Som dere kan se av profilen min, har jeg det siste halve året jobbet med å bli kvitt en god del fett, samtidig som styrke og muskler har økt. Nå på høsten er fokuset justert i retning av mer muskler og styrke, og ikke fettreduksjon. Etter jul blir det havregryn og juling for å bli kvitt spekket![]()
Er 187 høy og veier 100kg. Kostholdet ligger rundt 3500kcal pr. dag og da med fordelingen P/K/F (kcal): 1164,8/1279,6/1021,5. Dvs i gram: 291,2/319,9/113,5. (Dette er et anslag). Etter trening på treningsdager spiser/drikker jeg en ladning ekstra karbs i tillegg.
Ca. 30% av fettet kommer fra olivenolje, linfrøolje og tran. Hovedsaklig i mellom-måltidene.
Siden jeg aldri før har trent med muskler som fokus, er jeg litt usikker på hvor viktig det er å guffe på med mat slik at (også) fettprosenten øker. Slik det er nå, øker det litt (såvidt merkbart på en mnd.). Planlegger å kjøpe fettklipe.
Trener styrke 2 ganger i uka, og da en todelt splitt med 2-3 set pr. muskelgruppe. Guffer på til failure i to av settene. Har en grei økning i vekt/rep for hver trening. Har hatt litt dårlig tid til kardioøkter, slik at det har ligget på 1-2 timesøkter pr. uke.
Bør jeg minke, beholde eller øke matinntaket i forhold til dette, hvis målet er å få mest mulig muskler uten å bli direkte smellfeit igjen? Bør jeg justere forholdet mellom P/K/F? Andre ting?
Alle råd mottas med takk!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat