Nå i disse sommertider har jeg tenkt til å drite i å sette opp noe fast rutine for hvordan musklene skal pumpes. Jeg skal heller trene det jeg har lyst til når jeg har lyst, for det er slik jeg vil ha lettest for å motivere meg for å dra på gymmet. Det vil selfølgelig bli noe forbehold til dette (hvis ikke hadde det blitt galematias og biceps/triceps hver dag). Disse forbeholdene bygger på en del treningsprinsipper som jeg har lært og erfart den siste tiden.
Her vi gåos:
*Rygg trenes ikke rett etter biceps
*Bryst trenes ikke rett etter triceps/skuldre
*Skal la vær muskelgruppe hvile i minimum 2 dager mellom hver økt.
*5-6 sett på biceps, triceps, skuldre
*7-> sett på bryst, rygg og bein
*Få sett per øvelse og flere øvelser (tyne ut det man har på den øvelsen for så å gå videre)
*Trene mest mulig basisøvelser, supplere med 1-2 isolasjonsøvelser
*Drite i ant kg på stanga, fokusere på TEKNIKK!
*Trene til man ser mannen med ljåen, og litt til (kjenner jeg at jeg kanskje kan klare 8 reps når jeg begynner på et sett gir jeg meg ikke før jeg har nådd 11reps)
*Ligge på 6-12 reps, er ikke så nøye på dette (se overfor). Har alltid hatt en tendens til å gi meg på X antall reps dersom jeg bestemte meg for dette på forhånd, istedet for å ta metg helt ut.
*HA DET GØY PÅ GYMMET!
Et eksempel på hvordan jeg trener f.eks. bryst bli da:
Mandag-> benkpress 6*1, hantelpress 10*1, Skrå benk 9*2, Kabel 11*2, Kabelflyes 6*1. Da skal jeg være helt kjørt og ikke i stand til å trene særlig mer.
Så om jeg føler for det trener jeg bryst igjen på torsdag (ikke tidligere), om jeg føler at brystet er restituert.

LinkBack URL
About LinkBacks
Nå i disse sommertider har jeg tenkt til å drite i å sette opp noe fast rutine for hvordan musklene skal pumpes. Jeg skal heller trene det jeg har lyst til når jeg har lyst, for det er slik jeg vil ha lettest for å motivere meg for å dra på gymmet. Det vil selfølgelig bli noe forbehold til dette (hvis ikke hadde det blitt galematias og biceps/triceps hver dag). Disse forbeholdene bygger på en del treningsprinsipper som jeg har lært og erfart den siste tiden.
Svar med sitat