Viser resultatene 1 til 39 av 39

Tråd: muskel som ikke vil vokse (vastus lateralis)

chezuma
    Gjest

muskel som ikke vil vokse (vastus lateralis)

Hei.

Har igrunn funnet ut at jeg har et super symetri problem på bena.
    Det eneste som jeg finner veldig rart er at de får like mye juling og er like sterke, men på den ene siden (høyre) vil ikke vastus lateralis vokse noe i det hele tatt, den er helt flat, mens på andre siden er den som den skal være etter noen år med trening. Er det noen som har noe peil på hva som kan gjøre at det blir sånn? og eventuelt hva jeg kan gjøre for å få rettet dette opp?

på forhånd takk.

Andreas

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    små ulikheter på hver side av kroppen er å forvente, ingen er 100% symetrisk.
    Men visst du mener det r veldig stor forskjell, så kanskje du skal se på plassering av beina i press øvelser for beina (knebøy, beinpress etc) vinkler du ene foten mer en andre?

Alternativt begynn å kjøre en-fots beinpress og slikt for å kunne rekruttere muskler i den foten som ikke vil reagere.

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    små ulikheter på hver side av kroppen er å forvente, ingen er 100% symetrisk.
    Men visst du mener det r veldig stor forskjell, så kanskje du skal se på plassering av beina i press øvelser for beina (knebøy, beinpress etc) vinkler du ene foten mer en andre?

Alternativt begynn å kjøre en-fots beinpress og slikt for å kunne rekruttere muskler i den foten som ikke vil reagere.
    jeg skal ikke med hundre og ti prosent sikkerhet si at jeg ikke vinkler den ene foten mer enn den andre, har hatt noen plager i knæra så kan godt hende jeg gjør dette uten å tenke så altfor mye over det. Men størrelsen forksjellen er like stor som en halv tennisball... det er det som skremmer meg, da bena min lixom ikke er så altfor store fra før av

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    flekk opp et bilde slik at vi ser hva du mener.
    kan være så enkelt at muskelfestene er helt forskjellig på de to beina dine og dermed vil de se anderledes ut. Men flekk opp et bilde, så ser vi.

chezuma
    Gjest
    flekk opp et bilde slik at vi ser hva du mener.
    kan være så enkelt at muskelfestene er helt forskjellig på de to beina dine og dermed vil de se anderledes ut. Men flekk opp et bilde, så ser vi.
    mangler faktisk usb kabelen til telefonen så jeg får ikke overført bilde, men om du er int i å legge det ut kan jeg sende deg det over mms eller noe :P mye mas det her ... men om så send over nummer på pm ...

mvh

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg må innrømme at jeg ikke har sett noe slikt før.
    Det må være muskelfeste forskjell, kan ikke tro noe annet. Ser jo nesten ut som den muskelen mangler på ene siden.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder dsc00273.jpg  

chezuma
    Gjest
    Jeg må innrømme at jeg ikke har sett noe slikt før.
    Det må være muskelfeste forskjell, kan ikke tro noe annet. Ser jo nesten ut som den muskelen mangler på ene siden.
    ja, men what to do =) det er igrunn det som er spørsmålet, jeg driter egentlig i hvorfor det er sånn, jeg vil bare vite hva jeg kan gjøre for å rette det opp.. men kan det være noe nerve greier som er galt? skal heldigvis en tur innom nevrolog 20.mars, kanskje han kan fortelle meg noe mer....

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    god ide å få det sjekket. For så bra utviklet den andre foten var så syns jeg det der va veldig mystefistisk.

chezuma
    Gjest
    god ide å få det sjekket. For så bra utviklet den andre foten var så syns jeg det der va veldig mystefistisk.
    http://home.no/chezuma/trening/bicfront_03.jpg

om man ser på det bildet der, så ser det jo ut som at feilen har vært vedvarende bare man ikke har tenkt noe over det igrunn :P

men om man kikker veldig godt på det bilde, så ser man lixom at det ser ut som at muskelen sitter mye høyere opp på høyre side enn på venstre, er det andre som kan ser det og? eller er det bare mitt hode som er helt innstilt på å prøve finne en grunn til det her :P

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jepp, er enig der. Det ser ut som om den sitter mye høyere. På dette siste bildet ser musklene like store ut også.

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Jepp, er enig der. Det ser ut som om den sitter mye høyere. På dette siste bildet ser musklene like store ut også.
    ja, men hvorfor er den nå halvparten så stor som den andre :P kom igjen forklar meg det :P

chezuma
    Gjest
    som ei venninde av meg påpeker så sitter jo ingen av muskelfestene likt i det hele tatt på noen av bena, kanskje jeg har fått ett lår av pappa og ett av mamma :P

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av chezuma
    ja, men hvorfor er den nå halvparten så stor som den andre :P kom igjen forklar meg det :P
    Ja, nå skal jeg forklare: grunnen til at de ikke ser like store ut nå er fordi du ikke er deffa som på det andre bildet. De ulike muskelfestene gjør at du bærer på fettet på ulike måter på de to låra. På det ene på en slik måte at låret ser mye større ut enn det andre. Jeg mener de vil se like bra ut når du blir deffa igjen

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Ja, nå skal jeg forklare: grunnen til at de ikke ser like store ut nå er fordi du ikke er deffa som på det andre bildet. De ulike muskelfestene gjør at du bærer på fettet på ulike måter på de to låra. På det ene på en slik måte at låret ser mye større ut enn det andre. Jeg mener de vil se like bra ut når du blir deffa igjen
    om det er tilfellet skal jeg ta på meg skjørt og danse hula, pluss gi deg ett kjempe kyss for at du har rett... men er jo ikke akkurat så veldig mye fett på de låra der nå, men kanskje du har rett, jeg håper jo seff det, men tror det ikke =)

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    En nevrolog kan nok gi et svar på hvorfor dette er slikt,men det var vel ikke akuratt det du ville høre:-)

Jeg pleier å kjøre endel enbeinspress i beinpressmaskin og ett og ett bein i legextension.
    Dette er bare et tips du bør prøve hvis du ikke allerede har testet.
    Om dette vil hjelpe er nok ikke sikkert,men jeg mener det er absolutt verdt et forøk over en god periode.

mvh

CB
    I`m to old for this shit!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Alladin Oil

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Alladin Oil
    ? utdyp?

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    synthol?
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    En nevrolog kan nok gi et svar på hvorfor dette er slikt,men det var vel ikke akuratt det du ville høre:-)

Jeg pleier å kjøre endel enbeinspress i beinpressmaskin og ett og ett bein i legextension.
    Dette er bare et tips du bør prøve hvis du ikke allerede har testet.
    Om dette vil hjelpe er nok ikke sikkert,men jeg mener det er absolutt verdt et forøk over en god periode.

mvh

CB
    men jeg skal på en måte gjøre noe jævlig feil i bøy og leg ex om jeg klarer å ikke aktivsere den ene muskelen i det hele tatt?, så jeg tviler egentlig sterkt på at det er det som er grunnen, tror nok desverre det er noe mer litt alvorlig.. iallefall fra mitt perspektiv er det alvorlig at jeg ser helt rar ut :P

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Freak!
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Artifex
    synthol?
    doh...

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Freak!
    hvor ble det av den mobbe regelen :P

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Den forsvant, da du forsvant. Du er her jo bare sporadisk om dagene s&#229;
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Den forsvant, da du forsvant. Du er her jo bare sporadisk om dagene så
    pikk

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Var vel lit vagt den derre alladin oil posten.

Forklaring f&#248;lger p&#229; PM

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    men jeg skal på en måte gjøre noe jævlig feil i bøy og leg ex om jeg klarer å ikke aktivsere den ene muskelen i det hele tatt?, så jeg tviler egentlig sterkt på at det er det som er grunnen, tror nok desverre det er noe mer litt alvorlig.. iallefall fra mitt perspektiv er det alvorlig at jeg ser helt rar ut :P

Du ser da for f.. ikke rar ut da,og jeg kunne ønske jeg kunne gi deg bedre hjelp.

Forøvrig så du ut som du var i knallform sist jeg så deg,og utifra mitt ståsted synes jeg ikke låret ditt ser så ille ut.

chezuma
    Gjest
    Du ser da for f.. ikke rar ut da,og jeg kunne ønske jeg kunne gi deg bedre hjelp.

Forøvrig så du ut som du var i knallform sist jeg så deg,og utifra mitt ståsted synes jeg ikke låret ditt ser så ille ut.
    kjempe hyggelig sagt det =) men du vet hvordan det er med hodet... man kverner og kverner og kverner og kverner :P

Medlem kimes sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    33
    Vi kan jo eventuelt bytte lår, så kan jeg få dine med en liten feil, så kan du få mine symetriske pinglelår

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimes
    Vi kan jo eventuelt bytte lår, så kan jeg få dine med en liten feil, så kan du få mine symetriske pinglelår
    done deal, dine går iallefall an å gjøre noe med :P

chezuma
    Gjest
    men da har jeg tenkt litt, sammen med en bergenser....

ville det funket og f.eks ha et beinprogram som det her for å prøve rette opp feilen som er:

Knebøy
    Knebøy enbeins i smith med det tilbaksestående beinet
    Utfall
    Leg-ex
    Leg-ex enbeins med det tilbakestående beinet

hvor mange sett burde jeg ha på enbeins øvelsene?
    er dette måten å gjøre det? burde jeg gjøre noe annerledes?
    osv...

