Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Motivasjonen DIN?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    28

Motivasjonen DIN?

Lurer litt på hva som er filosofien din bak treningen du holder på med, hva er motivasjonen din! Det er jo ikke muskelene som trener kroppen din, det er først og fremst hodet som står for alt kroppen din gjør, og det er ditt hodet som former kroppen eller ditt mål.

kan fortelle om meg, jeg fikk til motivasjon at jeg ville inn i spesiallstyrker når jeg var 16, var sikkert bare et macho kick men det var det vist ikke, trener enda og er 21 år og har ikke gitt meg på målet tross mange store og små motganger som ville tatt meg av pinnen med en gang hvis jeg ikke var så gira på dette målet. Men det er sant, det som ikke tar liv av deg gjør deg sterkere så lenge du er innstilt på det, og arbeider for det målet du ikke vill gi tapt uansett.

så som sagt, hva motivasjon har du?

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Målet mitt er vell å bli good looking, motivasjonen bak treninga er vell at jeg gleder meg til den dagen jeg har en så bra kropp at damene faller som domino brikker når jeg går på stranda

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Hva som motiverer meg, vet jeg ikke lenger.
    Jeg startet med ett ønske om å forbedre livet, fysikken og generell helse, samt at jeg ville redusere tilstanden som har gitt meg mitt nick.

Dette har utviklet seg til å bli en vane samtidig som det gir meg en stor glede å trene. Denne gleden har nok også en sammenheng med økt fremgang og en generell følelse av økt velvære.
    Det som kanskje motiverer meg mest er vel å unngå den "psykiske nedturen" jeg får når jeg ikke trener , samtidig som jeg har som ett langsiktig mål å fortsatt trene når/hvis jeg blir 40.

Jeg har litt lyst å få frem en sixpack i minimum ett kvarter, og hadde vært hyggelig med litt mer størrelse og definisjon på muskulaturen også, men hvorvidt dette motiverer meg, vet jeg ikke.

Det er for meg, mer spennende å se hvor treningen fører meg, enn å oppnå et planlagt mål jeg skal nå innen ett visst tidspunkt osv.

Konklusjon: Treningen er motivasjon og den beste motivasjon er treningen

Og med fare for å tiltrekke meg oppmerksomheten fra vårt kjære medlem "noen", så spør jeg:

Noen spørsmål?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av freedom
    Lurer litt på hva som er filosofien din bak treningen du holder på med, hva er motivasjonen din! Det er jo ikke muskelene som trener kroppen din, det er først og fremst hodet som står for alt kroppen din gjør, og det er ditt hodet som former kroppen eller ditt mål.

kan fortelle om meg, jeg fikk til motivasjon at jeg ville inn i spesiallstyrker når jeg var 16, var sikkert bare et macho kick men det var det vist ikke, trener enda og er 21 år og har ikke gitt meg på målet tross mange store og små motganger som ville tatt meg av pinnen med en gang hvis jeg ikke var så gira på dette målet. Men det er sant, det som ikke tar liv av deg gjør deg sterkere så lenge du er innstilt på det, og arbeider for det målet du ikke vill gi tapt uansett.

så som sagt, hva motivasjon har du?
    Jeg er en maskin...

Neida, jeg vil bli best. At all costs, whatever it takes. :P
    Jeg vil også oppnå en velutviklet fysikk jeg kan være stolt av.
    Og det kan sies at jeg aldri blir fornøyd, så det er nok min "drivkraft".
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Medlem Kloster sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    motivasjonen er at en kjenner,føler og ser at kroppen forrandrer seg, som et resultat av treninga.
    Koster å vere på topp

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
    Hva som motiverer meg, vet jeg ikke lenger.
    Jeg startet med ett ønske om å forbedre livet, fysikken og generell helse, samt at jeg ville redusere tilstanden som har gitt meg mitt nick.

