Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: "Når er det muskelene vokser?"

Registered User
    Ble medlem
    02-2007

"Når er det musklene vokser?"

Fant dette spørsmålet med svar i illustrert vitenskap som kom i posten i dag.
    Tenkte det kunne være interessant:

"Når er det musklene vokser?"

Vekst i en muskel skyldes at det dannes såkalte filamenter i muskelfibrene som musklene består av. Filamentene er de strukturene som må aktiveres for at en muskel skal være i stand til å trekke seg sammen.
    Trener man hardt, aktiveres musklene opp til grensen for sin egen yteevne, og kroppen vil kompensere for dette ved å øke styrken i den enkelte muskel. Det skjer ved å ihverksette en myriade av prosesser som ender med at det dannes flere proteiner i hver enkelt muskelfiber. Disse proteinene danner filamentene, og dermed blir muskelen større og sterkere. Prosessen innledes mens man er i gang med treningen,. og allerede tter tre-fire timer er det dannet en del nye proteiner i musklene. Det meste av muskelveksten skjer i løpet av det første døgnet etter treningen.

Det var nytt for meg at proteinene dannes i musklene...

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    You ran a marathon? That's cute …

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    "Muskelene" du liksom.
    Ja, vi har jo slike små fabrikker overalt i kroppen som står for PROTEINSYNTESEN vår. Synthesis of proteins made by ribosomes.

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    "Muskelene" du liksom.
    Ja, vi har jo slike små fabrikker overalt i kroppen som står for PROTEINSYNTESEN vår. Synthesis of proteins made by ribosomes.
    hehe..

Skrev først "muskelen", så la jeg merke til at det skulle være flertall, og nøyet meg med en ekstra e på slutten istedenfor å flytte den jeg allerede hadde.

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Shut Up And Lift Heavy Weihttt!"!!1

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •