Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Nakkeproblemer

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43

Nakkeproblemer

Heisann!

Jeg lurte bare på om det er flere som har opplevd å få skikkelig vondt i nakken etter å ha tatt tunge chins?

Jeg har nå gått med utrolig vondt i hovedsaklig venstresiden av nakken i 8-9 dager. Etter 4-5 dager prøvde jeg meg på å trene igjen, og utrolig nok gikk det helt fint, men morgenen etterpå deriomot ble et rent helvete. Nakken var mye verre igjen.Klarer nesten ikke å røre hodet av puta. Sitter helt oppe i nakkerota og går et ned et stykke på skulderen. Litt vanskelig å si akkurat hvor det er.

En fysioterapeut der jeg trener mente at det kunne være en forskyvning av en nakkevirvel. Var hos legen, fikk noen Vioxx betalte uhørte 245 kr. og beskjed om å ta det med ro!!

Noen tips, erfaringer, synspunkt? TAKKER!

Medlem Xena sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    33
    hodet foran eller bak stangen på chins?
    Er hodet foran kan det være lett å anstrenge nakken for mye.
    Go hard or go home !
    :gull:

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xena
    hodet foran eller bak stangen på chins?
    Er hodet foran kan det være lett å anstrenge nakken for mye.
    Vanlige chins med haka over stanga. Bredt grep.

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oracle
    Heisann!

Jeg lurte bare på om det er flere som har opplevd å få skikkelig vondt i nakken etter å ha tatt tunge chins?

Jeg har nå gått med utrolig vondt i hovedsaklig venstresiden av nakken i 8-9 dager. Etter 4-5 dager prøvde jeg meg på å trene igjen, og utrolig nok gikk det helt fint, men morgenen etterpå deriomot ble et rent helvete. Nakken var mye verre igjen.Klarer nesten ikke å røre hodet av puta. Sitter helt oppe i nakkerota og går et ned et stykke på skulderen. Litt vanskelig å si akkurat hvor det er.

En fysioterapeut der jeg trener mente at det kunne være en forskyvning av en nakkevirvel. Var hos legen, fikk noen Vioxx betalte uhørte 245 kr. og beskjed om å ta det med ro!!

Noen tips, erfaringer, synspunkt? TAKKER!

sliter med noe de kaller " t4-syndrom" selv, hvorpå jeg får store smerter i nakken ! dette er pga låsning/forskyvning av skiver mellom virvlene , som da klmmer på nerver og gir noen helv... smerter og problemer med å røre huet, og nakke/skuldre i mndvis!

Jeg fikk vioxx og somadril comp av legen , og levde i en liten søt rosa verden i et par uker , fortsatt med smerter! Ble forbanna og gikk til kiropraktor og fikk "knekt" opp området, og var fin etter to-tre behandlinger!

Ofte er det ikke skolemedisin som gjør susen , men en god kiropraktor eller naprapat!!!

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Jeg spurte fysioterapeuten om det var noe han kunne hjelpe meg med, eller om det var best å gå til kiropraktor. Han mente at han kunne hjelpe, så da får jeg vel gi ham en sjans først. Har fått time på torsdag.

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Jeg spurte fysioterapeuten om det var noe han kunne hjelpe meg med, eller om det var best å gå til kiropraktor. Han mente at han kunne hjelpe, så da får jeg vel gi ham en sjans først. Har fått time på torsdag.
    hmmm.... ville fortsatt gitt kiropraktoren et forsøk!!! men nå har ikke jeg sansen for fysioterapauter jeg da....

Kliss nytt medlem crossfire sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    32
    har det samme problemet, nerver ligger i klem mellom 3 og 4 - 5 og 6 nakkevirvel. vært hos kiropraktor 4 ganger uten større resultater.
    Hun sa det kom av at de større musklene i nakke området er blitt for sterke i forhold lit de som sitter rundt skjellettet. fikk vist noen øvelser jeg skulle gjøre hjemme og etter jeg startet med dette har smertene blitt redusert.

Medlem DBygnes sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nann-Rosita
    hmmm.... ville fortsatt gitt kiropraktoren et forsøk!!! men nå har ikke jeg sansen for fysioterapauter jeg da....

Hvorfor har du ikke sansen for fysioterapauter ?

Personlig trodde jeg at kiropraktorer, fysioterapauter og naprapater er gode paa sine egne spesialfelt. Og det er vel ogsaa grunnen til at det finnes forskjellige behandlingsmetoder ?

DBygnes

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av DBygnes
    Hvorfor har du ikke sansen for fysioterapauter ?

