Viser resultatene 1 til 23 av 23

Tråd: Motivasjon

Kliss nytt medlem <<Robert>> sin avatar
    Ble medlem
    11-2004

Motivasjon

Lurer litt på hva dere motiverer dere med?
    Når jeg først er på trening, er jeg motivert, men det å faktisk komme seg til treningen er problemet mitt.
    Noen gode råd for å få flesket ut av sofaen?

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av <<Robert>>
    Når jeg først er på trening, er jeg motivert, men det å faktisk komme seg til treningen er problemet mitt.
    Ta av deg skjorta og gå å se på flesket i speilet. Burde være motivasjon nok

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Tja, ser litt filmer og bilder av noen hardinger. Ronnie Coleman - The Cost of Redemtion gir meg alltid lyst til å trene.

Kliss nytt medlem <<Robert>> sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    dåli stelt med treningsfilmer her i gården..
    Jeg startet treningen for ca 1.5 mnd siden, og begynner å se resultater, men jeg synes det går sakte.. Derav, dårlig motivasjon.. :svak:

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Ingenting er gjort over natten vet du. TTT! (Ting Tar Tid)

Lag deg en egen profil her, skriv litt om deg og målene dine. Kanskje legg ut noen bilder. Bare det kan være en motivasjons-boost.

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Se på BB-filmer, du. Det bør hjelpe
    wat

Ungdommelig
    Gjest
    Sett opp mål for treningen din. Det kan være antall cm ned i lividde, cm opp på kroppsdeler, antall kg i en øvelse etc. All forskning viser at det er lettere å oppnå noe når du lager konkrete målsetninger.

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av <<Robert>>
    For min del er det essensielt å befeste trening som en vane. Og den letteste måten å gjøre det på, er for min del å trene til faste tider.
    Sånn at jeg 3 dager i uken planlegger dagen min ut ifra at og når jeg skal trene den dagen.
    Hvis jeg hver dag skulle tenkt fram og tilbake, vurdert og lurt på, om jeg skulle trent og når jeg skulle trent den dagen, hadde jeg aldri kommet meg avgårde!

Jeg har også et par faste unnskyldninger som går igjen - bl.a.: "jeg har ikke tid", "jeg har ikke lyst akkurat nå", etc. Og jeg har laget meg gode svar til sånne unnskyldninger - svar som jeg svarer på unnskyldningene med - slik at jeg ikke driver og saboterer meg selv, men går og trener likevel.

Jeg så et veldig inspirerende intervju med Christopher Reeve for en tid tilbake, der han snakket om trening og det faktum at han ikke tillot emosjonene å bestemme om han trente eller ikke. Han sa han trente uansett om han hadde lyst eller ikke, om han følte for det eller ikke, hvis han hadde bestemt seg for det på forhånd.
    Det er den regelen jeg også prøver å leve etter!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    For meg så er dette en livstil. visst lysten forsvinner ås tar jeg det som et tegn på at det er på tide å forandre rutinene. kanskje fikse litt på kosthold, treningsprogram, treningspartner osv.

Men spesifikke ting jeg gjør for motivasjone sin del.

- ser på gamle bilder av megselv og sammenligner med nå
    - treningsvideoer
    - blader
    - bøker
    - hvile

Medlem Lemon- sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    25
    Jeg ser også på noen god filmer når jeg kan! Er motiverende det altså... Prøver også å ta en ekstra titt på noen pingler(Håper ikke jeg er en av dem) på skolen før treninga!

Ellers så lever man jo i håpet om at man skal overhøre to digge venniners prat på stranda om hvor fin kropp du har?
    Er jo også ganske motiverende å holde kroppen ved like... Hørte ett eller annet sted at de vanene man la til seg nå(Altså 17-20),var lettere å holde senere i livet!
    "The greatest feeling you can get is the pump" !curl!

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Når det gjelder motivasjon for å pelle seg nedover til gym'en så er det flere ting som funker bra på motivasjonen.

- Tenk deg hviket mål du har satt det. Da får jeg automatisk lyst til å trene.
    - Hør på musikk som får deg gira
    - Se på Filmkipp eller filmer som inspirerer deg
    - Tenk deg hvor dårlig samvittighet du kommer til å få hvis du "skulker"

Hvis du sliter med seriøse problemer når deg gjelder motivasjon, så er det lurt å trene andre ting enn bare vekttrening. Min store lidelskap er Kampkunst og Kampsport. Det er noe jeg virkelig brenner for. Men av og til hender det at motivasjonen er nede på bånn. Da gjelder det å finne noen annen form for trening. Hvis du tar deg en "ferie" uten noen som helst form for trening, vil det bli ganske tungt å starte opp igjen (hvis vi snakker om en lengre periode uten trening).

Dessuten så er det ikke bra for kroppen din å trene bare med vekter. Det sliter på kroppen. Derfor er det lurt å kombinere med andre ting. Og hvis du kjenner deg utbrent av all vekttreningen, så kan du konsentrere deg om den andre sporten du trener ved siden av.

Her er noen gode eksempler på kombinasjoner:

- Vekttrening og Kampsport (fullkontakt)

- Vekttrening og Ballspill (fotball eller andre ballspill)

- Vekttrening og akrobatikk (turn, breake, capoeria eller lignende)

- Vekttrening og sykling eller løping

- Vekttrening og poweryoga (blir to helt forskjellige styrketreningen)

- Vektrening og svømming

Egentlig bare fantasien som setter grenser.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Dessuten så er det ikke bra for kroppen din å trene bare med vekter. Det sliter på kroppen.
    Hvordan sliter vekttrening på kroppen, men ikke andre ting? Det jeg har hørt er at det er kampsport som sliter på kroppen, særlig knær og slikt (litt etter hva du driver med)...
    wat

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Se på noen uberpene damer!

