Hvor mye muskler har du lagt på deg siden du begynte å løfte jern?
Hvor mye muskler har du lagt på deg siden du begynte å løfte jern?
http://www.dingsekongen.no
Godt (og vanskelig) spørsmål. Jeg var ganske lubben da jeg begynte å trene. Lå vel og vippet rundt 85-90kg. Har alltid hatt litt muskler, særlig i beina grunnet mye fotballrelatert trening. Nå veier jeg i underkant av 80kg med realtivt lav fettprosent. Så tipper jeg har lagt på meg rundt 5kg muskler.. og blitt kvitt endel fett![]()
Nei, faen! Jeg skulle trykke på 15-20, ikke "mer enn 20" (selv om jeg har lagt på meg mer enn 25kg siden jeg begynte å løfte, men ikke nødvendigvis bare muskler :P )
EDIT: Jeg har trent med vekter bevisst for å bygge masse i 2-3 år, men bedrevet styrketrening som suppelering til løping i 4-5 år (da gikk jeg visstnok ned i vekt hele tiden).
Før/etter-bilde. Jeg veide 57kg i April, 2003 og 77kg i Mai, 2005. *grøss @ '03-bildet*
Post gjerne hvor lenge dere har trent, også.
Selv har jeg trent med vekter i omlag tre år. Det gir et snitt på 4-5 muskler i året. Imidlertid legger de fleste ikke på seg like mye hvert år, det avtar med tiden.
Sist endret av LurePer; 18-11-05 kl 11:19
10-11mnd... lagt på meg rundt 6kg muskler, men også tatt av noen kg spekk![]()
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
Jeg er på fjerde treningsåret nå. Jeg har ikke så god peiling på hvor mye muskler det har blitt, men tipper rundt 10 kg.
Omtrent slik tror jeg min muskelmasseøkning har sett ut. Som dere ser, nærmer jeg meg et stagnasjonspunkt. Jeg liker grafer.
Sist endret av LurePer; 18-11-05 kl 11:33

Det nærmer seg 4 år for gamle Tivoli. Jeg veide 101 kg når jeg begynte, og ligger på 93kg nå, så jeg regner med at jeg har mistet litt muskler
Hvor mye fett jeg har mistet, kontra hvor mye muskler jeg har fått er jeg usikker på , men la oss si ca 3-4 kg av hver, kanskje?
Tatt i betraktning at jeg ødela mitt første treningsår deløxe, er jeg ganske fornøyd med resultatene.
Uteliv, inneliv eller underliv?
HITman anno 2000 (hadde ikke løftet vekter før): vekt 82, midje 94, status: småfeit
HITman anno nov 2005 (etter drøye 4 års regelmessig vekttrening): vekt 91, midje 76, status: mageruter godt synlige
Blir vel mellom 11 og 15kg muskler tenker jeg.![]()
H
Erfaring er den talentløses trøst.
Er usikker på hvor mye muskler jeg har fått. Lå på ca 66kg, god og lubben, før jeg begynte å trene. Har nå trent i litt over 3 år og ligger nå på 71kg, med relativt lav fettprosent. Vil tippe alt fra 4-10kg.
Jeg må bli flyttet til 15-20 hvis dette skal bli korrekt.![]()
Faen for ett masOpprinnelig skrevet av Ingar
Karma for forandringen du har fått til Ingar.
Jeg føler meg ikke tilfreds når jeg feilaktig står ved siden av store karer som Incline og Torbautastein i undersøkelsen.Opprinnelig skrevet av Gullfisken
Takk, men det er garantert mange som har opplevd mye større forandringer enn meg, jeg var bare den eneste som la ut bilde/hadde er "før-bilde".Karma for forandringen du har fått til Ingar.![]()
jeg var en 188høy og veide 78 kg...
er fortsatt 1.88høy men veier per dags dato 103-104kg
Vil påstå at jeg har lagt på meg over 20kg. Begynte som 14 åring på 50kg, er nå over 100kg. Selvfølgelig puberteten og slikt teller med. Men jeg vil alikavel si over 20kg.
Hvor mye har du vokst i høyden siden 14-årsalderen? Husk at 14-åringer som ledd i naturlig utvikling legger på seg en del muskler, uansett om de trener eller ei.Opprinnelig skrevet av MrMuscle
![]()
uten at jeg kan bekrefte dette på noen som helst måte så vil jeg tro at jeg ikke vokste stort da jeg allerede da var veldig høy. Men kanskje 5-10 cm. Uansett så er jeg godt fornøyd med å ha doblet vekten min på litt over 10 år, håper jeg klarer det igjen de neste 10 årene hehe.
la på meg 10 kilo i militæret 2003, var 63 kilo på legesjekken og rimelig atletisk, 72 kilo når jeg kom hjem . er nå litt mer men tipper 12 kilo muskler på 2,5 år..
All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe
Ikke noe problem.Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Det mest effektive for en slik vektoppgang vil være å slutte å trene og hive i deg noen ekstra burgere med pommes frites daglig.
![]()
H
Hvor var du? Var det gode forhold for å trene der?Opprinnelig skrevet av korny
hehe jeg ventet på den.Opprinnelig skrevet av HITman.