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    kjempe hyggelig sagt det =) men du vet hvordan det er med hodet... man kverner og kverner og kverner og kverner :P

Jeg vet akuratt hvordan det er.Jeg ser meg selv i speilet og ser ei lita pingle på 50kg med 20cm overarmer.Litt overdrevet,men jeg synes jeg blir bare feitere,mens musklene blir borte.Omvendt anorexia.
    Dette diettkjøret fucker opp hodet mitt:-)

Håper du finner svar på det du vil vite.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Kom her så kan jeg være medkverner...hehe
    Syng, RakeMagic, Syng!

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Omvendt anorexia.
    Megarexi(a)
    Syng, RakeMagic, Syng!

Bronse Member Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    chezuma: vet dette er litt off-topic; men shaver/vokser du kroppen din for kroppshår??

Er dette forresten vanlig for folk som ikke driver konkurranse?

Skal innrømme at jeg tapte et veddemål, og gjorde det på ene foten. Fikk være med det. SJUKT vondt! Gjorde det i thailand for 4 uker siden. Det at jeg fikk 24 myggstikk på samme fot gjorde at jeg gikk rundt og såg ut som om jeg hadde en sjukdom. Folk såg på meg med medlidenhet! (Jeg er kjempe allergisk mot mygg, så det var snakk om 24 SVÆRE byller) Men nok om meg:P

ER det vanlig? Fjerning av kroppshår altså. Og jeg snakker såklart om menn!
    Pissa og legga seg

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lanoen
    chezuma: vet dette er litt off-topic; men shaver/vokser du kroppen din for kroppshår??

Er dette forresten vanlig for folk som ikke driver konkurranse?

Skal innrømme at jeg tapte et veddemål, og gjorde det på ene foten. Fikk være med det. SJUKT vondt! Gjorde det i thailand for 4 uker siden. Det at jeg fikk 24 myggstikk på samme fot gjorde at jeg gikk rundt og såg ut som om jeg hadde en sjukdom. Folk såg på meg med medlidenhet! (Jeg er kjempe allergisk mot mygg, så det var snakk om 24 SVÆRE byller) Men nok om meg:P

ER det vanlig? Fjerning av kroppshår altså. Og jeg snakker såklart om menn!
    kommer egentlig an på hvilket bilde du tenker på, til vanlig så fjerner jeg ikke noe kroppshår i det hele tatt, når sant skal sies så har jeg ikke skjeggvekst engang =) så er i bunn og grunn ikke så hårete i utgangspunktet.

chezuma
    Gjest

Da har jeg vært hos nevrologen.

Heisann.

Her er vi tilbake med en liten update med det beinet mitt som er totalt klin uteform av. Nevrologen sa at alle nervebanene var i orden og at det ikke var noe galt med beinet, det vil vel egentlig si at jeg jukser noe j&#230;vlig p&#229; treningen p&#229; en eller annen m&#229;te :S

S&#229; det jeg gj&#248;r n&#229; for &#229; pr&#248;ve &#229; rette dette opp er:

Kneb&#248;y.
    Enbeins beinpresse (bare h&#248;yre beinet)
    Enbeins Leg-ex (bare h&#248;yre beinet)

S&#229; fortsetter jeg med vanlig bein trening etter dette.
    Kan noen ha noen synspunkter p&#229; det her takk

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Er muskelfestet h&#248;yt, s&#229; er det jo igrunn ikke mye en kan gj&#248;re med det. Kan jo ikke strekke muskelen. Jeg har like bein som deg og jeg har h&#248;ye fester hos alle muskelene p&#229; h&#248;yre del av kroppen

chezuma
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gulliksen
    Er muskelfestet høyt, så er det jo igrunn ikke mye en kan gjøre med det. Kan jo ikke strekke muskelen. Jeg har like bein som deg og jeg har høye fester hos alle muskelene på høyre del av kroppen
    Vi burde danne klubb..
    :P

men på en eller annen måte må man jo klare å kompansere for det så det ser nogelunde bra ut :P

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Vi burde danne klubb..
    :P

men p&#229; en eller annen m&#229;te m&#229; man jo klare &#229; kompansere for det s&#229; det ser nogelunde bra ut :P
    hehe ja
    Det er nok bare &#229; trene hardt og gj&#248;re&#168;muskelen s&#229; god som mulig

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.