Dette har utviklet seg til å bli en vane samtidig som det gir meg en stor glede å trene. Denne gleden har nok også en sammenheng med økt fremgang og en generell følelse av økt velvære.
    Det som kanskje motiverer meg mest er vel å unngå den "psykiske nedturen" jeg får når jeg ikke trener , samtidig som jeg har som ett langsiktig mål å fortsatt trene når/hvis jeg blir 40.

Jeg har litt lyst å få frem en sixpack i minimum ett kvarter, og hadde vært hyggelig med litt mer størrelse og definisjon på muskulaturen også, men hvorvidt dette motiverer meg, vet jeg ikke.

Det er for meg, mer spennende å se hvor treningen fører meg, enn å oppnå et planlagt mål jeg skal nå innen ett visst tidspunkt osv.

Konklusjon: Treningen er motivasjon og den beste motivasjon er treningen

Og med fare for å tiltrekke meg oppmerksomheten fra vårt kjære medlem "noen", så spør jeg:

Noen spørsmål?
    noe i den duren, pluss jeg må stå i faget fysisk fostring på bachelor studiet mitt..

Medlem zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Motivasjonen akkurat nå er å komme seg på trening, slutte å se på at kroppen bare "forfaller" rettogslett. Kjenne på kroppen at ting sjer, komme inn i de gamle rutinene.

Må bare bli frisk først.. Eller slutte å bli syk.
    BØØØØ!

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Kjenner at det bygger seg opp en syk, syk motivasjon om dagen, som gjelder alt fra trening til jobb, en "gjør det nå" attitude blandet med at jeg er livredd for å se ut som et vandrende skjelett til sommeren + at jeg føler at jeg fortjener en bra kropp, hvorfor skal jeg da måtte finne meg i å ha noe annet?

Å jobbe for og oppnå en "drømmekropp" er viktig også for selvtilliten, elsker man "sjelens kjøretøy" så er det lettere å være glad i seg selv.

Men det som har trigget meg mest i det siste er setningen: Hvorfor skal jeg måtte finne meg i ditt og datt når det ikke er det jeg drømmer om?
    Eks: Si at du bestiller helt vanlig whey prot fra usa og tollen stopper det uten grunn og returnerer det, (du må betale frakten) noe de ikke har lov eller rett til, da ville man tenkt det samme: Hvorfor i helvete skal jeg måtte finne meg i det?! Og man nøler ikke et sekund med å ta det opp med den det gjelder. Ang treningen så er den personen nemlig meg selv. Aha, let's go then!!
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Jeg har bare vært innstilt på å ha masse muskler siden jeg var liten. Hadde en onkel som stilte i NM og tok pallplass der når jeg var liten.. det gjorde sikkert sitt.

Uansett er jeg ganske fokusert på disiplin. Og trening handler ofte om disiplin, når man presser seg hardt. Så jeg trener vel egentlig både for å få mer disiplin, og mer muskler.. Noe annet kommer bare ikke på tale. Det er dette jeg vil.

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    Motivasjonen min er mange ting, se bra ut, være sterk samt å kjenne at kroppen jobber max er ting jeg liker. Har alltid vært en stor gutt, opp til jeg begynte i 9ende klasse var jeg the chubby one, så strakk jeg meg en del, det medførte at jeg ble litt spjælete, tynn å slikt, så da begynte jeg å trene vekter. Ikke lyst å gå tilbake til hverken tynn eller chubby.

Har ikke hatt så mye motivasjon nå den siste tiden, den selvpålagte treningsfri perioden grunnet mye skole har snudd rundt på rutinene mine..

Har tenkt mye på hva jeg vil drive med den siste tiden, har i det siste trappet ned vektene å begynt på boksing igjen, boksing er gøy, men jeg brenner ikke for det. Så har bestemt meg for å begynne å trene vekter igjen, skikkelig.

men jeg gidd ikke begynne på noe halveis greier nå, så venter til over jul, når julematen, selskap, fylla osv har passert. Når jeg går tilbake igjen skal jeg gå tilbake igjen for fullt, ikke på måfå... Så over jul, så regner jeg med dere ser en oppdatering i profilen min

Bjørn
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Holy blood - III Christ sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Neida, jeg vil bli best. At all costs, whatever it takes
    Slenger meg med på den

Medlem Chri sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    45
    Er vel "40 års panikken" som driver meg He he he...
    ------ En ung mann kan reglene, jeg kan unntaken ------

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Har i grunn aldri trengt noen motivasjon jeg. Synes rett og slett det er moro å trene, samt at det er en sosial greie på gymmet med mye tullball og latter.

