Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Når, hvorfor og hvordan startet det hele

Silver Member SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25

Når, hvorfor og hvordan startet det hele

Litt intressante ting å vite:

1. Når startet du med trening eller kroppsbygning og hvor lenge har du holdt på "seriøst"?

2. Hvor startet du, som en 60 kg's stake eller som en med litt kjøtt på kroppen fra før av eller som en bleik feit en....og hvor er du kommet den dag i dag? Foreksempel hva var vekten for noen år tilbake , hva er den nå....hva tok du i benk når du startet og hva tar du nå....osv. Skriv litt generelt.

3. Hva fikk deg til å begynne?

4. Hva har du oppnådd fysisk og psykisk med treningen din?

5. Har det også ført negative ting med seg?

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Lenge siden jeg har vært en 60 kilos stake......

ctj
    ctj er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    26

1. Når startet du med trening eller kroppsbygning og hvor lenge har du holdt på "seriøst"?

Startet på gymmen for omlag tre år siden. Har holdt på "særiøst" siden september 04.

2. Hvor startet du, som en 60 kg's stake eller som en med litt kjøtt på kroppen fra før av eller som en bleik feit en....og hvor er du kommet den dag i dag? Foreksempel hva var vekten for noen år tilbake , hva er den nå....hva tok du i benk når du startet og hva tar du nå....osv. Skriv litt generelt.

vinteren 01 begynte jeg med innebandy og høsten 02 startet jeg på treningsstudio kombinert med innebandy. Jeg trente på gymmen og med bandy på de samme dagene, spiste for lite og for dårlig og fikk dermed ikke i meg nok proteiner og mat generelt, det endte med vekttap og jeg fikk etter hvert bemerkninger som "hvor tynn du har blitt" osv. Jeg tok av meg, det gjorde jeg. Fra før av hadde jeg ikke kropp, for å si det mildt. Sommeren 01 hadde jeg så vidt biceps som var synlig i speilet da jeg fleksa. Ellers var bare brystet på sinn plass og var stort sett bare fett. Nå veier jeg ca. 85 kg. og er ca. 186 cm. høy. Sommeren 01 var jeg kanskje kanskje 5 kg. lettere, men samtidig en del lavere (vet ikke hvor mye). Jeg har vokst en del i høyde de siste 4-5 årene, og lagt på meg mer muskler. Jeg var ikke fornøyd med hvordan jeg så ut, og det er jeg fortsatt ikke.
    Da jeg begynte i 10 klasse (høsten 99) prøvde en kompis å få meg med på gymmen, men jeg sa bare "hvorfor skal jeg begynne der? Jeg er ikke noe sterk og er tynn". Ganske teit tankegang når jeg tenker på det i ettertid. Det at jeg ville se bedre ut fikk meg til å begynne.
    vet ikke hva jeg tar i benk. 80 kg. kanskje, har ikke prøvd noe serlig på den benken. Men jeg vet at jeg hadde vanskeligheter med å løfte 40 kg. da jeg begynte.

(har skrevet over)

Jeg har vel en bedre fysikk nå enn jeg hadde før, kondisen er dårligere pga. at jeg slutta med fotball, og etterhvert innebandy. Men psykisk kan jeg vel si at jeg føler meg bedre nå enn jeg gjorde før. Ikke noe mer enn det. Og folk som jeg ikke har sett på mange år har sagt at jeg er blitt kraftigere.

Det eneste negative det har ført med seg, er at de voksne i hjemmet ikke vet så mye om vekttrening og slikt og det fører ofte med seg en del krangler og diskusjoner i hjemmet. Noen uker etter jeg kjøpte mitt første spann med protein sa pappa til meg "Hei pappa sin lille boletarzan". Tok det som et kompliment egentlig. Yeah.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Begynte med judo for 4år tilbake, men gikk gradvis over til styrketrening og har holdt på med det mer eller mindre seriøst i 2år.
    Ordentlig "seriøs" ble jeg først en solfylt sommedag ifjor da jeg ble slått bevistløs av en beryktet, voldelig ungdomsgjeng.

