+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Morgentrimmen

Medlem NoName har slått av rykte NoName sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Morgentrimmen

Jogger eller går dere fort under morgentrimmen? Jeg pleier å jogge i passe bra tempo i rundt 20min.. er dette for lite? Burde jeg heller gå i 40min?

Spiser en skål med havregryn og tar en shake med 30g proteinpulver rett etter morgentrimmen. Tar også en dose Möller's Basic (tran- og vitamin-tablett)

Synspunkter på dette?

Medlem tummen har en flott utstråling
    Ble medlem
    04-2002

Morgentrimmen

Jeg leste en artikkel i Men's Health hvor det sto at den beste treningen for å forbrenne fett er "full guffe"-trening enten i form av intervaller eller 5 min. oppvarming + 20 min i så høy hastighet som mulig + 5 min. nedkjøling. Dette produserer mest veksthormoner (som brenner fett) samt øker forbrenningen mest i de påfølgende timene. Det skal også minske fettopptaket kroppen noen timer etter trening.

Å gå vil jeg si er et sløs med tid, med mindre du har en skade som gjør at du må ta det rolig. Du brenner kanskje mer fett i prosent av alle kalorier med lavere intensitet, men det totale antall fettkalorier brent blir allikevel mye mindre.

En god bonus er jo at du også vil få mye bedre kondis av å kjøre litt hardere!

mvh
    Tummen

Medlem DBygnes is on a distinguished road DBygnes sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

...

Har også vurdert det litt fram og tilbake, men sluttet meg til å heller kjøre en mer intensiv jogge-økt på 20-30 min, der pulsen ligger på ca 160-170..

Ville økt protein inntaket til 50 gram, for å være på den sikre siden (med tanke på muskeltap).

Dessuten er det kjipt å jogge i rolig tempo, å se ut som ei "jente" (no offence ) når du treffer på andre folk i løypa...

Kliss nytt medlem StriatedPecs is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2002

fettbrenningssonen

her er ein annen kar som har som har meir tru på intervall: http://www.cbass.com/eacaping.htm

p

Kliss nytt medlem Crom is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Det er helt riktig som det blir sagt her; intensiv trening øker metabolismen mye mer enn en rolig gåtur. Som StriatedPecs henviser til, har Clarence Bass skrevet flere artikler om dette. Jeg har selv brukt det en stund nå og det funker meget bra. Jeg er glovarm hele dagen etter en kort, intensiv økt om morgenen.

Dette er likevel en såpass hard treningsform at man ikke kan utføre den for ofte uten å risikere å bli overtrent. En-to ganger i uka holder og så kan man spe på med gåturer - som tross alt fortsatt gir effekt.

Det utrolige er at man ikke trenger mere enn 15 min. innsats and that's it! Du varmer opp i 3-4 minutter, kjører f. eks. 8 bakkespurter á 20 sek. og jogger rolig hjem igjen - 15 min. - done!

Husk også en liten proteindrikk i f. eks. litt skummetmelk 30 min. før økta så du ikke bare brenner muskler.

Crom

Medlem NoName har slått av rykte NoName sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Så om jeg ikke har tatt en shake før jeg løper... har jeg bare brent muskler da? håper ikke det! :-?

Kliss nytt medlem Crom is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Regel nr. 1 når det gjelder morgentrening er at du ALDRI må trene på helt tom mage! Kroppen KREVER glukose og etter en lang natts søvn er du rimelig tom for det. Hvis du ikke tilfører en eller annen form for næring som kan omdannes til glukose vil kroppen selv begynne å bryte ned muskelmasse for å holde blodsukkeret stabilt.

Du bør velge karbohydrater med lav GI (f. eks. et eple eller litt skummet melk) samt rene proteiner (proteinpulver eller ren, hvit fisk, eggehviter osv.). 3-5dl skummet melk samt proteinpulver før en intensiv trening eller proteinpulver i vann før en gåtur er det jeg bruker i tillegg til kaffe/ECA.

Crom

Bronse Member NOFATZO is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    43

GÅ !

Det er å gå som er hemmeligheten. Gå fort i ca 30 -40 min om morgenen. Dette gir bra resultat.
    "Go for the mass!"

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.