Hei!
Trenger å miste en del fett raskt. Noen tips?
Morgenturene doesn't cut it for me!
Hei!
Trenger å miste en del fett raskt. Noen tips?
Morgenturene doesn't cut it for me!
Problemet er at jeg har alt det andre på plass.. men resultatene uteblir og da blir jeg meget utålmodig..
Om det ikke skjer noe så har ikke du alt på plass, så enkelt er det![]()
GUN SHOW
I am the stiff nipple scissor man
Tonight you can kiss your nipples goodbye
Spørs jo hva du legger i "raskt". Dersom det betyr en snau kilo vektreduksjon i uka så er det bra.
Morgenturer er vel og bra, men du må gå myyye før det monner sammenlignet med å regulere det inn via kostholdet. men som tilleggsforbrenning er det helt greit. En times kardio daglig i form av rask gange vil kanskje brenne en halvkilo fett eller så ekstra, forutsatt at du spiser mindre enn kroppen trenger for å opprettholde vekta. Det mange gjør feil når de kjører på med kardio er at de spiser mer pga at kroppen gir signaler om at den ikke liker dette så godt og vil ha mer næring for å opprettholde den vekten den er vant til...... Sultfølelsen øker
Du må ganske enkelt finne ut hvor lite/mye mat du må spise for å gå ned.
For å sikre at det i hovedsak er fett som forsvinner må du være flink til å få i deg nok proteiner. Normalt er omlag 2g proteiner pr kilo mager kroppsvekt nok, men det kan lønne seg å øke den mengden litt for å i større grad å sikre at musklene sitter sånn noenlunde mens fettet forsvinner (2,5g/kg mager kroppsvekt eller så. Får du i deg drøyt et halvt gram fett pr kilo mager kroppsvekt og regulerer på karben aleine så skal det godt gjøres å ikke gå ned i vekt dersom du holder noenlunde kontroll på det du putter i deg.
Øyvind
NORKOST - yammi!!!!
Hei Øivind a.k.a Tricepsmann!
takk for seriøst svar! Når det gjelder cardio(gåturene) så går jeg mellom 5 og 8 kilometer hver morgen, avhengig av hvilken dag det er(om jeg skal på skole/jobb eller om det er helg).
prottis får jeg nok av.. i hvert fall i følge din beregning. kanskje det er på karb og fett det sitter da? prøver å unngå mat med mye fett, tar heller tre skjeer udos om dagen. karbo får jeg i meg gjennom frukt og pasta/ris for det meste.
kom med et eksempel på hva du spiser på en vanlig dag, så er det enklere å justere. Ofte blir man overasket over hvor mye karbs en faktisk får i seg. Hva slags pasta og ris bruker du ? hvor mye veier du, og hvor mye vil du gå ned ?
mot slutten av dietten kan kanskje tillskudd hjelpe deg å nå målet ditt, men få orden på kosten og treningen først