At en blir i OK form av det reint visuelt er jo ikke dumt, men det er ingen drivkraft for min del i allefall. Litt underbevisst er det sikkert motiverende å være i brukbar form relativt sett på gymmet, men det er ikke noe jeg tenker på i det daglige i allefall.
    Det eneste jeg er opptatt av reint kroppslig er å bedrive det på en måte som gjør at jeg forhåpentlig kan fortsette med det til jeg stuper i grava (forhåpentlig om en del år ennå....). Med årene vil en uansett oppleve at alderen krever sitt og at en ikke lenger er blandt de gutta som er i "best form" på gymmet. Da er det godt å vite at det tross alt er viktigere ting enn akkurat det i livet, og at en synes trening i seg selv er artig.
    NORKOST - yammi!!!!

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lee Priest
    Målet mitt er vell å bli good looking, motivasjonen bak treninga er vell at jeg gleder meg til den dagen jeg har en så bra kropp at damene faller som domino brikker når jeg går på stranda
    Mye lettere å dra damer hvis du er på fylla 3-4dager i uken, enn hvis du sitter hjemme å slapper av for å bygge muskler!

Personlig har jeg alltid likt å være større enn alle andre, med alle fordelene og ulempene som følger dette.
    Sist endret av Stålballa; 25-12-05 kl 01:59

Myntsamler G.Ravn sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    38
    Ville bli sterkere enn andre. En "fin" kropp har aldri brydd meg,kun bli større og sterkere.Thats it.

Motivasjonene forsvant helt da jeg var til legen og fikk dommen(splinter i ryggmargen,glem bein/rygg trening)Så nå prøver jeg å bygge den opp igjen til å sitte meg på en trimsykkel eller lignenende igjen,med en helt annen innstilling enn før,ikke lett har jeg funnet ut
    Clausthaler....

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Motivasjonen min er at jeg vil føle meg bra. Det gjør jeg når kroppen fungerer, og ikke minst ser bra ut..

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Kjekk, stram og grei... Vil bli større og sterkere...

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Bryte grenser, jobbe mot dette og vinne via arbeid. Föles godt. Bryte grenser sá det sjokkerer
    Mvh,

Choctaw :cool:

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    For å føle meg bra,fordi det er gøy og for å ha noe menigsfullt å fylle dagene med.Og fordi jeg ønker å opprettholde muskelmassen og styrken.

Kliss nytt medlem ellebom sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Motivasjonen ligger i tankene på hva jentene gjør når jeg går forbi de på en strand sydover i sommrene framover.. Også det å være godt trent og ha en god helse livet ut.

Superior newbie - III Pasienten sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    29
    Vil ha Tom Norli som personlig motivator!
    Russian police, stern, stern but fair.

Bronse Member Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    motivasjonen min er jo at det er kjekt å trene. Det er sosialt, man blir kjent med nye folk på gymmet, samtidig får man trent og bygget kroppen sin mot det mål man har satt seg. For min del er fremgang også en motivasjonsfaktor, både i styrke og utvikling av kroppen min... Det er gøy å være sterk, men det er enda kjekkere å bli stor
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Lignende tråder

1. Spisedagen - essensiell, men misforstått
    By Hardway in forum Kosthold
    Svar: 53
    Nyeste innlegg: 15-01-11, 17:09
  2. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  3. Hva er din favorittmat (sunn & usunn)
    By Frode-Falch in forum Kosthold
    Svar: 33
    Nyeste innlegg: 09-05-06, 20:27
  4. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  5. Svar: 11
    Nyeste innlegg: 09-03-04, 14:06

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder