Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Motvirke strekkmerker

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Motvirke strekkmerker

Har fått enormt mye strekkmerker på lårene, og idag etter en veldig tung benøkt med blant annet et par sett 20reps knebøy spredde det seg en del til knærne.. har også fått en del i triceps og litt i biceps og skuldre i det siste...

Vil helst ikke ha så mye mer nå, så HVA skal jeg gjøre for å ikke få mer, NÅR skal jeg ta det og hvordan kan jeg skjule de jeg har allerede mest mulig?

Takker på forhånd

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Strekkmerker er sprukket hud og vil alltid være sprukket. Det kan oppereres kirurgisk. Om jeg ikke tar helt feil her. Så du må nesten veie muskler opp mot strekkmerker her. Jeg vet ikke hvordan du kan motvirke det, kanskje la huden få tid til å vokse litt.

Medlem
    Ble medlem
    05-2002
    http://www.idrettsforumet.no/viewtopic.php?t=2642
    mvh
    klementin

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Ting som ifølge en del littratur skal kunne motvirke strekkmerker, er mineraler. Det har vist seg i undersøkelser at de med mineralmangel har lettest for å få strekkmerker. Først og fremst da zink. Men også kalsuim og magnesium bør taes som kosttilkudd i tillegg til i den daglige kosten.

En del anbefaler også gravide og ta ektra E-vitamin under svangerskapet for å hindre strekkmerker.

Hvis du i tillegg er plaget med tørr hud, bør du bruke en hudkrem (uten fett).

Medlem cris sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    33
    du vokser for fort, spiser du mer en du bør?
    Strekk merker kommer jo når en har en kraftig økning i volum. og vil synes best når du går tilbake fra der du var størst. Det er nok litt genetisk også, på hvor elastisk huden din er. du kan jo prøve noen av disse body og hudpleie klinikkene, de har sikkert noen råd mot strekkmerker, det er jo et kjent prob. at kvinner får det ,så de får sikkert spm. vær dag.
    Prøver å finne formen igjen!

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    går det an og tatoovere over disse strekkmerkene? harlurt på det, vil ikek ha noen selv, men hvis jeg får noen så vil jeg sannsynligvis tatoovere over de hvis det går...
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Strekkmerker er sprukket hud og vil alltid være sprukket. Det kan oppereres kirurgisk. Om jeg ikke tar helt feil her. Så du må nesten veie muskler opp mot strekkmerker her. Jeg vet ikke hvordan du kan motvirke det, kanskje la huden få tid til å vokse litt.
    Det går an å få det til å vises mindre

Ting som ifølge en del littratur skal kunne motvirke strekkmerker, er mineraler. Det har vist seg i undersøkelser at de med mineralmangel har lettest for å få strekkmerker. Først og fremst da zink. Men også kalsuim og magnesium bør taes som kosttilkudd i tillegg til i den daglige kosten.
    Tar magnesium nå, skal også b egynne med kalsium pga jeg ikke drikker melk. Men jeg kan jo prøve sink også, takk for svar

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Få i deg mer bra fett, det og sink er vistnok det viktigste.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.