Når du kjører nakkepress, skal stangen slippes helt nedpå skuldrene, eller skal du stoppe når du har armene i ca 90 garder?
Når du kjører nakkepress, skal stangen slippes helt nedpå skuldrene, eller skal du stoppe når du har armene i ca 90 garder?
If Ya Wanna Grow - Ya Gotta Row
Vel, jo dypere du går jo bedre strekk får du.
Men jeg foretrekker å ta skuldepress foran istedefor bak selv.
Det var det jeg og mente, men det var en kar på gymet som sa at jeg ikke skulle gå helt ned.
Jeg bruker å bytte mellom foran og bak
Jeg pleier å råde folk til å gå ned til under haken selv.
Jeg ser ikke noe gale md å gå ned til brystkassen VISST du senker stangen rolig. For raskt ned og wham du kan få deg en strekk eller brist....det vet jeg![]()
MrMuscle
Når får du i orden nett siden din?
pleier å stoppe litt under nesetippen..., er vel ikke alene om det...
:)
Personlig syns jeg da at det blir en partial rep.
Skal kjøre max-OT fra mandag av, og da skal jeg kjøre skulderpress med manualer slik de foreslår. Der vrir du armene helt nede, slik at håndflatene peker inn mot kroppen. Jeg har prøvd dette, og fikk en syk bra strekk i deltoids, absolutt å anbefale.
Nei, på arnold press så går du frem med armene i tilegg, det gjør du ikke her.
Leste en artikkel hvor det ble hevdet at skuldrene ikke bør utsettes for tunge press øvelser bak nakke. Har snakket med endel som er av samme oppfatning. Jeg kjører bak nakke i ny og ne, men da med høyt rep antall og aldri dypere en øreflippene.
Mvh
tror ikke nakkepress er så bra. Gjorde det mye før, men har hørt det er veldig skadelig for skulderleddet
Skulderpress med stang er en unaturlig bevegelse for rotator-cuff'n og bør egentlig unngås etter min mening..det vil skuldrene dine takke deg for senere...
Kjør heller militær-press, dvs stanga foran hodet.
liker helst militærpress med hantler, føles mye tyngre ut også!
You are hotter than 92% of men on this site!
går det an å gjøre en slags flyes øvelse for skuldre, f.eks i nedre kabeltrise opp mot helt utstrakte armer, sittende. har tenkt litt på den, ...men den øvelsen finnes jo ikke?
:)

Dette er mitt program for skulderene.. synes det er bra
Muli det er bedre med militærpress enn neck bress.. vet ikke :P
Anterior Deltoid / Skuldre
- Barbell Behind Neck Press / Military Press
- Dumbbell Arnold Press
Lateral Deltoid / Skuldre
- Barbell Upright Row
- Cable Lateral Raise
Posterior Deltoid / Skuldre
- Dumbbell Row (with elbows out)

Hvor mange sett og reps kjører du her da, ser overkill ut etter min mening hvis du kjører 2-3 sett på hver øvelse her.Opprinnelig skrevet av forecloseradream
Lateral deltoid, skal det være Side lateral dumbell raises du tenker på ,eller hva mener du?
Etter min mening bør du kutte ut press bak nakken, det gjør mer vondt enn godt, kjør heller framoverbøyd sidehev, shrugs og upright rows for bakside skuldre og trapz.
Min skuldertrening nå:
2 sett militærpress 4-6 reps
1 sett hantelpress 4-6 reps
2 sett sidehev 4-8 reps
1 sett framoverbøyd sidehev 4-8 reps
2 sett hantelshrugs eller stangshrugs 6-8 reps.
Altfor mye for skuldrene, tren 5-8 set. Husk du trener mye skuldre via brysttreninga di og!!![]()

Ryus:
Lateral Deltroid er kun navnet på muskeldelen, ikke en øvelse...! :P
Jeg kjører 3 sett på Lateral Deltoid og 2 sett på resten av øvelsene... overkill, naah.. det går med mye energi inntak før treninga![]()
Jeg har bare kjørt dette programmet inkl. resten av programmet for denne dagen som du kan finne her:
http://home.online.no/~tvherhe/Treningsprogrammet2003/bryst-skuldre-triceps.doc
kun en gang.. og da funka det bra![]()
Muli det er litt i meste laget ja.. kom gjerne med forslag til justeringer på programmet på nettadressen jeg la til.
Totalt for skuldrene blir dette 5 type treningsformer med 2-3 set og 5-8 rep på hver øvelse...![]()

Jepp det stemmer jaops:
Det blir 12 sett på skuldrene det, etter min mening er det for mye.
Du kan prøve det jeg skrev ovenfor, det er 8 tunge sett totalt.

Posterior'n kjører jeg nå sammen med rygg
Anterior Deltoid / Skuldre
- Military Press
- Dumbbell Arnold Press
Lateral Deltoid / Skuldre
- Barbell Upright Row
- Cable Lateral Raise