Før jeg begynte å trene vekter, ca 2år tilbake var jeg en "tynn-feit" pingle på 83kg med overdimensjonert benmsukulatur og svak overkropp etter mange års fotball-tull. Jeg tok forøvrig 50kg i benken, mens nå veier jeg like under 90kg med en fettprosent som er langt ifra bra. Men, som jeg er fult komfortabel med, nå benker jeg 110kg.

Ønsket om en kropp jeg kunne være stolt av, og mangel på hobby/fritidssyssel.

Jeg har forandret utseendet i stor, positiv grad og fordoblet styrken min, dette har gjort underverker for selvtilliten min, noe som igjen har tillat meg å i større grad vise mitt sanne jeg.

Ja, treningen, og den generelle framgangen har gjort at jeg har fått det velkjente "boler du?-stempelet"
    I tillegg gjør min forbedrede fysikk at folk forventer mer av meg i forbindelse med bråk o.l Venner og bekjente forventer at man skal gå i spissen, og passe på dem. Selv i situasjoner hvor vennene bevist provoserer frem reaksjoner selv.
    Sist endret av metromeno; 07-07-05 kl 06:07

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Har vel holdt på med trening i snart 13 år +/- nå og siden jeg er av den typen som raskt blir besatt av ting så vil jeg si at jeg var vel mer eller mindre dedikert fra dag 1.

Da jeg begynte å trene veide jeg rundt 64-67 kg og så ut som en bakover vendt skiftenøkkel (har jeg fått høre). Det meste jeg har veid er 114.8 kg og det meste jeg har tatt i benken med gyldig løft er 180 kg. Målet med min treningen var å delta i et stevne og det gjorde jeg i 2002 og fikk 3 plassen i -90kg's klassen i sørlandsmesterskapet i kroppsbygging. Nå har jeg blitt familiefar og hardcore trening er en saga blott Jeg veier nå rundt 100 kg, tynnfeit og bleik. Trener så ofte jeg kan men det blir med mosjonist økter for å holde formen ved like og for å få tilfredsstillt behovet for å trene.

Tilfeldigheter og ønske om en bedre fysikk som følge av lav selvtillit.
    Hadde en kamerat som var inne i miljøet og som tok meg under sin vinge og lærte meg det meste jeg kan. Vi trente i kjelleren der vi jobbet, utrolig bra gym som ingen brukte utenom oss.

Man har vel oppnådd bedre selvtillit, selvkontroll, mye styrke og evnen til å pushe seg selv lenger enn hva andre mennesker klarer.

Ja, det har vært en altoppslukende prosess som har gjort at man har til tider mistet bakkekontakten og ofret mye for treningen. Det har også vært og er den dag i dag mye skader som har kommet. Begge knærne er ødelagt, ene skulderen er vond osv osv.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Første gang i 1985 , et par år der , så et par pr tidlig på 90tallet og sist siden 98 tror jeg (var i 98 jeg ble forumavhengig)

Startet på ca 66kilo i 98 , før det husker jeg ikke.

Aner ikke ?

Har oppnådd en litt sterkere kropp som klarer å løfte litt mere tunge løft , psykisk har jeg ikke oppnådd noe som helst tror jeg.

Ja , jeg kunne for eksempel nå vært på stranden i stedet for å sitte her som en proteinhore.

Medlem DanielP sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    26
    Startet å trene for 2-3 år siden...

Startet på en kroppsvekt 115kg med fettprosent på 40% ca. Er nå 100kg ca med fettprosent på rundt 10 sist gang jeg målte Så må nok si meg rimelig fornøyd..

Hva som fikk meg til å begynne var å se på vekta.. Og redsel for mitt eget liv..

