Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Muskelglykogen, how does the magic work?

Medlem manbearpig sin avatar
    Ble medlem
    05-2008

Muskelglykogen, how does the magic work?

Muskel glykogen lagres i lever og i muskelceller? Og fordelen med å spise karbohydrater er at disse lagrene er fulle, leveren gir energi til hjerne og organer. Og under feks HIIT trening sprenges muskelglyogen for fullt.
    Dette stemmer, hvis jeg har forstått det på den enkle måten.

La oss da si at jeg tømmer meg for glyogen på en økt, og forer kroppen med karbo PWO. Deretter slutter jeg å spise karbohydrater, en TCD variant. Spøsmålet. Hvis jeg fylte opp glykogen på mandag, og feks dropper trening frem til torsdag, og så kjører på med en HIIT runde, er det fortsatt muskelglykogen igjen til en runde med trøkk?
    Eller vil kroppen bruke disse som energi til hjerne, hjerte og alt før dne starter å bruke ketoner?

Burde vell være noen som liker å late som de er nutrition gurus her?

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg mener at leverglykogen og muskelglykogen jobber "hver for seg" i et normalt kosthold. Tør ikke å bekrefte dette 100% men mener det var slik. Lenge siden j eg leste om disse tingene.

Altså hjernen benytter energi fra leverglykogenet og ikke muskelglykogenet.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Jeg mener at leverglykogen og muskelglykogen jobber "hver for seg" i et normalt kosthold. Tør ikke å bekrefte dette 100% men mener det var slik. Lenge siden j eg leste om disse tingene.

Altså hjernen benytter energi fra leverglykogenet og ikke muskelglykogenet.
    Det er min oppfattning og. Er kun på leit etter flere bekreftelser. Jeg trenger karbs til thai boxing og HIIT workouts men vil ha minst mulig.

Low-carb = The win for min del, funker som fjell. Teller aldri kcal, spiser masse god feitmat og har mer energi. Så til alle som er skeptiske til anabolic diet, slutt med skepsisen og prøv å se for deg selv, thats what matters.

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Leverglykogenlagrene er ikke store nok til å holde fra mandag til torsdag. Leveren har en kapasitet på rundt 75 gram glukose/fruktose. Kroppen bruker 5 gram i timen fra leveren for å holde blodsukkeret stabilt igjennom natten. Dette blir vel noe høyere på dagen. Tror da at noe muskelglykogen vil måtte brukes. Alternativt vil glukogeogenesen(prosessen som omdanner aminosyrer til glukose) sørge for at kroppen får den glukosen den trenger.

Du kan jo teste ut litt forskjellige mengder karbo PWO og se hva som funker best.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Ble medlem
    05-2008
    Takker og bukker kjære med forumbruker. Prøve å ha egen erfaring er vell noe av det viktigste i dette geeemet her. Til en viss grad.

To many are trapped in the details.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.