Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Muskler på lånt tid !

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Muskler på lånt tid !

Anabole steroider - farlig å slutte

Dopere får store problemer når de slutter med steroider. Det viser en ny doktoravhandling i Sverige. Vi vet mye om bivirkningene ved bruk av anabole steroider. Nå er det en som har funnet ut hva som skjer når doperne slutter.

Cand. scient. Thue Kvorning har funnet ut at menn raskt mister muskelstyrke når det stopper med doping. De blir deprimerte og uopplagte. I tillegg oppstår risiko for hjert-kar-sykdommer.

I Norge finnes det ennå ikke noe spesielt opplegg for menn som ønsker å slutte med doping.

- Vi må i Norge bli flinkere til å følge opp personer som ønsker å avslutte sitt misbruk av anabole steroider. Her bør både leger og psykologer inn i bildet, sier Per Wiik Johansen, medisinsk ansvarlig i Antidoping Norge.

Artikkel

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Anabole steroider - farlig å slutte

Dopere får store problemer når de slutter med steroider. Det viser en ny doktoravhandling i Sverige. Vi vet mye om bivirkningene ved bruk av anabole steroider. Nå er det en som har funnet ut hva som skjer når doperne slutter.

Cand. scient. Thue Kvorning har funnet ut at menn raskt mister muskelstyrke når det stopper med doping. De blir deprimerte og uopplagte. I tillegg oppstår risiko for hjert-kar-sykdommer.

I Norge finnes det ennå ikke noe spesielt opplegg for menn som ønsker å slutte med doping.

- Vi må i Norge bli flinkere til å følge opp personer som ønsker å avslutte sitt misbruk av anabole steroider. Her bør både leger og psykologer inn i bildet, sier Per Wiik Johansen, medisinsk ansvarlig i Antidoping Norge.

Artikkel
    Så da blir konklusjonen, ikke stopp med det når du har startet fordi det er farlig å slutte? =)
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Hvordan er det da med de som lever av bygging?
    - Jay og Ronnie er ALLTÌD "på" de da eller? Eller mister de alle musklene sine og er deprimerte hele off-season..?

SCP

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer Vis post
    Hvordan er det da med de som lever av bygging?
    - Jay og Ronnie er ALLTÌD "på" de da eller? Eller mister de alle musklene sine og er deprimerte hele off-season..?

SCP
    De er nok heftig på kur i off-season også, er jo tross alt da de skal bygge muskler og trenger mykji dop! Tror ikke proffene har særlig lange perioder av, hvis noe i det hele tatt.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Vil det ikke være blod og vann man mister mest etter en kur? Muskelfibrene vil vel fortsatt være der, man driter vel ikke muskler etter man er ferdig. Under en kur har man vel en liter og to mer med blod, å flere liter vann ekstra.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Vil det ikke være blod og vann man mister mest etter en kur? Muskelfibrene vil vel fortsatt være der, man driter vel ikke muskler etter man er ferdig. Under en kur har man vel en liter og to mer med blod, å flere liter vann ekstra.
    Du vil ikke miste noen muskler nei, men de vil bli mindre!

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Mao væske. Er det ingenting man kan gjøre for å opprettholde væskebalansen? Hvorfor kvitter kroppen seg med det ekstra blodet og vannet etter endt kur, er det hormonbalansen som styrer dette?
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    En del av massen du mister vil nok også være muskelmasse.

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Mao væske. Er det ingenting man kan gjøre for å opprettholde væskebalansen? Hvorfor kvitter kroppen seg med det ekstra blodet og vannet etter endt kur, er det hormonbalansen som styrer dette?
    Det måtte jo være fint og kvitte seg med vann etterpå eller?? Ikke noe særlig pent det. Men vil du opprettholde vannet etter kur så er det vel bare og hive i seg bra mengder karbs, salt og kreatin monohydratecoffee

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen Vis post
    Det måtte jo være fint og kvitte seg med vann etterpå eller?? Ikke noe særlig pent det. Men vil du opprettholde vannet etter kur så er det vel bare og hive i seg bra mengder karbs, salt og kreatin monohydratecoffee
    Kommer vel an på hva man er på jakt etter, om det er å bli rippet, eller kun styrke.
    Hvorfor mister man muskelfibre etter endt kur? Kall meg dum, men jeg forstår ikke hvordan muskelfibre bare kan forsvinne om man opprettholder treningen og kostholdet som man hadde under kuren.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Kommer vel an på hva man er på jakt etter, om det er å bli rippet, eller kun styrke.
    Hvorfor mister man muskelfibre etter endt kur? Kall meg dum, men jeg forstår ikke hvordan muskelfibre bare kan forsvinne om man opprettholder treningen og kostholdet som man hadde under kuren.
    Vel, du vil bli svakere, som igjen fører til at du mister muskler. Mindre testosteron (ingenting) vil også gjøre at kroppen ikke klarer holde på like mye muskler som før. Muskelfibrene forsvinner ikke, men de blir mindre.

FV
    FV er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2006
    Så ved lavere testosteronnivå i kroppen, vil muskelfibrene bli tynnere? Trodde testosteron kun stimulerte veksten av musklene. At man blir svakere vil jeg påstå er pga væsketapet, som nevnt tidligere. Men har jo også sett folk miste alt av muskelmasse etter endt kur, de er tilogmed blitt mindre enn de var før de bola.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Ja, muskelcellene krymper hvertfall lettere etter kur. Dette er ikke til å komme bort ifra Det vil selvfølgelig være lettere å beholde en større mengde muskler etter kur hvis du ligger langt unna ditt naturlige potensial.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Hva du sitter igjen med samspiller nok med hva du har tatt, hvordan du spiser og trener etter endt kur, som sagt tidligere; hvordan du ligger ann iforhold til hva ditt genetiske potensiale tilsier. Kropper kjemper veldig hardt for å ligge på behaglige 80kg (dette er da self relativt) med en visst fett% .. hva livstil man har mtp på jobb, festvaner, trening og kost avgjør i stor grad hvordan idealvekten din vil være. Å krangle med kroppen for å være sterkest og størst mulig krever god disiplin og vilje.. det nytter ikke bare å skyte en masse testo å tro man vokser uhemmet og beholder alt.. men dette vet da de fleste ;P
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

hmft

En liten ting til

jeg quoter...

"....- Vi må i Norge bli flinkere til å følge opp personer som ønsker å avslutte sitt misbruk av anabole steroider. Her bør både leger og psykologer inn i bildet, sier Per Wiik Johansen, medisinsk ansvarlig i Antidoping Norge...."

Her presiseres det misbruk. Hva er definisjonen på misbruk av anabole steroider? Når blir det misbruk?

Er det noe som heter ansvarlig bruk av anabole steroider?
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det er med narkotika som med steroider: siden det ikke er åpent for salg til allmennheten har vi kun misbruk og ingenting som heter ansvarlig bruk, i følge dem som har laga reglene.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ansvarlig bruk er vel i medisinsk øyemed? For gamle folk osv som et tilskudd muligens?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Ansvarlig bruk er vel i medisinsk øyemed? For gamle folk osv som et tilskudd muligens?
    Nettopp. For å si det sånn, har du ikke fått det av legen din, så er det strengt tatt misbruk. Uansett hvor trygt man selv føler at det er.

Null testo + forhøyede nivåer av stresshormon i kroppen bryter raskt ned overflødig muskulatur etter en kur.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    En del av forklaringen vil jeg tro ligger i at om man fortsetter det til tider ekstreme treningsopplegget enkelte følger når de er på selv etter kur, vil ikke kroppen være istand til å restituere like raskt som ved enorme testoverdier i kroppen. Dette vil som referert til tidligere kunne føre til et forminsket tverrsnitt på muskelfibrene. Et annet viktig poeng, er et jeg har overvært på samtlige treningsstudioer jeg har vært innom. Unge gutter, men trang til å få valuta for pengene trener og spiser som gale mens de er "på". For så å gå tilbake igjen til sin slaskete livsstil etter endt kur(og selvfølgelig uten PCT), dette sier seg selv at vil føre til muskelsvinn. Det blir en slags omvendt jojo-slanker, som igjen fører til "abstinensene" media til tider blåser opp.

Men, min teori gjør helt klart rom for at man kan beholde en stor andel av tilegnede muskelmasse, om man planlegger litt og gjør noen fornuftige trekk......

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    En del av forklaringen vil jeg tro ligger i at om man fortsetter det til tider ekstreme treningsopplegget enkelte følger når de er på selv etter kur, vil ikke kroppen være istand til å restituere like raskt som ved enorme testoverdier i kroppen. Dette vil som referert til tidligere kunne føre til et forminsket tverrsnitt på muskelfibrene. Et annet viktig poeng, er et jeg har overvært på samtlige treningsstudioer jeg har vært innom. Unge gutter, men trang til å få valuta for pengene trener og spiser som gale mens de er "på". For så å gå tilbake igjen til sin slaskete livsstil etter endt kur(og selvfølgelig uten PCT), dette sier seg selv at vil føre til muskelsvinn. Det blir en slags omvendt jojo-slanker, som igjen fører til "abstinensene" media til tider blåser opp.

Men, min teori gjør helt klart rom for at man kan beholde en stor andel av tilegnede muskelmasse, om man planlegger litt og gjør noen fornuftige trekk......
    Enig

tygg nolva som en gris i noen uker, ro ned treninga, spis og sov godt.. planlegg som sagt å gjør det rikigt så vil jeg vedde en lillefinger på at man sitter igjen med masse som man ellers ikke ville gjort uten aas..

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Enig

tygg nolva som en gris i noen uker, ro ned treninga, spis og sov godt.. planlegg som sagt å gjør det rikigt så vil jeg vedde en lillefinger på at man sitter igjen med masse som man ellers ikke ville gjort uten aas..

Poeng, men like viktig som å motvirke aromatiseringen synes jeg det er å kompansere for denne katabole fasen med noe antikatabolt. Og ikke minst noe for å om ikke sparke igang egenproduksjonen, så i det minste for å kompansere for det nedsatte nivået av prod. en periode. Uten å gå noe dypere inn på dette.... Ser det sklir litt ut...

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Poeng, men like viktig som å motvirke aromatiseringen synes jeg det er å kompansere for denne katabole fasen med noe antikatabolt. Og ikke minst noe for å om ikke sparke igang egenproduksjonen, så i det minste for å kompansere for det nedsatte nivået av prod. en periode. Uten å gå noe dypere inn på dette.... Ser det sklir litt ut...
    Nolva sparker jo igang egenproduk. , tror ikke noen tar dette ETTER kur for å motvirke aromatisering akkurat..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.