Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Muskelminne, mulig? Helsemessig forsvarlig?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Muskelminne, mulig? Helsemessig forsvarlig?

Tiltross for at jeg har oppretholdt min aktivitet på dette forumet det siste års tid er det flaut og innrømme at jeg knapt har trent siden april i fjor. Julen 2005 veide jeg 115 kg med noen ganske gode løft her og der, men fra april 2005 fram til nyåret vi nå befinner oss i klarte jeg det skammelige å gå ned til 87kg(uten akkurat å forbedre fettprosenten..)

Men, her kommer den morsomme delen, for to måneder tilbake meldte jeg meg inn i nytt treningsstudio, satte igang et strukturert trenings -og spiseregime(veide da 93kg). I løpet av 2måneder med prikkfri bulk og hardtrening, er jeg oppe i 105 kilo igjen! arbeidssettene mine nærmer seg med stormskritt der de var før.. I følge en noe unøyaktig vekt har min fettprosent iløpet av disse 2 månedene og 12kiloene ikke forandret seg nevneverdig, ikke i speilbildet heller som jeg kan se... Jeg går utifra at dette er det berømte muskelminnets verk, spørsmålet mitt er som følger er en vektoppgang som denne 1,5kg/uken mulig? Helsemessig forsvarlig? Eller lurer jeg meg selv med kun vannvekt og fett?

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Muscle memory er fakta det, har muskelcellene vært store før så blåser de seg fort opp igjen om man gjør ting rett, på lik linje med om fettceller har vært store før så blåser de seg fort opp igjen
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Opplevde det samme etter at jeg hadde vært skadet og uten noe særlig trening på 6mnd. Kom meg meget kjapt opp til der jeg hadde vært og gikk faktisk raskt forbi. Muscle memory er en fin ting
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Ex-trenings-makkeren min "lidde" også av dette Fikk så brutale økninger at ikke engang vio trodde på det.. hehe..

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Tiltross for at jeg har oppretholdt min aktivitet på dette forumet det siste års tid er det flaut og innrømme at jeg knapt har trent siden april i fjor. Julen 2005 veide jeg 115 kg med noen ganske gode løft her og der, men fra april 2005 fram til nyåret vi nå befinner oss i klarte jeg det skammelige å gå ned til 87kg(uten akkurat å forbedre fettprosenten..)

Men, her kommer den morsomme delen, for to måneder tilbake meldte jeg meg inn i nytt treningsstudio, satte igang et strukturert trenings -og spiseregime(veide da 93kg). I løpet av 2måneder med prikkfri bulk og hardtrening, er jeg oppe i 105 kilo igjen! arbeidssettene mine nærmer seg med stormskritt der de var før.. I følge en noe unøyaktig vekt har min fettprosent iløpet av disse 2 månedene og 12kiloene ikke forandret seg nevneverdig, ikke i speilbildet heller som jeg kan se... Jeg går utifra at dette er det berømte muskelminnets verk, spørsmålet mitt er som følger er en vektoppgang som denne 1,5kg/uken mulig? Helsemessig forsvarlig? Eller lurer jeg meg selv med kun vannvekt og fett?
    Muskelminnet er fakta, men homeostasen din er jo rimelig forskjøvet i forhold til 2 måneder siden, så hele kroppen holder nok ikke helt følge enda, og er "normal" i forhold til blod, lunger,vannvekt osv. Men det stabiliserer seg jo etter en tid, men 1,5 kg i uken med muskler tror jeg ikke det er , selv iikke med heftige doser aas. Sikkert mer økt glykogen og vanninnlagring i kroppen, økt salting og slikt, husker jeg rett holder 1 g glyk 2,7 g vann, så der ligger nok mye av vektoppgangen.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus Vis post
    Muskelminnet er fakta, men homeostasen din er jo rimelig forskjøvet i forhold til 2 måneder siden, så hele kroppen holder nok ikke helt følge enda, og er "normal" i forhold til blod, lunger,vannvekt osv. Men det stabiliserer seg jo etter en tid, men 1,5 kg i uken med muskler tror jeg ikke det er , selv iikke med heftige doser aas. Sikkert mer økt glykogen og vanninnlagring i kroppen, økt salting og slikt, husker jeg rett holder 1 g glyk 2,7 g vann, så der ligger nok mye av vektoppgangen.
    Det høres logisk ut, vannvekten kan kanskje forklare hvorfor ikke fettprosenten har økt noe målbart. Det må legges til at jeg denne gangen ikke benytter meg av noe sterkere enn proteinpulver...

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Det høres logisk ut, vannvekten kan kanskje forklare hvorfor ikke fettprosenten har økt noe målbart. Det må legges til at jeg denne gangen ikke benytter meg av noe sterkere enn proteinpulver...
    Jepp, det ligger nok der. Men med så rask vektoppg henger ikke kroppen helt med og du kan få litt økt hypertensjon(blodtrykk) og slikt pga det stresser kroppen, så sikker ikke dumt å redusere litt på kcal hvis det ikke stabiliserer seg snart slik at du ikke drar på deg mye uønsket fett. Med meget aktivt muskelminne er jo hver økt en lek, går jo fram på alt

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.