Heisann!
Jeg er 1.83 cm høy
Jeg veier ca 70 kg
Jeg har trent i ca 1/2 år, aldri med noe ordtenlig treningsprogram eller kosthold!
Jeg vil først takke AxMataz som har brukt tid på å sette opp ett veldig bra treningsprogram som jeg er fornøyd med, men som sagt er jeg litt krevsom, og har ikke helt sånn god oversikt over ossen dette fungerer, og kanskje dere har noen råd dere kan gi meg ved treningsopplegget
-NB! Jeg har bare 2 fingre på venstre hånda(lillefinger og tomern), testet reimer idag som funka veldig bra, vil klare markløft, chins, nedtrekk og alt det, men det eneste jeg ikke klarer er vekter MED HANTLER! det klarer jeg ikke.
Treningsopplegget:
Dag 1
Bryst - Hantelpress 2 sett med 10-12 reps og skråbenk flyes 2 sett med 10-12 reps.
Skuldre - Skulderpress 2 sett med 10-12 reps og sidehev 2 sett med 10-12 reps.
Triceps - Franskpress 2 sett med 10-12 reps og stående dips 2 sett med 10-12 reps.
Rygg - Markløft 2 sett med 8-12 reps (ryggen skal være rett, begynner den å bøye seg må du slutte av øvelsen).
Chins 2 sett med 10-12 reps.
Dag 2
Biceps - Scottcurl 2 sett med 10-12 reps og stående hammercurl 2 sett med 10-12 reps
Bein - Stående leggøvelse (bruk en maskin du har på senteret) 3 sett med 10-12 reps
Bakside lår - Sittende øvelse 3 sett med 10-12 reps
Forside lår - Beinpress 3 sett med 10-12 reps
Da er du gjennom hele kroppen på to dager, så begynner du på nytt på fredagen med litt andre øvelser:
Dag 3
Bryst - Brystmaskin 2 sett med 10-12 reps. Kabelkryss nedover (evt få hjelp til å gjøre denne riktig av en PT el noe) 2 sett med 10-12 reps
Skuldre - Skulderpressmaskin 2 sett med 10-12 reps og fronthev (enten stang eller hantler) 2 sett med 10-12 reps.
Triceps - Smalbenk (evt i smithmaskin) 2 sett med 10-12 reps og sittende dips 2 sett med 10-12 reps.
Rygg - Kabelroing 2 sett med 8-12 reps (pass på ryggen her også, lett å skade seg)
Pullups (hangups med håndflatene vendt bort fra deg og grep bredere enn skulderbredde) 2 sett med 10-12 reps.
Dag 4
Biceps - Stående stangcurl 2 sett med 10-12 reps og skråbenk hantelcurl 2 sett med 10-12 reps.
Bein - Sittende leggøvelse (bruk en maskin du har på senteret) 3 sett med 10-12 reps.
Bakside lår - Liggende øvelse 3 sett med 10-12 reps.
Forside lår - Knebøy (evt i smith) 3 sett med 10-12 reps
Etter 8 dager har du trent hele kroppen 2 ganger og onsdagen begynner du på dag 1 igjen.
- Jeg har fått hjelp med Dag 1 på bryst, men med resten ba han meg legge det ut her å få konkrete svar av dere som virkelig har peiling
Det jeg har gjort om på Dag 1 med bryst(med tanke med hantler) har jeg gjort det om til dette: skråbenk med 2 sett(først oppvarming ogsåmed 9-12 reps med tungt løft! Så går jeg over til negativ benkpress med 2 sett med 9-12 reps(trenger jeg å kjøre warmup her? eller med litt mindre vekter før det tunge løftet med 2 reps?)
Det har jeg med Dag1 Bryst, jeg syntes også kanskje dette er litt lite med bryst, men det er kanskje normalt?
Så lurer jeg også på om dere kunne hjelpet meg med å gjort om de øvelsene med hantler til andre øvelser som trener samme muskelgruppe? For jeg er ikke så veldig klok på akuratt det.
En annen ting er at jeg må ha det meste inn med teskje, så om dere setter inn alt med oppvarming(hvor mange vekter på hver side, hvor mange reps, til jeg har gjort nok oppvarming), osv.
Kan vise ett eksempel for Dag 1 bryst med Hva jeg mener:
Før:
Dag 1
Bryst - Hantelpress 2 sett med 10-12 reps og skråbenk flyes 2 sett med 10-12 reps.
Etter(med hjelp): Skråbenk(oppvarming med først 5kg på hver side, hvor du kjører 10x, så putter du 2.5 kg til på hver side(7,5) hvor du kjører 8 reps) da er vi ferdig med oppvarming. Så putter du på 15 på hver side(og løfter tungt), slik at du akuratt klarer nok reps mellom 9 - 12 reps) - så venter du 2 minutter, før du går på neste sett og kjører det samme der. DA er du ferdig med skråbenk!
Så går du over til negativ press. OG HER! skal jeg kjøre med litt lette vekter først? eller skal jeg gå rett på de 2(tunge) settene med 9-12 reps?
sånn får å gjøre eksemplene litt realistiske så kan jeg si litt av maxløftene:
Vanlig benkpress: 75 kg
Nedtrekk: 70kg(med 5 reps ca)
Sånn kort hva jeg trenger hjelp:
-De øvelsene i treningsprogrammet mitt hvor jeg bruker hantler, bytte de ut med andre øvelser som jeg trener bra med de samme muskelgruppene
-Legge til eksempler med oppvarming og sett's med kiloene
-I teksten så stiller jeg også noen spørsmål, få med de
-Hvordan er det med stretching? Bør jeg legge inn streching? Om jeg bør, hvordan, hvor lenge og når?
-Jeg vet ikke helt navnet på alle disse utøvelse, men hvis du har en side hvor de fleste navna her(scott curl, sidehev, osv. er) så legg gjerne ut en url![]()
Da vil jeg takke for oppmerksomheten og tiden deres, og håper på god feedbackTusen takk allesammen!
![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

med 9-12 reps med tungt løft! Så går jeg over til negativ benkpress med 2 sett med 9-12 reps(trenger jeg å kjøre warmup her? eller med litt mindre vekter før det tunge løftet med 2 reps?)
Svar med sitat