine to cent på stående skulderpress pga at det er en vektbærende øvelse. HVorfor ikke bare investere i en EMG måler, så du finner ut en gang for alle hvilke øvelser som tar bra på hvilke muskler?

http://webideas.com/biofeedback/stor..._myotrac.shtml

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36

off-topic

Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Det er som å samenligne epler og bananer. Begge er en frukt, men det er eneste likheten. .

Bananer er trelignende planter, men egentlig urter. Stammen blir 4-8 meter høy, med store blader som blir 2-3 meter lange. Ordet banan brukes om plantens frukt (egentlig et uekte bær), som gror i hengende klaser. En banan veier omtrent 125-200 gram, men dette kan variere. Av dette er cirka 80 % spiselig, og de resterende 20 % er skallet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bananer

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Bananer er trelignende planter, men egentlig urter. Stammen blir 4-8 meter høy, med store blader som blir 2-3 meter lange. Ordet banan brukes om plantens frukt (egentlig et uekte bær), som gror i hengende klaser. En banan veier omtrent 125-200 gram, men dette kan variere. Av dette er cirka 80 % spiselig, og de resterende 20 % er skallet.

Kjedlig søndag PG?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Kjedlig søndag PG?
    kjedeet meg litt mens dama var og trente ja

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    kjedeet meg litt mens dama var og trente ja
    Tør ikke du trene la med henne? Er hun for sterk for deg?
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Artifex Vis post
    Tør ikke du trene la med henne? Er hun for sterk for deg?
    Hun skulle sparke fotball, så da fikk hun gå og trene alene..Hun kjørte en runde på RYP'n også da, selv om hun ikke hadde tenkt det.. Jeg hviler og gror. blir vel en økt i morgen. før det er juleferie på styrken...

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25

Wtf

Tilbake til topic?
    Pissa og legga seg

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Om du står og tar militærpress så antar jeg at det er den du vil aktivere mest muskler på.

Om du sitter derimot, som de fleste gjør, så stilles situasjonen litt annerledes.

Såvidt jeg husker er militærpress en av 4 baseøvelser.

Og om han styrkeløfteren din ikke bruker militærpress, hva bruker han isåfall? Han må jo trene skuldre på en eller annen måte.

Hvorfor bry seg om hvor mange muskler den aktiverer om den ikke treffer de musklene du skal trene?
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Registered User
    Ble medlem
    07-2006
    Dersom målet er å aktivere flest mulig muskelfibre over hele kroppen på en gang, tror jeg denne øvelsen ligger høyt oppe på lista.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster Vis post
    Om du står og tar militærpress så antar jeg at det er den du vil aktivere mest muskler på.

Om du sitter derimot, som de fleste gjør, så stilles situasjonen litt annerledes.

Såvidt jeg husker er militærpress en av 4 baseøvelser.

Og om han styrkeløfteren din ikke bruker militærpress, hva bruker han isåfall? Han må jo trene skuldre på en eller annen måte.

Hvorfor bry seg om hvor mange muskler den aktiverer om den ikke treffer de musklene du skal trene?
    eeeeeeeees, poenget var bare at han mente at det bare var tre baseøvelser, og at militærpress ikke var en av dem... eg ville bare understreke viktigheten med militærpress...
    og så prøvde eg å få han til å forklare meg hvorfor benkpress skulle være en viktigere øvelse enn militærpress...
    da mente han blant annet at den aktiverte flere muskler, noe eg var uenig i...
    Pissa og legga seg

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Ok, han er tydeligvis ikke mye til styrkeløfter - se på vio!
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Höckert Vis post
    Dersom målet er å aktivere flest mulig muskelfibre over hele kroppen på en gang, tror jeg denne øvelsen ligger høyt oppe på lista.

Jepp Hva med power clean & press inn i en overhead squat jumping

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44

Hmmm - jeg mener nå at en banan er et ekte bær - dette må sjekkes (botanikken er lissom ikke helt på topp lenger)..... .

Jordbærplantens frukter derimot er nøtter - mens det vi kjenner som jordbær i grunn er en oppsvulmet blomsterbunn og ikke noe ekte bær - men det viste vel alle

edit: Bananene er nå sjekket: falskt bær.... pokker....
    Sist endret av tricepsman; 18-12-06 kl 12:29
    NORKOST - yammi!!!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.