åneidu, må jo holde følge med deg så ingen burgere!
Jeg var i Garden. Greie forhold for å trene, tror ikke det er problem å få trent men restitusjon er en annen sak. Hadde ikke trent styrke før så jeg la rimelig lett på meg muskler. Spiste mye og brukte proteinpulver.Opprinnelig skrevet av HST
All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe
Begynte på 178 cm og 63 kg. Da var det landeveissykling som var fokuset. Nå er jeg 177 cm og 90 kg. Ribba for fett så ligger jeg kanskje på rett under 80 kg? Det burde bli ca 15 kg.
Var 56kg for 4 år siden. Nådde toppvekt på 94 i sommer. Er 88 nå, men begynner å bli fint fettfri. Antakelig økt 25-27kg muskler.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Jeg startet med vekter i slutten av januar eller starten av februar, ca.
da veide jeg 57 ca, nå veier jeg 78-79.
men trykket litt feil, trykket at jeg hadde øket over 20 kilo i muskelmasse men det stemmer nok ikke:\ har lagt på meg litt fett, men er ikke lubben.
GUN SHOW
I am the stiff nipple scissor man
Tonight you can kiss your nipples goodbye

72kg og småtjukk som 16 åring for 5 år siden
106 kg og stortjukk i vinter
90 kg og småtjukk igjen no.
Med tanke på høyde vekst og sånt, sikkert rundt 10 kg muskler.
hmm begynte på en vekt på 66kg hadde litt fett, trent i en 8måneder, med vekslene seriøsitet, veier nå 76kg og har litt tynnere enn før..
4-5kg av oppgangen er vel muskler hvis jeg er heldig..
God, the greatest mack of them all
©
Break out of your comfort zone!
Hmm...merkelig...ikke den helt store sammenhengen mellom styrkenivå og påstått økning i muskelmasse ut ifra angivelsene i denne undersøkelsen. Man skulle anta at en mann på 180 som etter puberteten legger på seg mer enn 20kg muskler iallfall ville være god for en 6-700kg+ i styrkeløftøvelsene sammenlagt. I puberteten legger jo alle på seg uansett, samt vokser i høyden, så mye av den økningen kan jo ikke tilskrives treningen. Er nok mange her som også unervurderer økningen i fettmasse.
H

Enig med Hitman, er nok en god del mer fett og vann i bildet her...
Selv har jeg gått opp ca 30 kg på litt over tre år som jeg har trent. Aner egentlig ikke hvor mye av det som er muskelmasse.
siste året har jeg kanskje lagt på meg en 2-3 kg med muskler.
Begynte å trene for 3 år siden, var da rundt 80kg med flat mage, ikke noe abs. La på meg 18kg på rundt 2år, deffa ned til rundt 86kg med flat mage og slik at jeg kunne skimte antydninger til de øverste absa nå på sommern/våren. Har nå bulka meg opp til 100kg+ og er vel ca like tjukk som jeg var forrige bulk, men føler meg alikvel mye bedre og større enn forrige bulk. Det høres kansje litt mye ut, men jeg er 193cm så da er det ikke så veldig mye synes jeg..
Har kansje lagt på meg 5kg muskler eller noe sånn tror jeg, men synes kroppen har forandra seg veldig iallefall.
var 21 år når jeg begynte var da 79 kilo det var i1982, gikk opp til 120 kilo på 6 år . i rene kilo rundt 20 kilo. trimmet etter det fram til 2003. har trent hardere nå for se hva det blir til.
Umulig å si, men har gått fra 70kg til 95kg på snart 3 år. Vil anslå at ca 7-8kg er musklerKanskje mer, hvem vet.
Fysjom, liker ikke legge opp bilder, så dette blir nok ikke liggendes lenge..
Var vel 66kg på startbildet, ligger vel like i overkant av 80kg nå.. Sliter med å legge på meg spekk til tross for over 4000kcal om dagen.
Bilde 1 tatt: September 03
Bilde 2 tatt: October 05
Altså ca 2 års trening, hvorav 9 måneder rett i dass med full stagnasjon p.g.a. militæret (dårlige muligheter for oss som har trent litt å restituere)
Btw, fy faen du var rippa i 2003 Ingar.. Håper ikke det var meningen å bli så "deffa"? heh..
Trur eg er ein god kanditat til "Dusten som mista mest muskler høsten 05".
Hehe, men ja, samme gamle leksa...![]()
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
Jeg begynte ikke å trene før etter militæret, og har lagt på meg 35kg total masse netto akkurat nå. Var oppe i 40+.Opprinnelig skrevet av HITman.
Da jeg begynte tok jeg BP32,5/KB40/ML60
Pers nå er BP160/KB240/ML??(antakelig rundt 170)
Sterk jævel i knebøy du vio, kan ikke klage på benken din heller
Tok ikke 50 i BP engang når jeg starta, fæl tanke når jeg kjenner kvinnemennesker som tok 70 når de var 16 :S
Speaking of which.