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Jeg tar ganske enkelt og titter ned på penisen min og tenker høyt for meg selv: "Det blir ikke mange damer av å vise fram bare det der!!!"
    Deretter reiser jeg meg opp, tar på meg treningsklærne og kommer meg ned på treninga i en helvetes fart!!

Enkelt og greit!!! Meeen nå følger jeg nå en gang KISS-prinsippet også - ser en ut som et takras - så er det bare å male seg!!
    NORKOST - yammi!!!!

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    trodde du var gift jeg tric!

enten så er mann motivert til å GÅ på trening eller så er man ikke motivert til å GÅ på trening. er mann ikke. så går mann ikke. og en blir fort motivert til å gå igjen!!

lytt til kroppen!

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Har egentlig samme problemet robert. Liker meg så godt nede i hulen min at det frister lite å gå ut døra hehe. Alikevel drar jeg meg til trening så og si hver jævla gang, en sjelden gang dagen etter. Et godt tips er å sørge for at gymmet ligger på i nærheten av jobb skole da blir det mye lettere å ta turen.

Edit; et annet godt tips er å lide av jegkansemegselvkrympe syndromet. Blir du glad nok i musklene dine kommer du til å se hvor fort de krymper. Feks hvis du glemmer en shake eller måltid og gud forby misser en økt hehe.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Medlem mjepson sin avatar
    Ble medlem
    02-2004

Unhappy

Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    trodde du var gift jeg tric!

enten så er mann motivert til å GÅ på trening eller så er man ikke motivert til å GÅ på trening. er mann ikke. så går mann ikke. og en blir fort motivert til å gå igjen!!

lytt til kroppen!
    Måten jeg blir motivert til å trene er gjennom å engasjere meg ved å lese, høre på andre, spise riktig, se i speilet, lese på fitnessprat

Jeg leste engang at dem som var "feite" og utrente, generellt sett var mer happy enn folk som strevde for å oppnå noe med kroppen sin... håper det ikke er sant, ellers sliter vi for ingenting.

Ble medlem
    05-2004
    De som er feite og utrente er happy fordi de ikke vet hva de går glipp av Dessuten er de nok ikke så happy når blodårene tettes igjen og de dør for tidlig.

Ignorance is bliss. Det har blitt sagt at de som er lykkelige er de som er dumme/kunnskapsløse, fordi de ikke er smarte nok til å skjønne hva som egentlig skjer.

Selv er jeg glad og fornøyd, og har få bekymringer i livet, og jeg føler meg bare bedre av tanken på å få større muskler
    wat

Medlem mjepson sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    De som er feite og utrente er happy fordi de ikke vet hva de går glipp av Dessuten er de nok ikke så happy når blodårene tettes igjen og de dør for tidlig.

Ignorance is bliss. Det har blitt sagt at de som er lykkelige er de som er dumme/kunnskapsløse, fordi de ikke er smarte nok til å skjønne hva som egentlig skjer.

Selv er jeg glad og fornøyd, og har få bekymringer i livet, og jeg føler meg bare bedre av tanken på å få større muskler
    Hva er meningen med livet?

SVAR: Større muskler

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av mette
    For min del er det essensielt å befeste trening som en vane. Og den letteste måten å gjøre det på, er for min del å trene til faste tider.
    Sånn at jeg 3 dager i uken planlegger dagen min ut ifra at og når jeg skal trene den dagen.
    Hvis jeg hver dag skulle tenkt fram og tilbake, vurdert og lurt på, om jeg skulle trent og når jeg skulle trent den dagen, hadde jeg aldri kommet meg avgårde!

Jeg har også et par faste unnskyldninger som går igjen - bl.a.: "jeg har ikke tid", "jeg har ikke lyst akkurat nå", etc. Og jeg har laget meg gode svar til sånne unnskyldninger - svar som jeg svarer på unnskyldningene med - slik at jeg ikke driver og saboterer meg selv, men går og trener likevel.

Jeg så et veldig inspirerende intervju med Christopher Reeve for en tid tilbake, der han snakket om trening og det faktum at han ikke tillot emosjonene å bestemme om han trente eller ikke. Han sa han trente uansett om han hadde lyst eller ikke, om han følte for det eller ikke, hvis han hadde bestemt seg for det på forhånd.
    Det er den regelen jeg også prøver å leve etter!
    Word! He he. Jeg trener Ryp, ergo vet jeg akkuratt hva jeg skal gjøre med hvor tunge vekter hver mandag, onsdag og fredag. Og da er det jo bare å gjøre det:-)

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Se filmer
    Skaff deg en partner som er like ivrig som deg, dere ringer hverandre og drar hverandre med - en god partner er DRIT viktig imo...
    Du må bare inkludere det i hverdagen, den og den dagen SKAL du trene... værre er det ikke?

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Fremgang er lik motivasjon. Spis som en idiot og tren strukturert. Om du er drittlei treningen tar du et par ukers pause og gjør alt annet enn å trene.

Medlem noen sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    ser meg i speilet.
    ser at det er forskjell på hvordan jeg ser ut og hvordan jeg vil se ut.
    da skjønner jeg at noe må gjøres og at psykotisk innsats kreves for å få det til.
    så trener jeg.
    noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.If you come into direct contact with noen you will have an orgasm so intense that you will swallow your tongue.

Lignende tråder

1. Treningslyst og motivasjon, kom til meg!!!
    By ols23 in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 14-10-04, 21:01
  2. Manglende motivasjon
    By AxMataz in forum Trening
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 31-08-04, 20:15
  3. forumet = motivasjon
    By a-b-3 in forum Trening
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 12-04-04, 16:34
  4. Motivasjon