Har en diskusjon gående med en fyr.
Hva aktiverer flest muskler?
Stående militærpress eller benkpress?
Hva gir best trening på hele kroppen i forhold til hverandre?
-lano
Har en diskusjon gående med en fyr.
Hva aktiverer flest muskler?
Stående militærpress eller benkpress?
Hva gir best trening på hele kroppen i forhold til hverandre?
-lano
Pissa og legga seg
Det er som å samenligne epler og bananer. Begge er en frukt, men det er eneste likheten. Her er begge en treningsøvelse, men det er og alt de har til felles.
Men jeg vil tro at øvelser som er stående OG over hodet vil rekruttere et større antall muskler en en liggende øvelse.
poenget er jo at dette er en strykeløfter som maser om at militærpress på langt nær er like viktig som benkpress, og hvertfall ikke en av de store baseøvelsene...
jeg mener at militærpress er veldig viktig, og en av de fire base øvelsene...
så eg trenger noe å slå i bordet med, så sant det ligger noe i mine utspill...
Pissa og legga seg
Jeg setter mine to cent på stående skulderpress pga at det er en vektbærende øvelse. HVorfor ikke bare investere i en EMG måler, så du finner ut en gang for alle hvilke øvelser som tar bra på hvilke muskler?
http://webideas.com/biofeedback/stor..._myotrac.shtml
Bananer er trelignende planter, men egentlig urter. Stammen blir 4-8 meter høy, med store blader som blir 2-3 meter lange. Ordet banan brukes om plantens frukt (egentlig et uekte bær), som gror i hengende klaser. En banan veier omtrent 125-200 gram, men dette kan variere. Av dette er cirka 80 % spiselig, og de resterende 20 % er skallet.
http://no.wikipedia.org/wiki/Bananer
Tilbake til topic?
Pissa og legga seg
Om du står og tar militærpress så antar jeg at det er den du vil aktivere mest muskler på.
Om du sitter derimot, som de fleste gjør, så stilles situasjonen litt annerledes.
Såvidt jeg husker er militærpress en av 4 baseøvelser.
Og om han styrkeløfteren din ikke bruker militærpress, hva bruker han isåfall? Han må jo trene skuldre på en eller annen måte.
Hvorfor bry seg om hvor mange muskler den aktiverer om den ikke treffer de musklene du skal trene?
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Dersom målet er å aktivere flest mulig muskelfibre over hele kroppen på en gang, tror jeg denne øvelsen ligger høyt oppe på lista.
![]()
eeeeeeeees, poenget var bare at han mente at det bare var tre baseøvelser, og at militærpress ikke var en av dem... eg ville bare understreke viktigheten med militærpress...
og så prøvde eg å få han til å forklare meg hvorfor benkpress skulle være en viktigere øvelse enn militærpress...
da mente han blant annet at den aktiverte flere muskler, noe eg var uenig i...
Pissa og legga seg
Ok, han er tydeligvis ikke mye til styrkeløfter - se på vio!
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Hmmm - jeg mener nå at en banan er et ekte bær - dette må sjekkes (botanikken er lissom ikke helt på topp lenger)..... .
Jordbærplantens frukter derimot er nøtter - mens det vi kjenner som jordbær i grunn er en oppsvulmet blomsterbunn og ikke noe ekte bær - men det viste vel alle
edit: Bananene er nå sjekket: falskt bær.... pokker....
Sist endret av tricepsman; 18-12-06 kl 12:29
NORKOST - yammi!!!!