Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Myte: Du må for all del ikke trene mer enn en time.

Banned
    Ble medlem
    10-2006

Myte: Du må for all del ikke trene mer enn en time.

Flere steder rundt om i helt forskjellige sammenhenger så lenge vi er inne på treningstemaet hører vi dette. Uansett målsetning eller formål, så sies dette om og om igjen.
    Er dette en amerikansk unnskyldning for å bli fort ferdig med treningen, eller er dette den gode sannhet?

Kom med ditt synspunkt på saken!

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Intensiteten har nok mye og si her. Når det gjelder kondisjonstrening iform av sport feks, så er jeg uenig.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Bare pisspreik. De fleste styrkeløftere, vektløftere, strongmen osv bruker i snitt 2+ timer på gymmet når de er der.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    når d gjelder utholdenhetstrening er det hverfall bull..

klrer ikke bygge opp en solid grunnform om en ikke kan kjøre lngkjøring.. og langkjøring på sykkel betyr 3 timer ++
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg tror dette kommer fra tips til folk som skal dra på treningssenteret for å slanke seg. Er de på treningssenteret i timesvis er sannsynligheten stor for at de kjører latterlig lavintensivt. Det er helt riktig at en god del byggere/styrkeløftere/kondisutøvere er på treningssenteret i mange timer og får godt utbytte av det, men for den gjengse mosjonist vil stort sett bare bety at man trener utrolig daft. Tenker jeg at de bak utsagnet har tenkt. Og trolig også fra en slik kilde du har hentet påstanden din.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    dette har med bygging/styrke å gjøre, ikke bland sykling- og kondistrening inn her i allefall..

grunnen til dette er den eksplosive produksjonen av HGH du har når du setter igang med tungt arbeid (styrke/byggeøkt). visstnokk skulle den øke med 400% ellerno, etter 45min-1time så synker denne produksjonen rett i bakken og kroppen går inn i en katabol fase. ergo er det lurest og avslutte økten og spise litt mat slik at du ikke sitter å svinner av musklene du har jobba sånn for.

her kommer denne "myten" fra, om dette stemmer eller ikke. vet jeg ikke. stellander som sa det på ett kostholdskurs. funka fett for han i allefall
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg har vokst mer i lårene og rumpen på 4 uker med sheiko enn hele året før det. Øktene varte alt mellom 2 og 3.5 time omtrent uten å snakke med noen osv.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Man kan ikke si at det er feil å trene lenger enn 1 time fordi det er en ufullstendig påstand som ikke sier noe om hva slags treningsprogram man kjører.

Med det programmet jeg kjører nå, hadde jeg trolig gjort noe feil om jeg trente særlig lenger enn 1 time.

Om man har lengre økter er det dog sikkert lurt å innta flytende kalorier underveis

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Myten kom kanskje fordi forskning på utholdenhetsidretter viste at glykogenlagrene ble tømt, og man da trodde dette skjedde ved styrketrening også, og dermed hemmet effekten av treningen? Ikke vet jeg.. Ingen som vet om noen studier på styrketrening og varighet?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av illmatic Vis post
    Myten kom kanskje fordi forskning på utholdenhetsidretter viste at glykogenlagrene ble tømt, og man da trodde dette skjedde ved styrketrening også, og dermed hemmet effekten av treningen? Ikke vet jeg.. Ingen som vet om noen studier på styrketrening og varighet?
    Hele problemet med forskning på dette feltet er at det er så utrolig mange forskjellige treningsprinsipper, samtidig som studiene ofte mangler presisjon ifht. treningen og hvordan denne er gjennomført.

Forøvrig hemmer nok ikke langvarige kondisjonsøkters utbytte seg ved at man får tomme glykogenlagre, det blir vel heller at ytelsen reduseres mens man holder på.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    som så mange andre steder, så finnes det heller ikke noe faktasvar her. gener, alder, treningsmetode, treningsmål, diett, søvn, døgnrytme, osv osv.. mye som spiller inn.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Å ha en generell diskusjon om hvor lenge man burde trene uavhengig av treningsmetode, intensitet, forutsetninger og lignende er jo helt meningsløst.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Type muskelfibre man selv besitter har nok også mye og si.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    .
    I Just Love The Way You Talk About Me

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    ..grunnen til dette er den eksplosive produksjonen av HGH du har når du setter igang med tungt arbeid (styrke/byggeøkt). visstnokk skulle den øke med 400% ellerno, etter 45min-1time så synker denne produksjonen rett i bakken og kroppen går inn i en katabol fase. ergo er det lurest og avslutte økten og spise litt mat slik at du ikke sitter å svinner av musklene du har jobba sånn for.
    Det har jeg også hørt.
    Selv føler jeg at jeg ikke har krefter til spesielt mer enn ca 1 til 1 1/2 time. Hvordan klarer dere å trene lengre? Man klarer jo ikke maks på de siste settene da vel? Spiser dere samtidig da?

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fluppy Vis post
    Det har jeg også hørt.
    Selv føler jeg at jeg ikke har krefter til spesielt mer enn ca 1 til 1 1/2 time. Hvordan klarer dere å trene lengre? Man klarer jo ikke maks på de siste settene da vel? Spiser dere samtidig da?
    Man tar de krevende løftene først. Bøy,benk,mark. Så kan man heller godte seg med bicepsen etter at det har gått 60min.

Det eneste jeg ser i det, er at det er en annen måte å si "hold intensiteten oppe" på. Jeg synes selv at 60min reglen er tull, trener 2 timer hver trening, skjønner ikke hvorfor det skulle være fordelaktig med korte treningen, spesielt ikke i fullkroppsprogrammer.

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Bare pisspreik. De fleste styrkeløftere, vektløftere, strongmen osv bruker i snitt 2+ timer på gymmet når de er der.
    Enig. Det meste er en treningssak.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Å ha en generell diskusjon om hvor lenge man burde trene uavhengig av treningsmetode, intensitet, forutsetninger og lignende er jo helt meningsløst.
    Hva annet forventet du av trådstarter( som har lovet ganske mange ganger at han skal lese mere, poste mindre og slutte å lage tråder)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.