Oppnådd ett mye mer behagelig liv

Har ikke ført noe negativt med seg... Er vell kanskje blitt litt usosial, that's it

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Begynte å trene i 1997, begynte vel ikke ordentlig med proteinpulver og loggbok før i 2000. Har vel aldri vært super seriøst.

Vet at jeg veide 65 kg (ca 180cm høy) i 2000, veier nå ca 73 kg. Har som sagt aldri vært kjempeseriøst dette, men nå har jeg lyst til å komme litt lenger, er litt lei av å være en tynn stælk.
    Det første jeg husker jeg tok i hantelpress er vel ca 20 kg pr hantel, det meste jeg har løftet med er 37,5 kg så har jo blitt endel sterkere.
    Håper likevel at DC programmet jeg følger nå skal ta meg med til nye høyder.

Husker ikke. Vi var flere som begynte, så det begynte vel å bli kult å bli litt større og sterkere.

Fysisk har jeg vel oppnådd ca 7 kg muskler bare, men psykisk har jeg fått masse erfaring og kunnskap som jeg tror jeg komme til å ha glede av resten av livet.

Tja ikke annet enn at jeg velger å sitte inne og skrive på pc'en akkurat nå i stedet for å stikke en tur med båten eller stikke på stranda eller bare legge meg i hagen og få litt sol. Om det er treningen eller FP sin skyld (for det er i hvert fall ikke min skyld ) det vet jeg ikke!
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Medlem TreneErDigg sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    1.Har trena siden jeg var 15 ca, er 17 nå, har trena seriøst 1 år!

2.Jeg startet med "litt" ekstra på kroppen, veide rundt 90 kg, nå veier jeg 95 og er tynnere. men dreit i om jeg hadde litt ekstra når jeg begynte med vekt trening, har fått litt muskler nå, så nå satser jeg på og bli kvitt fettet med litt morgen-kardio, og riktig mat!

3.så på Rocky 4, den scenen hvor han løfter opp vogna og tenkte sånn vil jeg bli! haha!

4.Jeg har fått mere muskler og blitt tynnere, psykisk sett så har jeg blitt litt mere hard, selvsikker og stolt over meg selv=)

5.Nei!
    Sist endret av TreneErDigg; 12-07-05 kl 12:13

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg startet med trening&kroppsbygging for en stund siden, men hadde et opphold på 1 år pga slitasjeskader, ødelagt håndledd i tillegg til at jeg klarte å knuse kneet(!)..
    Jeg er tilbake nå og har trent 3-4 måneder etter oppholdet.

Etter jeg sluttet første gangen begynnte kiloene og rase på, jeg endte opp som svakere&feitere enn jeg hadde vært noen gang!
    Når jeg startet for 4 måneder siden viste vekten 85.3kg, nå viser den 77.5kg og fettprosenten er gått ned kraftig. Samtidlig har jeg økt i muskler.
    Jeg startet med å trene på 45kg i benken(ikke le) og tar nå, 4 måneder senere 1RM på 100kg! Tar nå 90kg*10 nedtrekk, 40*10kg franskpress, 40*10 ez-curl, 60*10kg militærpress foran.. og lignende.
    Har ingen tall for bein enda, da jeg vegrer meg mot å kjøre de enda pga skaden, men skal begynne snart..!

Viten om at jeg burde..

Sinnsyk symmetri(litt mer kjøtt på brystet dog), Bedre helse, lettere hverdag, bedre livslyst, mer selvtillit, flere blikk på stranda!

Tja, utenom det at jeg må bruke en hel time 3 dager i uken på trening og kjøre litt mer byggende/strikt kosthold, så nei.

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Blodtrykk - Hvordan senke det?
    By Hardway in forum Artikler
    Svar: 24
    Nyeste innlegg: 25-06-05, 09:49
  3. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 18-06-05, 22:06
  4. Virkningen av alkohol på kroppen