Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Muskelmasse/vekt

Medlem
    Ble medlem
    10-2004

Muskelmasse/vekt

Har tatt en slik helse test via jobben på en body composition analyser BC-420 hvor jeg fikk vite at muskelmassen min er på 66,8kg.
    Dette hørest ut i mine øye er veldig mye da jeg for ca. 4-5 år siden hadde en lignende test som sa jeg hadde rundt 38 kg muskler.

Fra idag til den gangen kan jeg ikke si at jeg er så mye sterkere at det gjør noe og jeg har heller ikke trent noe særligt, bare lagt på meg ca 15-16 kg fett trodde jeg og er pr. dags dato 100kg.
    Fettemassen min var på 27,8kg som tilsvare ca 28%fett.

Noen som kan forklare meg den extreme øøkningen i muskler/kg masse eller er dette veldig fra maskin til maskin og vann% i kroppen ved test?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Muskelmassen du har fått oppgitt er nok riv ruskende feil. Underkant av 30kg fett og 70kg muskler er omtrent kroppsvekten din. Og da mangler det adskillige kilo, med andre kroppsmasser i regnestykket.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sannsynligvis har de to apparatene målt skjelettmuskelmasse og fett fri kroppsmasse, to helt forskjellige ting. I sistnevnte inkluderes organer, tarmer osv som utgjør ganske mye.

Selv veier jeg snaut 100 kilo og har ca. 50 kilo skjelettmuskulatur, noe som er langt over det en normal mann har. Du kan umulig ha over 60 kilo, da er det i så fall snakk om FFK.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Jah det er noe galt tror jeg..

Fikk oppgitt skjelletmasse/vekt til 3,5kg.
    Hvor indre organger kommer inn i bilde vet jeg ikke, kansje det kommer under fettvekt?
    Ikke vet jeg.
    Når jeg søker på nette ser jeg de sier et skjellet skal veie mellom 2 og 4 kg. men vet ikke hvor riktig dette skal være

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av linni Vis post
    Jah det er noe galt tror jeg..

Fikk oppgitt skjelletmasse/vekt til 3,5kg.
    Hvor indre organger kommer inn i bilde vet jeg ikke, kansje det kommer under fettvekt?
    Ikke vet jeg.
    Når jeg søker på nette ser jeg de sier et skjellet skal veie mellom 2 og 4 kg. men vet ikke hvor riktig dette skal være

Skjelletet er nok tyngre enn som så. En del kilder oppgir ca. 20%, noe jeg mener høres ganske mye ut. Det du snakker om her er mineralvekten, noe som ikke utgjør hele massen. Inbody 720, som er en analyse som er ganske lik, gir meg friskt etter minne ca. 5,7 kilo mineraler. Jeg mener at noen har fortalt meg at den reelle vekten av skjeletten er ca. det dobbelte av målt mengde mineraler.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Her kan du lese mer om Inbody 720, en noe mer avansert maskin (sannsynligvis) men som fungerer etter samme prinsipper. Her kan du lese i detalj om de forskjellige målingene.

http://www.bodyanalyse.no/images/sto...esultatene.pdf

Du kan også gå på BodyAnalyse.no - InBody 720 og lese der, enklere forklaringer står rett på nettsiden.

Her er en inbodytest jeg tok sommeren 2009. Ser ut til at skjelletet mitt ikke utgjør spesielt mye, da jeg veier 92,7 kilo og har 80,7 kg fettfri kroppsmasse og 7,6 kilo fett.

Lignende tråder

1. Muskelmasse
    By Dreyfuz in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 08-04-06, 13:54
  2. Opp i muskelmasse?
    By bygger in forum Kosthold
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 14-03-05, 14:04
  3. Gaining vekt og muskelmasse - 17år
    By forecloseradream in forum Kosthold
    Svar: 1