Personlig trodde jeg at kiropraktorer, fysioterapauter og naprapater er gode paa sine egne spesialfelt. Og det er vel ogsaa grunnen til at det finnes forskjellige behandlingsmetoder ?
    Liker best kiropraktoer og naprapater!

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Sitat Opprinnelig skrevet av crossfire
    har det samme problemet, nerver ligger i klem mellom 3 og 4 - 5 og 6 nakkevirvel. vært hos kiropraktor 4 ganger uten større resultater.
    Hun sa det kom av at de større musklene i nakke området er blitt for sterke i forhold lit de som sitter rundt skjellettet. fikk vist noen øvelser jeg skulle gjøre hjemme og etter jeg startet med dette har smertene blitt redusert.
    Hvilke øvelser var det du fikk beskjed om å gjøre? Er det mulig for deg å beskrive dem for meg. Vært artig å prøve for å se om det hjelper.

Kliss nytt medlem crossfire sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    32
    den ene øvelsen går ut på å stå på alle fire, rett i ryggen og senke hode for så og rulle det opp igjen, nesten som rygghev, du skal kjenne det i musklene rundt svelget/halsen.
    den andre er å lene seg mot en vegg, knekk i beina med føttene pekende 45 grader ut mot siden, rett iryggen og albuene skal ut fra kroppen og inntil veggen, på samme måte som om du skulle ha kjørt hantelpress for skuldre. Fingrene skal sprike så mye du klarer, og "løfte" armene opp til det strammer i nakken og ned igjen, hold slik i ett par sekunder.
    Detr er utrolig viktig at albu og hender holder seg inntil veggen og at fingrene spriker maks, hvis ikke fungerer det ikke.
    Den tredje øvelsen går ut på å sitte rett i ryggen og holde armene rett ut fra kroppen for så og bruke de i en ro bevegelse, drar dem mot deg, albuene nesten inntil kroppen og du skal stramme musklene i øvre del av rygg ( trapez ).
    Ble anbefalt og gjøre dette slik : 3 sett med 10 "løft" pr gang hver 3 time 3-4 ganger daglig.

Etter 3-4 dager var smertene i nakken redusert med 60% så det er klart noe å tenke på.

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    Takk for det Crossfire!

Var hos fysio`n i dag. Det viste seg at han også drev med manuell terapi og akkupunktur. Han fant at jeg var MEGET anspent i rygg og nakke, med knuter både her og der. Han knakk meg opp flere steder, og ei stund var jeg sikker på at han skulle rive av meg hodet. FY F... det var vondt... men, det gikk da bra og etterpå følte jeg meg meget bedre. Fikk også behandling med nåler på de ømme punktene. Skal tilbake på tirsdag, da det sitter igjen noe enda.

Jeg spurte om det ikke var kiropraktoren som brukte å gjøre slikt, og da svarte han det var riktig bare at de er enda mer brutale! (gulp!)

Banned
    Ble medlem
    03-2004
    Takk for det Crossfire!

Var hos fysio`n i dag. Det viste seg at han også drev med manuell terapi og akkupunktur. Han fant at jeg var MEGET anspent i rygg og nakke, med knuter både her og der. Han knakk meg opp flere steder, og ei stund var jeg sikker på at han skulle rive av meg hodet. FY F... det var vondt... men, det gikk da bra og etterpå følte jeg meg meget bedre. Fikk også behandling med nåler på de ømme punktene. Skal tilbake på tirsdag, da det sitter igjen noe enda.

Jeg spurte om det ikke var kiropraktoren som brukte å gjøre slikt, og da svarte han det var riktig bare at de er enda mer brutale! (gulp!)

HEY!!!!!
    En fysio som knekker? FY! de har faktisk ikke LOV til det jo. er kun kiropraktorer som kan knekke opp ledd . manuelle terapauter kan strekke og tøye, og driver triggerpunktsmanipulering ( press) , men ikke knekke!
    En fra Alta ødela ryggen pga at fysio knakk i virvler, og fikk ikke FILLA i erstatning fordi fysio ikke har lov til å knekke opp, selv om de kaller seg manuell terapaut!!!

Er en grunn til at kiropraktorene er det de er og har DEN lange utdannelsen!

Medlem Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    HEY NANN ROSITA!

Nå må vi ikke bli helt på tuppa her da..he he. Neida, det er mulig at han bare gjorde det du sier at han som manuell terapeut har lov til. Men iallefall, det knaka godt da han pressa/tøyde eller hva man skal kalle det. Han sa til meg at han ikke turte å ta den som satt høyt oppe i nakken, og innrømte at kiropraktorer hadde mye mer kompetanse på dette området (spesialfelt).

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.