Jeg var en tur i byn i dag, og så kom jeg over en godgutt som satt og gosset seg og utfordret folk til håndbak. Han var visst en slags lokal trønderhelt i dette, og har øvd hele livet sitt. Det var ganske flaut og lol. Han veide ca. 70kg, og hadde underarm som skipperen. Han gikk rett ned, men jeg klarte ikke for hele verden å rette ut håndleddet hans, så etter jeg hadde slitt meg ut så gikk han opp igjen. Jeg fikk siste stikk likevel føler jeg, siden det som enten var damen hans eller en venninne tok av meg genseren for å kjenne på brystet mitt. hehe.
Velvel. Man kan ikke være sterk i alt. Underarmene mine suger.
Knebøyen min på 240 var i et rack forøvrig. Det tjente meg sikkert 10-20kg.
"Fyttihipphurra !" http://www.fitnessprat.no/attachment...7&d=1132964495
Jækla flott fremgang !
hehe, vært borti det samme. typen til ei veninne av meg var tydeligvis en slags håndbakkhelt hvor han kommer fra, så det ble jo til at vi måtte ta håndbakk. Fint jeg tok han da, så han kunne konstantere jeg ikke bare var luft..
ekstra artig/pinlig/hva-du-vil-kalle-det var jo når veninnene mine satt og hojet av bicepsen min imens vi holdt på.. hehe.. syke jenter..
schakver: Takk!
Så du mener at fotball bygger bra med muskler i beina? Mange sier " jeg trener ikke bein fordi jeg spiller mye fotball, så derfor trenger jeg ikke det" tull og tøysOpprinnelig skrevet av Gullfisken
It`s time to put some hussle behind this muscle.
Fotballrelatert trening skrev jeg vel.. men ja, det er i hovedsak løping. Jeg har spilt fotball siden jeg var 9-10år, da jeg startet med styrketrening rundt 16-17års alderen var beina tydelig bedre trent enn resten av kroppen. Nå er det riktignok motsatt, men det er jo såOpprinnelig skrevet av Flexus
Edit: Mener ikke at fotball bygger bra med muskler iforhold til ett kroppsbyggerperspektiv, men at det utvikler musklene er det vel liten tvil om.
Det var nok et uhell da, ja.Opprinnelig skrevet av prz
Jeg la syke mengder distanser under meg hver uke (jeg sluttet å holde telling på veldig mange mil i uka, jeg kan forsøke å finne dagboken).
Jeg har faktisk vært enda mer rippa enn det der, men det var litt senere når jeg holdt på litt mer muskelmasse. Jeg bestemte meg da for å kjøre en deff for moro skyld og hadde til slutt så lite underhudsfett at det var vanskelig å i det hele tatt få målt skikkelig med fettkaliperen.
Det endte med at jeg fikk en ny type forkjølelse hver 2-3 uke, hvorav jeg ble ofte liggende med feber. De enorme mengdene med overtrening jeg da ble utsatt for førte til at jeg endte opp på rundt 55kg og enda skralere enn på det bildet der.
Jeg er veldig glad for at jeg ikke tok bilder da, egentlig. *grøss*
Du selv har jo opplevd en gigantisk forandring, hva er forskjellen på armmålet fra bilde til bilde?
Dessuten må du begynne å legge ut bilder, du ser jo konge ut.![]()
Jeg òg endte opp med å bryte med en lokal helt et sted i Trondheim. Jeg hater egentlig å bryte håndbak, men jeg ble jo selvsagt overtalt av vennegjengen.Opprinnelig skrevet av prz
Vi startet å bryte, og jeg kjente nesten ingen motstand, så jeg spurte: "bryter du nå?". Han så rart på meg og sa: "Ja-a?" og jeg hørte gjengen bak meg knekke sammen i latterkrampe mens jeg da klasket hånden hans ned i bordet. Hehehe, "bryter du nå?"![]()
Må ikke gjøre det der, det brekker fort har jeg erfart, hehe.Opprinnelig skrevet av Ingar
It`s time to put some hussle behind this muscle.
Hehe, syke, syke mann.. mer eller mindre bokstavlig taltOpprinnelig skrevet av Ingar
Takk! Og joda, har jo hatt noe forandring, var vel litt heldig med lyset på det siste bildet kanskje. Vet ikke hva armmålet er nå pumpa og greier, men tok en armmåling for noen dager siden uten pump med flex, og var vel 40 omtrent. Stusselig egentligOpprinnelig skrevet av Ingar
Sliter med triceps. Ellers kan det vel nevnes at jeg sliter mest med rævva/lår, men jobben er igang
Lite kroppsfett da, til å prøve å bulke.. heh..
Innigranskauen!Opprinnelig skrevet av prz
Avataren gir et inntrykk av at du er litt mer den ehh... korpulente typen,
men du har jo blitt et ordentlig råskinn.
Det eneste jeg gjenkjenner erbrystvortene.
"La ditt kjøkken være ditt apotek, og la din mat være din medisin."
Hippokrates
Februar: ca. 95kg (bleikfeit)
August: ca. 82kg (tynnsjiit)
I dag: 92kg og i akseptabel strandform i November
Vil tro jeg ligger på 0-5kg økning
edit: startet å trene i Februar![]()
Opprinnelig skrevet av Alex_92